Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

konsultant

Główny Urząd Statystyczny
Aleja Niepodległości 208
00-925 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • administrowanie i nadzorowanie nad prawidłowym funkcjonowaniem w zakresie dostępu do chronionego obszaru osób i pojazdów posiadających odpowiednie uprawnienia: Systemu Kontroli Dostępu (SKD) w celu zabezpieczenia dostępu do budynku,
  • kontrola zgodności funkcjonowania i przestrzegania zasad przetwarzania informacji niejawnych w systemie informatycznym z wymaganiami zawartymi w dokumentach Szczególne Wymagania Bezpieczeństwa i Procedury Bezpiecznej Eksploatacji GUS w celu przestrzegania i dokumentowania zasad bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych,
  • zapewnienie stosowania przepisów ustaw krajowych w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia, w tym prowadzenie nadzoru i kontroli stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego adekwatnych do poziomu zagrożeń. Zabezpieczenie przed nieuprawnionym dostępem osób w strefach ochronnych /strefa administracyjna i strefa bezpieczeństwa GUS/ w celu uzyskania wymaganego poziomu ochrony przy zastosowaniu środków bezpieczeństwa fizycznego,
  • wdrażanie zasad zapewniających bezpieczeństwo teleinformatyczne systemu, w tym współprowadzenie szkoleń dla osób przetwarzających informacje niejawne oraz zapewnienie terminu ważności certyfikatów wydawanych przez Jednostkę Certyfikującą Departamentu Bezpieczeństwa Teleinformatycznego Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DBTI ABW) w celu wyeliminowania lub redukcji do akceptowalnego poziomu wszystkich potencjalnych zagrożeń przetwarzania informacji niejawnych w systemach informatycznych oraz zapewnienie certyfikowanej ochrony elektromagnetycznej dla wydzielonej strefy chronionej oraz sprzętu i oprogramowania, niezbędnych przy jego eksploatacji,
  • przygotowanie i przeprowadzenie procedur przetargowych w obszarze bezpieczeństwa osób i mienia w GUS: Systemu Kontroli Dostępu oraz świadczenie usługi ochrony fizycznej w celu utrzymania ciągłości działania i zabezpieczenia mienia przed kradzieżą, włamaniem i dewastacją,
  • udział w procesie analizy i zarządzania ryzykiem występującym w System Zarządzania Ryzykiem w GUS oraz w systemach teleinformatycznych służących przetwarzaniu informacji niejawnych w celu zidentyfikowania zagrożeń występowania ryzyka,
  • udział w komisyjnej kontroli dokumentów niejawnych w kancelarii tajnej GUS w celu sprawdzenia i oceny stanu przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Praca administracyjno-biurowa.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście główne do budynku jak również wejście od strony Centralnej Biblioteki Statystycznej jest dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych - jedna na poziomie parteru przy kiosku w holu głównym, po jednej na piętrze 1, 3, 5 w bloku A jedna na piętrze 6 w bloku B.
- Praca przy komputerze.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Proponowane wynagrodzenie brutto ok. 4 700 zł + dodatek stażowy.

Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne o kolejnych etapach naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mailem.
Informacje o metodach i technikach naboru:
Proces naboru składa się z następujących etapów:
etap 1: weryfikacja formalna nadesłanych ofert - do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania formalne,
etap 2: pisemny test wiedzy merytorycznej,
etap 3: rozmowa kwalifikacyjna.
Oferty złożone po terminie oraz oferty rozpatrzone negatywnie zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru. Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: http://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/.

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym informujemy, że aplikacje kompletne to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

UWAGA! Uprzejmie informujemy, że dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub pocztą elektroniczną na adres rekrutacja@stat.gov.pl.
W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być podpisane własnoręcznie przez kandydatki/kandydatów i przesłane w formie skanów. Kandydatki/kandydaci dopuszczeni do udziału w naborze są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.

W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 608 30 42, 608 33 29, 608 30 95.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

5 lat doświadczenia zawodowego
w tym 1 rok doświadczenia na stanowisku inspektora ds.bezpieczeństwa teleinformatycznego niejawnych systemów przetwarzania informacji,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • specjalistyczne szkolenie dla inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego prowadzone przez ABW,
  • poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”,
  • znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych,
  • znajomość ustawy o statystyce publicznej,
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej,
  • znajomość ustawy o ochronie osób i mienia,
  • wiedza o zagrożeniach dot. systemów i sieci, w których przetwarzane są Informacje Niejawne,
  • znajomość stosowania rozwiązań organizacyjnych i technicznych podnoszących poziom bezpieczeństwa systemów przetwarzających Informacje Niejawne,
  • umiejętność obsługi komputera (MS Office),
  • wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe,
  • rzetelność,
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
  • komunikacja interpersonalna,
  • komunikacja pisemna,
  • współpraca,
  • orientacja na klienta/interesanta,
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • szkolenia w aspekcie bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz w aspekcie systemów kontroli dostępu,
  • specjalistyczne szkolenie dla administratorów i inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz administratorów systemów prowadzone przez ABW,
  • szkolenia z normy ISO/IEC 27001,
  • znajomość najlepszych praktyk dotyczących bezpieczeństwa teleinformatycznego – normy ISO/IEC 27001,
  • wiedza o zagrożeniach dot. systemów i sieci, w których przetwarzane są informacje niejawne,
  • znajomość rozwiązań organizacyjnych i technicznych podnoszących poziom bezpieczeństwa fizycznego adekwatnych do poziomu zagrożeń.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia dokumentu potwierdzającego odbycie specjalistycznego szkolenia dla inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego prowadzone przez ABW,
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopia dokumentu potwierdzającego 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie przeprowadzania analizy ryzyka i zarządzaniu ryzykiem w systemach teleinformatycznych oraz opracowywania dokumentacji SWB i PBE, w których przetwarzane są Informacje Niejawne,
  • kopie dokumentów potwierdzających odbycie szkolenia w aspekcie bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz w aspekcie systemów kontroli dostępu,
  • kopia dokumentu potwierdzającego odbycie specjalistycznego szkolenia dla administratorów i inspektorów bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz administratorów systemów prowadzone przez ABW,
  • kopia dokumentu potwierdzającego odbycie szkolenia z normy ISO/IEC 27001.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-08-07
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/08/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi