Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Katowicach

Dyrektor Archiwum poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy archiwista do spraw do spraw przejmowania i obsługi dokumentacji z wyborów Oddział IV - Udostępniania zasobu archiwalnego i informacji naukowej

Archiwum Państwowe w Katowicach
ul. Józefowska 104
40-145 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Pomoc w przejmowaniu, rozmieszczaniu i obsługiwaniu dokumentacji z wyborów w magazynie poza siedzibą Archiwum
  • Udostępnianie dokumentacji z wyborów uprawnionym podmiotom, systematyczne włączanie zwracanej dokumentacji oraz dbanie o utrzymanie w aktualności topografii rozmieszczenia dokumentacji archiwalnej w magazynach
  • Udzielanie informacji i porad w zakresie właściwego przygotowania dokumentacji z wyborów do przekazania do archiwum państwowego
  • Wykonywanie czynności kancelaryjnych, dokumentowanie przebiegu załatwiania spraw oraz gromadzenie i tworzenie dokumentów elektronicznych w systemie teleinformatycznym EZD PUW
  • Wykonywanie kwerend celem udzielenia odpowiedzi na pisemne podania składane przez osoby fizyczne i prawne
  • Przygotowanie zaświadczeń, odpisów oraz kopii dokumentów do uwierzytelniania
  • Udzielanie informacji klientom celem zapoznania z zasobem Archiwum oraz wskazania właściwego sposobu załatwienia sprawy
  • Bezpośrednie udostępnianie środków ewidencyjnych i materiałów archiwalnych w pracowni naukowej celem umożliwienia realizacji tematów badawczych zgłaszanych przez użytkowników Archiwum
  • Pomoc w przygotowaniu wystaw, a tym wyszukiwanie dokumentów na potrzeby wystaw, wygłaszanie prelekcji i publikowanie w celu popularyzacji Archiwum i jego zasobu


Warunki pracy

- praca biurowa i fizyczna w siedzibie Archiwum oraz w magazynie znajdującym się poza siedzibą Archiwum
- dojazdy służbowe pomiędzy siedzibą Archiwum a magazynem
- kontakt z kurzem, zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi i grzybami
- praca na wysokości do 3 metrów w magazynach archiwalnych
- praca przy sztucznym oświetleniu
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, skaner)
- stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze urzędu (budynek 1 piętrowy)
- brak specjalistycznych urządzeń, umożliwiających pracę osobom niewidomym, głuchoniemym oraz niedosłyszącym



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
Dokumenty należy dostarczać wyłącznie w formie pisemnej - listownie lub osobiście.
Wymagane dokumenty i oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydatki/kandydata.

Kandydatki/kandydaci zakwalifikowane/ni do naboru zostaną powiadomieni e-mailem lub telefonicznie o terminie postępowania związanego z naborem.
Oferty otrzymane po terminie, niekompletne oraz niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru, po tym terminie zostaną komisyjnie zniszczone.

Proponowane wynagrodzenie brutto: 2 600,00 zł
Wyżej wymienione wynagrodzenie nie zawiera kwoty dodatku za wysługę lat.


Przewidywany termin zatrudnienia: czerwiec 2019 r.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 32 2087894

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego
doświadczenie w pracy archiwalnej (staże, praktyki, umowy zlecenia)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Kurs archiwalny (w przypadku wykształcenia kierunkowego dodatkowe szkolenia nie są wymagane)
  • Biegła obsługa komputera (środowisko Windows, pakiet MS Office)
  • Znajomość języka niemieckiego w stopniu podstawowym
  • Znajomość języka angielskiego w stopniu podstawowym
  • Znajomość zagadnień z zakresu archiwistyki i historii
  • Umiejętność analizowania i organizacji pracy na własnym stanowisku
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Kurs kancelaryjno-archiwalny
  • Znajomość języka niemieckiego lub języka rosyjskiego w stopniu średniozaawansowanym
  • Umiejętność pracy w zespole, samodzielność, komunikatywność, dokładność, terminowość


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-06-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/05/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi