Urząd Pracy m.st. Warszawy

Kierowca autobusu k/m

Miejsce pracy: Warszawa

Baza Nowy Dwór Mazowiecki ul. Morawicza 3.
Wykształcenie:zasanicze zawodowe, kierunek: kierowca mechanik, prawo jazdy kat. D, mn. 2 lata doświadczenia zawodowego, obowiązki: . Zgłaszanie się do pracy w służbowym ubraniu ( jeżeli został w nie przez Przedsiębiorstwo wyposażony) oraz w pełnej sprawności fizycznej i psychicznej, 2. Musi posiadać identyfikator kierowcy i w momencie rozpoczęcia wykonywania zadania przewozowego umieścić go w widocznym miejscu - poprzez przypięcie do ubrania na wysokości klatki piersiowej lub jeżeli kierowcy zostali wyposażeni w zawieszki (tzw. smycze) zawiesić identyfikator na zawieszce i zawiesić ją na szyi. 3. Ma obowiązek posiadać przy sobie prawo jazdy oraz świadectwo kwalifikacyjne lub zaświadczenie wydane przez pracodawcę, a w przypadku utraty tych dokumentów natychmiast zgłosić przełożonemu niemożność wykonywania pracy zawodowej, 4. Ma obowiązek posiadać przy sobie wykresówki za wymagany przepisami okres rozliczeniowy lub harmonogram pracy oraz zaświadczenie o okresie wolnym od pracy, 5. Pobranie kompletu dokumentacji uprawniającej do świadczenia usług zarobkowego przewozu osób, 6. Pobiera za pokwitowaniem odbioru, przed rozpoczęciem zadania w ramach URJ, drukarkę biletową i telefon komórkowy, a po zakończeniu służby niezwłocznie je zdać, 7. W przypadku rozpoczynania i zakończenia zadania przewozowego poza macierzystą bazą ( Warszawa, NDM , Piaseczno) kierowca zobowiązany jest powiadomić drogą sms dyspozytora o gotowości rozpoczęcia zadania przewozowego lub o jego zakończeniu - telefon służbowy przydzielony kierowcy w czasie trwania zadania przewozowego musi być włączony i naładowany. 8. Ma obowiązek podstawiać punktualnie autobus na stanowisko odjazdowe na dworcu autobusowym i na innych punktach wyjazdowych, 9. Umieszczać w autobusie właściwe tablice kierunkowe a w przypadku braku wolnych miejsc w autobusie również tablicę informacyjną "Brak wolnych miejsc", 10. Sprawdzać bilety i dokumenty uprawniające do przejazdu podróżnych wsiadających do autobusu, oraz sprzedawać bilety podróżnym, 11. Przyjmować i wydawać bagaże pasażerów. Przy przyjęciu bagażu kierowca ma obowiązek wydać kwit bagażowy, a przy wydaniu bagażu- sprawdzić zgodność kwitu bagażowego z wywieszką identyfikacyjną nalepioną na bagażu. Kierowca jest zawsze obecny przy otwarciu luków bagażowych. W przypadku odpłatności za przewóz bagażu kierowca pobiera opłatę taryfową. 12. Nadzorować zajmowanie miejsc przez podróżnych w autobusie, 13. Wykonywać kursy autobusowe zgodnie z rozkładem jazdy , 14. Informować podróżnych o nazwach przystanków, 15. Zatrzymywać się na wyznaczonych dworcach i przystankach autobusowych oraz bezwzględnie zgłaszać przyjazd dyżurnemu ruchu, 16. Czuwać nad bezpieczeństwem podróżnych, dbać o porządek w autobusie i wygodę podróżnych, 17. Przywitać pasażerów przed rozpoczęciem kursu oraz podziękować za wspólną drogę po zakończeniu kursu, być w stosunku do podróżnych uprzejmym, życzliwym, taktownym i opanowanym, a równocześnie rzeczowym i stanowczym, 18. Informować operatora sieci komunikacyjnej danej bazy o utrudnieniach i przeszkodach w wykonywaniu kursów autobusowych. W komunikacji dalekobieżnej, w przypadku znacznego ( min.15 minut ) opóźnienia kursu, kierowca ma obowiązek powiadomić telefonicznie
operatora bazy Warszawa oraz służby dworcowe najbliższego dworca autobusowego o zaistniałym opóźnieniu, celem ogłoszenia tego faktu przez urządzenia nagłaśniające z informacją dla oczekujących. W komunikacji lokalnej kierowca ma obowiązekpowiadomienia o opóźnieniu dperatora danej bazy. 19. Rozliczać się po zakończeniu każdego zadania z utargu za bilety autobusowe i bagażowe (bagażowe jeżeli są pobierane) sprzedawane przy pomocy bileterki za przejazd/przewóz, poprzez trezor lub bezpośrednio w kasie konduktorskiej, 20. Rozliczać się z biletów uszkodzonych oraz kontrolnych, 21. Obsługiwać bileterki autobusowe zgodnie z instrukcją obsługi ze szczególnym zwróceniem uwagi na dokonywanie wydruków raportów fiskalnych, tj. na koniec doby, koniec zadania oraz miesiąca, 22. Dbać o stan techniczny powierzonej na okres wykonywania zadania bileterki, 23. Wykonywać prace zastępcze zlecone przez operatora, 24. Uzyskać w karcie drogowej (zleceniu najmu autobusu) niezbędne potwierdzenie wykonanej pracy zastępczej, 25. Dbać o stan techniczny i estetyczny wygląd zewnętrzny eksploatowanego autobusu oraz czystość i porządek w jego wnętrzu i uzupełniać jego wyposażenie, 26. Przy wykonywaniu obsługi codziennej ujawniać wszelkie uszkodzenia blacharsko-lakiernicze pojazdu i braki w standardowym wyposażeniu oraz niezwłocznie powiadomić o tym fakcie operatora, a także dokonać odpowiedniego wpisu w kartę drogową, 27. Przekazać rzeczy pozostawione przez podróżnych w autobusie, operatorowi, 28. Zgłaszać na bieżąco nadmierne zużycie paliwa, olejów oraz innych płynów eksploatacyjnych. 29. W przypadkach przedłużenia czasu prowadzenia pojazdu i skrócenia odpoczynku kierowca jest zobowiązany do opisania, na wykresówkach lub wydrukach z kart cyfrowych, zakresu i przyczyny tego przedłużenia. 30. W przypadku przekroczenia dopuszczalnego okresu prowadzenia pojazdu bez wymaganego odpoczynku oraz przekroczenia dopuszczalnego okresu przebywania w pojeździe kierowca zobowiązany jest niezwłocznie, ale nie później niż natychmiast po zakończeniu zadania przewozowego lub przewozu okazjonalnego wpisać przyczynę powstania naruszenia na odwrocie wykresówki tachografu analogowego lub wykonanego wydruku z tachografu cyfrowego i czytelnie się podpisać. Zgłoszenia należy kierować telefonicznie: 660 743 000. Praca sezonowa.

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi