Opis stanowiska pracy
Numer oferty: StPr/25/0422
Obowiązki:
-kierowanie działalnością Wydziału Finansowo-Budżetowego,
-wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
-wstępna kontrola rzetelności i zgodności operacji finansowych,
-nadzór nad sporządzeniem jednostkowych sprawozdań Urzędu,
-opracowywanie analiz z wykonania budżetu,
-nadzór nad prowadzeniem rachunkowości,
-przygotowanie planu finansowego Urzędu Miejskiego Nowa Sól i bieżąca kontrola jego
wykonania,
-nadzór nad prowadzeniem ewidencji i rozliczeń gminy z tytułu podatku VAT,
-bieżące kontrolowanie stopnia realizacji planu i zaangażowania wydatków,
-rozliczanie i kontrola dotacji udzielanych z budżetu gminy,
-nadzór nad terminowym rozliczaniem zobowiązań,
-nadzór nad inwentaryzacją składników majątkowych Gminy Nowa Sól-Miasto,
- współuczestniczenie w opracowywaniu projektów przepisów wewnętrznych z zakresu
prowadzenia rachunkowości, w szczególności planu kont, obiegu dokumentów, kontroli
dokumentów, przeprowadzania inwentaryzacji,
-zapewnienie przechowywania i archiwizacji dokumentów oraz należytej ochrony danych
osobowych,
-wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z
poleceń lub upoważnień Prezydenta i Skarbnika,
-przestrzeganie postanowień Regulaminu pracy i ustalonego w Urzędzie porządku.
Praca w godzinach:
Poniedziałek od 7.30 do 16:30
Wtorek - Czwartek od 7:30 do 15:30
Piątek od 7.30 do 14.30
Wymagania:
Wymagania konieczne:
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania:
- Wymagania niezbędne:a) wykształcenie wyższe, preferowane wykształcenie ekonomiczne, administracyjne lubprawnicze,b) co najmniej 5 letni staż pracy, w tym 3 letni staż pracy na stanowisku księgowym lubrównorzędnym,c) obywatelstwo polskie,d) pełna zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,e) brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżeniapublicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,f) niekaralność za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu,przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwkowiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku,h) bardzo dobra znajomość przepisów prawa w zakresie finansów publicznych, rachunkowości,podatków i opłat,i) wiedza z zakresu administracji publicznej, w szczególności samorządu gminnego,j) znajomość m. in. ustaw o: finansach publicznych, rachunkowości, samorządzie gminnymi samorządzie powiatowym, pracownikach samorządowych, postępowaniu egzekucyjnym wadministracji, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Ordynacjapodatkowa, Kodeks postępowania administracyjnego,k) znajomość rozporządzeń, w szczególności: dotyczących zasad rachunkowości i planów kont,dla jednostek sektora finansów publicznych, w sprawie sprawozdawczości budżetowej,w sprawie klasyfikacji budżetowej.l) znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywaniaobowiązków.II. Wymagania dodatkowe:a) doświadczenie w księgowości JST (Urząd Gminy, Starostwo Powiatowe) lub na stanowiskuGłównego Księgowego jednostki organizacyjnej lub jednostki budżetowej,b) biegła umiejętność obsługi programów komputerowych w środowisku Windows i pakietuOffice, dodatkowym atutem będzie umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych, wtym Besti@,c) umiejętność interpretacji aktów prawnych,d) zdolności analityczne i koncepcyjne, umiejętność planowania i organizacji pracy,e) samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, systematyczność, dyspozycyjność,f) umiejętność pracy w zespole oraz skutecznej komunikacji,g) wysoka kultura osobista,h) umiejętność posługiwania się przepisami prawa, w szczególności z zakresu ustawy finansachpublicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o dochodach jst, ordynacji podatkowej, ustawyo podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o podatkudochodowym od osób fizycznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikachsamorządowych, instrukcji kancelaryjnej,i) cechy osobowości: sumienność, staranność, rzetelność, systematyczność, odpowiedzialność,umiejętność pracy w zespole, zdolności analityczne, odporność na stres,j) wskazane doświadczenie w pracy w administracji publicznej oraz kierowanie zespołem,k) wiedza z zakresu egzekucji należności.
Miejsce pracy: Marsz. Józefa Piłsudskiego 12, 67-100 Nowa Sól, powiat: nowosolski, woj: lubuskie
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Wymagane dokumenty: Procedura konkursowa; szczegóły na bip.nowasol.pl
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty
Prezentacja firmy
źródło oferty: CBOP
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 13/11/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas określony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- Bez doświadczenia
- Min. wykształcenie:
- Bez wykształcenia
- Branża / kategoria:
- Praca Administracja Publiczna, Praca Kadra zarządzająca