Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 10/12/2019.

Operations Manager with German

Poznań, wielkopolskie

Michael Page

Opis stanowiska pracy

A person who will join the position of Operations Manager with German will participate in knowledge capture and creation of new international structures in Poznań. This is the unique opportunity to build business processes from scratch and build and develop a new team in the AR/Collections, Billing and Order Management area.

Client Details

Our client is an American company that connects IT, finance and automotive industries. They are a major global player in their sector and currently they are planning to open their Center of Excellence in Poznań this year. They will provide support for the German speaking entities.

Description

  • Build, manage and drive a team of 6 FTEs
  • Responsible for overall direction, coordination and evaluation of the department
  • Ensure accuracy and completeness data provided
  • Lead process improvement activities
  • Coordinate 3 processes: order management, billing and AR/collections:

ORDER MANAGEMENT

  • Processing orders in the system
  • Manual invoicing
  • Maintaining a database
  • Close cooperation with sales/business owners
  • Supporting technical customer migration for new products

BILLING

  • Executing monthly billing run
  • Creating and modifying invoices and credit notes
  • Implementing price changes
  • Running SOX controls

AR/COLLECTIONS

  • Creating and modifying invoices and credit notes
  • Executing the direct debit
  • Setting up agreements for payment by installments
  • Dunning, cash collection
  • AR accounts reconciliations

Profile

  • Higher education
  • Minimum 5 years of experience in order management or customer service area including experience in leading a team
  • Fluent German and communicative English
  • Excellent interpersonal and communication skills
  • Very good project management skills
  • Able to prioritize and multi-task particularly when working under pressure
  • Well organized and result oriented

Job Offer

  • Opportunity to join newly created CoE structures
  • Participation in knowledge capture
  • Private medical care
  • Life insurance
  • Lunch card

Prezentacja firmy

Światowy lider doradztwa personalnego, posiadający 164 biura w 34 krajach na całym... świecie. Ponad 35 lat doświadczenia pozwoliło nam wypracować skuteczne metody pracy oraz długą listę usatysfakcjonowanych Firm oraz Kandydatów. Nasi konsultanci zawsze posiadają doświadczenie biznesowe wyniesione z obszarów dla których rekrutują, znają środowisko oraz mechanizmy rządzące rynkiem. Połączenie wyspecjalizowanych konsultantów oraz globalnej bazy danych, sprawia, że działamy sprawnie i efektywnie, zawsze odpowiadając na potrzeby naszych Klientów.   Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
16/05/2019
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Od 5 do 10 lat
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa , Praca Administracja biurowa , Praca Motoryzacja / Automotive
do góry