Opis stanowiska pracy


Graniczny Inspektorat Weterynarii w Gdańsku

Graniczny Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

księgowy w zespole ds.Finansowo-Księgowych i Administracyjnych


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi pod nadzorem głównego księgowego wybrane czynności w zakresie rachunkowości Inspektoratu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz przyjętą polityką rachunkowości w celu rzetelnego i jasnego przedstawienia sytuacji majątkowej i finansowej oraz wyniku finansowego jednostki.
  • W zakresie posiadanych upoważnień wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi w celu prawidłowego i terminowego regulowania zobowiązań jednostki oraz dokonywania rozliczeń finansowych dochodów i wydatków.
  • Na polecenie głównego księgowego rzetelnie i terminowo sporządza sprawozdania finansowe oraz inne sprawozdania z zakresu działania jednostki, w tym sprawozdania z zakresu budżetu zadaniowego, zamówień publicznych, z zakresu wynagrodzeń i płac, deklaracje podatkowe, dokumenty rozliczeniowe itp. w celu dostarczenia bieżącej informacji nt. sytuacji finansowej i pozostałych aspektów funkcjonowania jednostki.
  • Bierze czynny udział w opracowaniu projektów rocznych i wieloletnich planów finansowych jednostki. Poddaje plan finansowy bieżącej analizie w celu zabezpieczenia Inspektoratu w niezbędne środki budżetowe umożliwiające właściwe jego funkcjonowanie.
  • Obsługuje programy finansowo-księgowe i służące do prowadzenia ewidencji posiadanych składników majątkowych, a także pozostałe systemy informatyczne np.: Informatyczny System Obsługi Budżetu Państwa TREZOR, System Bankowości Elektronicznej NBP, aplikacja PŁATNIK, zapewniając właściwe funkcjonowanie jednostki budżetowej, w szczególności w sytuacji nieobecności głównego księgowego
  • Prowadzi na bieżąco, weryfikuje i przechowuje księgi inwentarzowe w zakresie własnych i obcych składników majątkowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz bierze udział w czynnościach związanych z przeprowadzaniem inwentaryzacji mienia jednostki celu zapewnienia rzetelnej informacji w zakresie posiadanego majątku przez jednostkę.
  • Dokonuje wstępnej kontroli: zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w celu weryfikacji czy planowane wydatki są dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad: uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów, w sposób umożliwiający terminową realizację zadań oraz w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, w ramach zabezpieczonych środków pieniężnych w planie finansowym jednostki na dany rok budżetowy
  • Sprawdza czy należności dotyczące dochodów są egzekwowane w ustalonych terminach i w pełnej wysokości.
  • Wykonuje zadania z zakresu obsługi kadrowo-płacowej personelu Inspektoratu.


Warunki pracy


  • Praca w ramach podstawowego czasu pracy wykonywana od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w wymiarze nie dłuższym niż 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin na tydzień w przyjętym miesięcznym okresie rozliczeniowym

  • Budynek urzędu wyposażony jest w podjazd dla wózków inwalidzkich oraz posiada toaletę dostosowaną dla osób niepełnosprawnych, nie posiada drzwi automatycznych

  • Stanowisko wymaga wykonywania pracy w pomieszczeniu biurowym przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu.

  • Podstawowe wyposażenie stanowiska obejmuje: zestaw komputerowy i inne urządzenia biurowe: telefon, faks, drukarka, skaner, urządzenie wielofunkcyjne itp.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Oferty należy składać w wyznaczonym terminie osobiście w siedzibie urzędu, za pośrednictwem firm kurierskich lub
    urzędów pocztowych.

  • W ofercie należy podać swoje dane kontaktowe: adres do korespondencji, numer telefonu i/lub adres e-mail.

  • Oferty niekompletne oraz doręczone w sposób inny niż określony w ogłoszeniu (np. pocztą e-mail) nie będą rozpatrywane.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
praktyki na stanowisku pracy w księgowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości oraz przepisów wykonawczych do ww. ustawy
  • Praktyczna wiedza nt. zagadnień związanych z rachunkowością budżetową (plany kont, klasyfikacja budżetowa)
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, przepisów z zakresu sprawozdawczości budżetowej, przepisów podatkowych, przepisów ustawy o służbie cywilnej i aktów wykonawczych do niej wydanych a także prawa zamówień publicznych oraz umiejętność wykorzystania przepisów prawa w praktyce
  • Umiejętność sprawnej obsługi komputera, w tym praktycznego wykorzystania aplikacji pakietu MS Office
  • Umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych
  • Komunikatywność i umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność analitycznego myślenia i argumentowania
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie w zakresie księgowości budżetowej
  • Posiadanie prawa jazdy kat. B
  • Wiedza nt. struktury, funkcjonowania i zakresu zadań realizowanych przez organy Inspekcji Weterynaryjnej
  • Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
  • Umiejętność obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR
  • Umiejętność obsługi systemów: Progman Finanse Premium, Progman Wyposażenie, Progman Rozrachunki
  • Umiejętność obsługi systemu Płatnik
  • Umiejętność obsługi bankowości elektronicznej NBP


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-03-08
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Graniczny Inspektorat Weterynarii w Gdańsku ul. Kontenerowa 9, 80-601 Gdańsk

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    07/03/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi