Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Rozwoju w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
naczelnik wydziału Dwustronnej Współpracy Gospodarczej II w Departamencie Handlu i Współpracy MiędzynarodowejWarszawa, pl. Trzech Krzyży 3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Strategiczne i bieżące zarządzanie podległą komórką organizacyjną - wspieranie pracowników w realizacji celów/ zadań oraz budowanie pozytywnej atmosfery pracy, - identyfikowanie potrzeb szkoleniowych w podległym zespole oraz planowanie indywidualnych ścieżek rozwoju podległych pracowników, - monitorowanie wykonania zadań oraz odbiór i weryfikowanie efektów pracy, - planowanie zadań w perspektywie długookresowej, - wykorzystywanie pozafinansowych metod motywowania i budowania zaangażowania pracowników, - skuteczne rozwiązywanie konfliktów, - wdrażanie nowozatrudnionych pracowników, - zapewnianie przepływu informacji niezbędnych do realizacji celów/ zadań, - dokonywanie bieżącej i okresowej oceny podległych pracowników i przekazywanie im konstruktywnej informacji zwrotnej, - przydzielanie zadań do realizacji oraz delegowanie odpowiedniego poziomu decyzyjności i uprawnień.
- Zadanie 2: Prowadzenie międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej Ministerstwa z wybranymi krajami pozaeuropejskimi, w tym: - inicjowanie, przygotowywanie i realizowanie projektów współpracy międzynarodowej, - nawiązywanie i utrzymywanie współpracy międzynarodowej, - opracowywanie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, - koordynowanie realizacji umów i/ lub listów intencyjnych o współpracy międzynarodowej, - opiniowanie/ uzgadnianie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, - współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi, w tym PAIH S.A. i jej Zagranicznymi Biurami Handlowymi, a także polonijnymi organizacjami samorządu gospodarczego, - udział w spotkaniach i posiedzeniach (np. grup, komitetów, sekretariatów, etc.), - współpraca z ekspertami krajowymi i zagranicznymi.
- Zadanie 3: Prowadzenie analiz rynkowych dot. Obrotów i relacji handlowych między Polską a wskazanymi rynkami pozaeuropejskimi, z uwzględnieniem barier handlowych występujących na danym rynku: - analizowanie zgromadzonych danych, wnioskowanie, - identyfikowanie problemów, zagrożeń, uwarunkowań, etc., - gromadzenie danych/ zamawianie ekspertyz, - aktualizowanie danych, - formułowanie raportu/ rekomendacji/ informacji.
- Zadanie 4: Zawieranie umów międzynarodowych i innych porozumień o współpracy z krajami pozaeuropejskimi: - opracowywanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy, - opiniowanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy, - negocjowanie projektów umów międzynarodowych i/ lub innych porozumień o współpracy.
- Zadanie 5: Koordynowanie i/ lub udział w procesie decyzyjnym w Unii Europejskiej w ramach kompetencji Ministerstwa: - uzgadnianie stanowiska Ministerstwa odnośnie dokumentów związanych z członkostwem w Unii Europejskiej, - opiniowanie dokumentów związanych z członkostwem w Unii Europejskiej, - udział w spotkaniach i posiedzeniach związanych z członkostwem w Unii Europejskiej.
- Zadanie 6: Organizowanie spotkań i wydarzeń krajowych/ międzynarodowych Ministerstwa: - przygotowywanie merytoryczne spotkań i wydarzeń (w tym: opracowywanie prezentacji, materiałów, publikacji, etc.), - tworzenie harmonogramu spotkań i wydarzeń, - przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących, - prowadzenie i/ lub udział w spotkaniach i wydarzeniach.
- Zadanie 7: Prowadzenie obsługi udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych/ międzynarodowych, dot. Międzynarodowej współpracy gospodarczej (m.in. komisji mieszanych): - przygotowywanie i/ lub uzgadnianie dokumentów prezentujących stanowisko Ministerstwa, - monitorowanie realizacji zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach, - przygotowywanie instrukcji/ materiałów dla przedstawicieli Ministerstwa, - przygotowywanie/ uzgadnianie dokumentów podsumowujących, - wnioskowanie do Prezesa Rady Ministrów o upoważnienie do prezentowania stanowisk rządu lub resortu.
- Zadanie 8: Zarządzanie projektami – realizacja projektu pn. ,,Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” ; Poddziałanie 3.3.2 PO IR: - określanie ogólnej koncepcji projektu w tym jego celu i oczekiwanych efektów, - podsumowywanie i ocena wyników projektu.
Warunki pracyWarunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
• częsta reprezentacja urzędu na zewnątrz
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób niepełnosprawnych (na parterze - 2 szt., na I piętrze - 2 szt.)
• winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• wejście do obiektu od strony pl. Trzech Krzyży przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo
• ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• praca w pokoju wieloosobowym
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
– oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj/pracuj-z-nami
– oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie
– dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni
– w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu
– w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia o pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj/pracuj-z-nami, lub uzyskać pod nr tel. 22 411 92 70.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze współpracy międzynarodowej, w tym co najmniej rok doświadczenia na stanowisku samodzielnym lub w kierowaniu zespołem
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość języka angielskiego na poziomie C1
- ogólna wiedza makroekonomiczna, ze szczególnym uwzględnieniem krajów znajdujących się we właściwości wydziału
- znajomość ustawy o umowach międzynarodowych
- znajomość zasad protokołu dyplomatycznego
- wiedza dot. programów i narzędzi promocji polskiej gospodarki
- zarządzanie ludźmi, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- myślenie analityczne, wystąpienia publiczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkoweDokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2020-09-28
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Aplikacje można składać przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@mr.gov.pl
Dokumenty można też przynieść lub wysłać na adres:
Ministerstwo Rozwoju
Biuro Dyrektora Generalnego
pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
z dopiskiem w liście motywacyjnym oraz w tytule maila: DHM_81
Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15