PARP działa na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw, podnoszenia kwalifikacji kadr i kształtowania przyjaznego otoczenia biznesowego. Dzięki wsparciu Agencji firmy rozwijają działalność eksportową, wzorniczą, badawczo-rozwojową i wykorzystują w produkcji innowacje i nowoczesne technologie. Oferta PARP pozwala na kompleksową realizację projektów - od koncepcji po komercjalizację.
Młodszy Specjalista/Specjalista (Departament Koordynacji Wdrażania Programów)
Miejsce pracy: WarszawaGłówne zadania:
1. Wykonywanie zadań związanych z monitoringiem realizacji i rozliczania przez PARP działań w ramach PO IR oraz PO PW:
- przygotowywanie sprawozdań okresowych z realizacji ww. programów, w tym informacji kwartalnych;
- przygotowywanie sprawozdań okresowych z realizacji ww. programów, w tym informacji kwartalnych;
- przygotowywanie deklaracji wydatków oraz prognoz certyfikacji, monitoring realizacji celu certyfikacji;
- pozyskiwanie środków finansowych i monitoring ich wydatkowania;
- przygotowywanie dokumentów, informacji i analiz na potrzeby zewnętrzne (m.in. dla Instytucji Zarządzającej) i wewnętrzne w zakresie postępów realizacji działań ww. programów (kontraktacja i certyfikacja), na podstawie danych z innych komórek PARP, baz danych (w tym SL2014), i innych źródeł;
- nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów i współpracy z instytucjami i organizacjami, działającymi w zakresie ww. programów;
- udział w pracach związanych z przygotowaniem i aktualizacją dokumentów programowych, wytycznych, aktów prawnych i dokumentów wewnętrznych (w tym procedur) dotyczących realizacji ww. programów;
- udział w przygotowaniu rocznego Planu Działania PARP oraz sprawozdań z jego realizacji.
2. Wykonywanie zadań związanych z zamykaniem realizacji PO IG przez Regionalne Instytucje Finansujące, w tym w szczególności:
- weryfikacja i zatwierdzanie kwartalnych sprawozdań finansowych RIF oraz dokumentacji z kwartalnych audytów finansowych przeprowadzanych w RIF;
- przeprowadzanie kontroli w siedzibie wybranych RIF;
- korespondencja i bieżące kontakty z RIF;
- zbieranie i analiza danych od RIF oraz sporządzanie informacji i sprawozdań na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne;
- udział w pozyskiwaniu i rozliczaniu środków finansowych w zakresie finansowania kosztów operacyjnych RIF (w tym ramach pomocy technicznej PO IR).
Na tym stanowisku oczekujemy (wymagania konieczne):
1. ukończonych studiów wyższych;
2. doświadczenia zawodowego:
- jeśli aplikujesz na stanowisko młodszego specjalisty: wymagane jest co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w realizacji projektów/umów finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych/UE lub co najmniej roczne doświadczenie w jednostce sektora finansów publicznych bądź instytucji wdrażającej projekty/programy finansowane ze środków unijnych;
- jeśli aplikujesz na stanowisko specjalisty: wymagane jest co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w realizacji projektów/umów finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych/UE; lub co najmniej dwuletnie doświadczenie w jednostce sektora finansów publicznych bądź instytucji wdrażającej projekty/programy finansowane ze środków unijnych;
3. obsługi MS Office, w tym między innymi:
- Excel – znajomość umożliwiająca opracowywanie zbiorczych zestawień, w tym korzystanie z formuł przyspieszających pracę na dokumencie;
- Word – znajomość na poziomie bardzo dobrym;
- Power Point – znajomość na poziomie umożliwiającym sprawne przygotowanie prezentacji;
4. umiejętności analizy danych.
Dodatkowo mile widziane jest (wymagania pożądane):
1. ukończenie studiów wyższych o profilu finansowym, społeczno-ekonomicznym, ekonometria, statystyka, analiza danych, metody ilościowe, prawo;
2. znajomość zasad realizacji/kontraktowania/rozliczania projektów współfinansowanych z EFRR (optymalnie PO IR, PO PW);
3. znajomość systemu realizacji PO IR i PO PW, w szczególności:
- zagadnień w zakresie pomocy publicznej;
- ustawy o finansach publicznych;
- ustawy Prawo zamówień publicznych;
4. doświadczenie w obszarze przygotowywania poświadczeń/deklaracji wydatków;
5. doświadczenie w opracowywaniu procedur realizacji zadań;
6. doświadczenie w przeprowadzaniu kontroli projektów współfinansowanych ze środków UE;
7. doświadczenie w zakresie analizy danych;
8. znajomość języka UE na poziomie komunikatywnym (preferowany j. angielski);
9. inne:
- umiejętność opracowywania tekstów na podstawie dostępnych danych i informacji,
- umiejętność opracowywania zbiorczych zestawień w programie Excel,
- umiejętność rzetelnej analizy otrzymywanych informacji i umiejętność prezentowania informacji,
- komunikatywność, w tym łatwość porozumiewania się w mowie i piśmie
- analityczne myślenie,
- skrupulatność,
- samodzielność i inicjatywa,
- umiejętność czytania ze zrozumieniem,
- umiejętność współpracy w zespole.
Oferujemy:
- Stabilne zatrudnienie na postawie umowy o pracę;
- Pracę w gronie świetnie wykwalifikowanych specjalistów;
- Możliwość realizacji ciekawych projektów;
- Możliwość rozwoju zawodowego w tym korzystania ze specjalistycznych szkoleń;
- Pracę w biurze położonym w dobrze skomunikowanej lokalizacji.
Zgłoszenia przyjmujemy do 4 marca 2018r.
Inne informacje:
- metody/techniki stosowane podczas rekrutacji: ocena formalna ofert oraz ocena merytoryczna. Ocena merytoryczna polega na sprawdzeniu wiedzy,doświadczenia zawodowego, kompetencji i umiejętności kandydatów i odbywa się podczas rozmowy kwalifikacyjnej, która może zostać poprzedzona włączeniem dodatkowych narzędzi selekcji (np. testów wiedzy, testów predyspozycji, kompetencji, assessment center),
- oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu),
- oferty osób niewybranych w ramach danej rekrutacji zostaną zniszczone komisyjnie.
Twoje dane osobowe wskazane w Kodeksie pracy lub w innych ustawach szczegółowych (według wymogów ogłoszenia), przetwarzamy w oparciu o przepisy prawa i ich podanie jest konieczne do wzięcia udziału w rekrutacji. Pozostałe dane osobowe (np. wizerunek) przetwarzamy na podstawie Twojej dobrowolnej zgody, którą wyraziłaś/eś wysyłając nam swoje zgłoszenie rekrutacyjne i ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji. Przewidywane kategorie odbiorców danych: pracownicy działu HR, kadra kierownicza decydująca o zatrudnieniu oraz dostawcy usług służących rekrutacji.
Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu przez okres 3 miesięcy od daty zakończenia rekrutacji, a gdy wyraziłaś/eś zgodę na udział w przyszłych rekrutacjach przez okres 1 roku od daty złożenia aplikacji. W razie pytań możesz się z nami skontaktować pod adresem biuro@parp.gov.pl lub naszym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem iod@parp.gov.pl. Każdemu przysługuje ponadto prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych na niewłaściwe przetwarzanie jego danych."