Opis stanowiska pracy


Urząd Statystyczny w Bydgoszczy

Dyrektor Urzędu Statystycznego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

kierownik wydziału

Urząd Statystyczny w Bydgoszczy
ul. ks. Stanisława Konarskiego 1-3
85-066 Bydgoszcz

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • planowanie, organizowanie i nadzorowanie prawidłowego przebiegu prac w komórce organizacyjnej
  • nadzorowanie i realizowanie prac analitycznych oraz opracowywanie zestawień danych i produktów statystycznych z zakresu statystyki regionalnej
  • prowadzenie działalności wydawniczej Urzędu oraz projektowanie nowych metod i form opracowywania i rozpowszechniania wynikowych informacji statystycznych
  • koordynowanie i realizowanie zadań związanych ze współpracą Urzędu z jednostkami naukowo-badawczymi, organami administracji rządowej i jednostkami samorządu terytorialnego, a także innymi instytucjami publicznymi
  • koordynowanie i realizowanie zadań związanych z popularyzowaniem i promowaniem zasobów statystyki publicznej, upowszechnianiem wiedzy o statystyce publicznej oraz edukacją statystyczną
  • koordynowanie i realizowanie badań regionalnych, z wyłączeniem badań wchodzących w obszar specjalizacji Urzędu
  • nadzorowanie bezpłatnego udostępniania danych i informacji statystycznych
  • koordynowanie zadań związanych z prowadzeniem serwisu internetowego Urzędu


Warunki pracy

- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
- nie występują szkodliwe ani niebezpieczne warunki pracy
- pomieszczenia biurowe znajdują się na parterze, I i VII piętrze, w budynku są windy przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych (odpowiednia szerokość drzwi), do budynku prowadzi podjazd dla niepełnosprawnych, korytarze mają szerokość odpowiednią dla wózków inwalidzkich, brak progów utrudniających wjazd wózkiem, nie do wszystkich pomieszczeń biurowych prowadzą odpowiedniej szerokości drzwi
- w budynku znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
- PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU
- list motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem,
- na stronie internetowej Urzędu: http://bydgoszcz.stat.gov.pl/co-gdzie-jak-zalatwic-lewe-menu/jakie-sa-aktualne-oferty-pracy-stazy-i-praktyk-/ zamieszczono pomocniczy wzór oświadczenia
- nabór przebiega w trzech etapach: weryfikacja formalna ofert, pisemny test wiedzy i umiejętności, rozmowa kwalifikacyjna
- dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami tel.: 52/366-93-65, 52/366-93-45
- oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego)
- powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru
- oferty rozpatrzone negatywnie zostaną komisyjnie zniszczone po przeprowadzeniu procedury naboru
- ogłoszenie zostało opublikowane w BIP KPRM, BIP Urzędu i na stronie internetowej Urzędu, nie ponosimy odpowiedzialności za treść przedruków umieszczanych w innych miejscach
- do składania dokumentów aplikacyjnych zapraszamy również osoby niepełnosprawne
- nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w opracowywaniu wyników badań statystycznych oraz prowadzeniu analiz statystycznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej
  • znajomość przepisów dotyczących podstaw funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych
  • bardzo dobra znajomość MS Word, MS Excel, MS PowerPoint
  • asertywność oraz umiejętność przekonywania
  • umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia
  • wiedza na temat aktualnej sytuacji społeczno-gospodarczej województwa
  • znajomość pojęć, definicji i mierników statystycznych
  • znajomość zagadnień dotyczących badań regionalnych
  • znajomość zagadnień dotyczących wnioskowania statystycznego i statystyki opisowej
  • znajomość podstaw statystyki matematycznej i ekonometrii
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów badawczych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku
  • znajomość specjalistycznego oprogramowania wspomagającego prowadzenie statystycznych analiz danych: SPSS i ArcGIS
  • znajomość specjalistycznego oprogramowania wspomagającego tworzenie opracowań statystycznych, m.in. Corel Draw
  • znajomość systemu zarządzania treścią serwisów internetowych CMS
  • umiejętność posługiwania się językiem zapytań w MS SQL
  • wiedza i umiejętności w zakresie zarządzania bazami danych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższym

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-09-22
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/09/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi