Opis stanowiska pracy
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we WrocławiuDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw ochrony przed powodzią i awarii technicznych w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
w Oddziale Bezpieczeństwa i Ochrony LudnościPl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- opracowywanie i aktualizowanie „Wojewódzkiego Planu Operacyjnego Ochrony Przed Powodzią” oraz przygotowywanie i prowadzenie ćwiczeń wojewódzkich z zakresu ochrony przed powodzią,
- dokonywanie bieżącej analizy sytuacji hydrologiczno-meteorologicznej na podstawie ostrzeżeń, prognoz i komunikatów otrzymanych od państwowej służby hydrologiczno-meteorologicznej i hydrogeologicznej,
- opiniowanie projektów wstępnej oceny ryzyka powodziowego przekazywanego przez Wody Polskie oraz prowadzenie spraw w zakresie uzgodnień sporządzonych przez Wody Polskie projektów map zagrożenia powodziowego oraz map ryzyka powodziowego, projektów planów zarządzania ryzykiem powodziowym,
- uczestniczenie w okresowych przeglądach stanu technicznego budowli przeciwpowodziowych organizowanych przez ich administratorów i zarządców,
- prowadzenie spraw w zakresie poważnych awarii, w tym uczestniczenie w ćwiczeniach z zakresu sprawdzenia zewnętrznych planów operacyjno-ratowniczych w Zakładach Dużego Ryzyka Wystąpienia Poważnej Awarii Przemysłowej,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie uzgodnień przez Wojewodę projektów decyzji właściwego organu Wód Polskich dotyczących nakazania zakładowi piętrzącemu wodę obniżenia piętrzenia wody lub opróżnienia zbiornika bez odszkodowania,
- sporządzanie projektów aktów prawa miejscowego w zakresie określania rozmiaru i czasu korzystania z każdej wody na potrzeby zwalczania poważnych awarii, klęsk żywiołowych, pożarów lub innych miejscowych zagrożeń lub też zapobieżenia poważnemu i nagłemu niebezpieczeństwu grożącemu życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu znacznej wartości, którego w inny sposób nie można uniknąć oraz aktów wprowadzających czasowe ograniczenia w korzystaniu z wód, w szczególności w zakresie poboru wód lub wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, a także sposobu gospodarowania wodą w zbiornikach retencyjnych w przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej,
- prowadzenie spraw związanych z ogłoszeniem lub odwołaniem przez Wojewodę pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego oraz opracowywanie rocznego sprawozdania z realizacji działań zawartych w planach zarządzania ryzykiem powodziowym.
Warunki pracy- praca w siedzibie Urzędu,
- wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych,
-stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na parterze z dostępem do światła dziennego,
-narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
-występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
-budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Informacje o stosowanych technikach i metodach oraz zasadach uczestnictwa w naborze znajdują się na stronie internetowej www.bip.duw.pl w zakładce „praca w DUW”. Wszystkie oświadczenia powinny zawierać odpowiednią treść, datę i podpis (wzory oświadczeń, które kandydaci mogą wykorzystać zamieszczone są na stronie internetowej www.bip.duw.pl). Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (w przypadku ofert przysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego, w przypadku ofert składanych osobiście decyduje data wpływu do Urzędu, a w przypadku ofert składanych elektronicznie decyduje data UPP) nie będą rozpatrywane. Po zakończeniu procesu naboru złożone aplikacje niszczone są niezwłocznie z wyjątkiem aplikacji kandydatów/kandydatek wyłonionych przez komisję przeprowadzającą nabór, które niszczone są po upływie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem/kandydatką wybranym/wybraną podczas naboru. Ponadto, w celu usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o wskazanie w ofercie danych kontaktowych: adres e-mail i nr telefonu, których podanie jest dobrowolne. Osoby zakwalifikowane, które spełnią wymagania formalne zostaną powiadomione o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej. Kwota miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego kształtuje się w przedziale od 2653,04 do 4088,83 zł brutto. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (71) 340-64-08.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe w zakresie inżynierii środowiska lub geografii lub gospodarki wodnej
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w obszarze zarządzania kryzysowego lub w obszarze gospodarki wodnej
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- znajomość ustawy o samorządzie powiatowym
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym
- znajomość ustawy o samorządzie województwa
- znajomość ustawy o zarządzaniu kryzysowym
- znajomość ustawy o stanie klęski żywiołowej
- znajomość ustawy prawo wodne
- znajomość ustawy prawo ochrony środowiska
- znajomość dyrektywy powodziowej
- umiejętność komunikacji pisemnej
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkoweDokumenty i oświadczenia niezbędne:- List motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Curriculum Vitae – zawierające dane o których mowa w art. 22(1) § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, tj. imię (imiona) i nazwisko, dane kontaktowe oraz pozostałe informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji w zakresie wykraczającym poza wymagania określone w ogłoszeniu o naborze,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2019-07-26
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu