Opis stanowiska pracy
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
młodszy specjalista do spraw realizacji budżetu Wojewody Łódzkiego w części 85/10 w Wydziale Finansów i Budżetu 90-926 Łódź Piotrkowska 104
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - prowadzenie ewidencji księgowej w pełnej podziałce obowiązującej klasyfikacji budżetowej określonej rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych w zakresie zrealizowanych dochodów budżetowych w ujęciu analitycznym i syntetycznym
- sporządzanie sprawozdań własnych jednostkowych: - budżetowych w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie budżetu państwa, - statystycznych w zakresie należności, - o udzielonej pomocy publicznej bądź informacji o nieudzieleniu pomocy publiczne, o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych Sporządzanie rozliczeń i informacji w zakresie: środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej z tytułu refundacji wydatków poniesionych z budżetu państwa, dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego wpłat z tytułu refundacji wydatków przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Sporządzanie sprawozdania finansowego składającego się z: bilansu, rachunku zysków i strat wg wariantu porównawczego, zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej
- dotyczących obsługi finansowej należności budżetowych windykowanych przez dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym: współpraca z organami egzekucyjnymi w zakresie należności przypisanych do zwrotu., związanych z obsługą finansową przychodów państwowych funduszy celowych zgodnie z obowiązującymi przepisami. prowadzenie postępowań administracyjnych
- terminowe przekazywanie dochodów budżetowych na centralny rachunek dochodów budżetu państwa zgodnie z terminami określonymi rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa oraz ustawą o uruchamianiu środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej przeznaczonych na finansowanie wspólnej polityki rolnej
- bieżąca analiza wpływów dokonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego, jednostki niezaliczane do sektora finansów publicznych na rachunek bieżący dochodów dysponenta części 85/10 – woj. łódzkie
- obsługa: systemu bankowości elektronicznej NBE (w tym aplikacji drogi awaryjnej „DRAW”), BGK 24, NBP Collect, Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, systemu finansowo – księgowego FK
- kontrola prawidłowości sporządzenia kwartalnych sprawozdań Rb-27 ZZ - z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami przekazywanych przez zarządy jednostek samorządu terytorialnego w formie dokumentu elektronicznego do Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR.
- sporządzanie analiz i raportów finansowych, informacji dotyczących realizacji planu dochodów dysponenta części 85/10 – województwo łódzkie w układzie tradycyjnym.
Warunki pracy Czynniki uciążliwe: nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, stres związany w terminowością sporządzania sprawozdań budżetowych, finansowych zgodnych z ewidencją budżetową (niesporządzenie sprawozdań w terminie stanowi naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Spiętrzenie zadań szczególnie w okresach kwartalnych
Kontakty zewnętrzne: kilka razy dziennie – kontakty telefoniczne z jednostkami samorządu terytorialnego, celem prowadzenia uzgodnień w zakresie przekazywania dochodów Skarbu Państwa na rachunek dochodów dysponenta części 85/10-województwo łódzkie, jednostkami niezaliczanymi do sektora finansów publicznych, celem prowadzenia uzgodnień roboczych.
Wymagana jest umiejętność konsultacji kwestii drażliwych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 3 010- 3 700 zł + dodatek stażowy
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2021 r., poz.1233, z późn.zm.)
Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy- po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 664-16-60 lub 42 664-16-52
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - biegła obsługa arkusza kalkulacyjnego oraz edytora tekstu
- znajomość klasyfikacji budżetowej oraz przepisów prawnych z zakresu finansów publicznych oraz rachunkowości budżetowej i finansowej
- znajomość ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości, przepisów wykonawczych znajomość KPA
- znajomość programów wspomagających prace analityczne i raportowanie
- odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, dyscyplina
- konieczna umiejętność: analitycznego myślenia, prognozowania, rozwiązywania problemów, działania w sytuacjach nieprzewidzianych i stresowych, szybkiego reagowania na czynniki ryzyka, stosowania prawa w praktyce, pracy w zespole, odporność na czynniki stresogenne, redagowania pism, dzielenie się wiedzą z współpracownikami, wymagana jest wysoka kultura osobista oraz motywacja do podnoszenia kwalifikacji zawodowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- list motywacyjny podpisany odręcznie
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2022-10-05
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Łódzki Urząd Wojewódzki
Punkt Obsługi Klienta bud.C
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
z dopiskiem Oferta pracy nr 107018