Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Katowicach

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor do spraw ppoż Dział Administracyjno-Gospodarczy


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wykonuje czynności w zakresie ochrony ppoż wynikające z Ustawy o ochronie przeciwpożarowej z dn. 24.08.1991 r. (Dz.U. 2020 r., poz. 961 z późn. zmianami).
  • Nadzoruje konserwację podręcznego sprzętu gaśniczego, instalacji samoczynnego wykrycia pożaru, monitoringu oraz czuwa nad prawidłowym utrzymaniem i oznakowaniem dróg ewakuacyjnych.
  • Ustala sposoby postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia.
  • Przeprowadza kontrole stanu ochrony przeciwpożarowej wraz z opracowaniem wniosków odnośnie stwierdzonych nieprawidłowości w zabezpieczeniu.
  • Prowadzi dokumentację w sprawie zabezpieczeń przeciwpożarowych, opracowuje i aktualizuje zarządzenia oraz instrukcje bezpieczeństwa pożarowego.
  • Sporządza i przedstawia Dyrektorowi Archiwum okresowe analizy stanu ochrony przeciwpożarowej zawierające propozycje w zakresie kierunków działania dotyczących zabezpieczenia przeciwpożarowego.
  • Dba o przestrzeganie przeciwpożarowych wymagań budowlanych, instalacyjnych i technologicznych. Doradza w zakresie wyposażenia budynku (sprzęt ppoż.), obiektu lub terenu należącego do Archiwum.
  • Przeprowadza szkolenia pracowników w zakresie zapobiegania i zwalczania pożarów oraz ćwiczenia ewakuacyjne.
  • Współpracuje z podmiotami zewnętrznymi, takimi jak Państwowa Straż Pożarna, Powiatowa Inspekcja Pracy.


Warunki pracy

- praca biurowa i fizyczna w siedzibie urzędu


- kontakt z kurzem, zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi i grzybami


- praca przy sztucznym oświetleniu


- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, skaner)


- konieczność poruszania się między kondygnacjami, brak dźwigu osobowego


- brak specjalistycznych urządzeń, umożliwiających pracę osobom niewidomym, głuchoniemym oraz niedosłyszącym.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
doświadczenie na podobnym stanowisku pracy

pozostałe wymagania niezbędne:

  • aktualne szkolenie inspektorów ochrony przeciwpożarowej lub tzw. szkolenie aktualizujące dla inspektorów ochrony ppoż.
  • znajomość przepisów z zakresu bezpieczeństwa pożarowego
  • samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań
  • biegła znajomość obsługi programów MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • prawo jazdy kat. B
  • gotowość do odbywania podróży służbowych
  • znajomość funkcjonowania elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją (EZD)
  • rzetelność i staranność w wykonywaniu obowiązków


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-01-15
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe w Katowicach
    ul. Józefowska 104
    40-145 Katowice

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    07/01/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi