Opis stanowiska pracy
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we WrocławiuDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzkiPl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- analizowanie i weryfikowanie pod względem zgodności z prawem aktów organów jednostek samorządu terytorialnego, organów ich związków oraz porozumień zawieranych pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego,
- sporządzanie projektów rozstrzygnięć nadzorczych oraz skarg do wojewódzkiego sądu administracyjnego,
- sporządzanie projektu aktu nadzoru stwierdzającego nieistotne naruszenie prawa,
- rozpatrywanie skarg na działalność rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa oraz skarg na organy wykonawcze jednostek samorządu terytorialnego w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
- prowadzenie postępowań zmierzających do wydania zarządzenia zastępczego,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem wniosków o rozwiązanie władz organów jednostek samorządu terytorialnego i wniosków o wprowadzenie zarządu komisarycznego,
- prowadzenie ewidencji otrzymywanych uchwał z uwzględnieniem zastosowanych środków nadzorczych.
Warunki pracy- praca w siedzibie Urzędu,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na I piętrze z dostępem do światła dziennego;
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe;
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin;
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Informacje o stosowanych technikach i metodach oraz zasadach uczestnictwa w naborze znajdują się na stronie internetowej www.bip.duw.pl w zakładce „praca w DUW”. Wszystkie oświadczenia powinny zawierać odpowiednią treść, datę i podpis (wzory oświadczeń, które kandydaci mogą wykorzystać zamieszczone są na stronie internetowej www.bip.duw.pl). Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (w przypadku ofert przysłanych pocztą decyduje data stempla pocztowego, w przypadku ofert składanych osobiście decyduje data wpływu do Urzędu, a w przypadku ofert składanych elektronicznie decyduje data UPP) nie będą rozpatrywane. Po zakończeniu procesu naboru złożone aplikacje niszczone są niezwłocznie z wyjątkiem aplikacji kandydatów/kandydatek wyłonionych przez komisję przeprowadzająca nabór, które niszczone są po upływie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem/kandydatką wybranym/wybraną podczas naboru. Ponadto, w celu usprawnienia procesu rekrutacji prosimy o wskazanie w ofercie danych kontaktowych: adres e-mail i nr telefonu, których podanie jest dobrowolne. Osoby zakwalifikowane, które spełnią wymagania formalne zostaną powiadomione o terminie testu i rozmowy kwalifikacyjnej. Kwota miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego kształtuje się w przedziale 2593,39–3507,83 zł brutto. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (71) 340-64-08.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość przepisów Konstytucji RP
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym
- znajomość ustawy o samorządzie powiatowym
- znajomość ustawy o samorządzie województwa
- znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (Dział VIII)
- znajomość ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Rozdział 1 i 2)
- znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- znajomość poniższych aktów prawnych w zakresie przepisów kompetencyjnych dla organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego:
- ustawy o pomocy społecznej
- ustawy Prawo oświatowe
- ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- ustawy o gospodarce nieruchomościami
- ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków
- ustawy Karta Nauczyciela
- ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
- analitycznego myślenia
- kreatywność
- umiejętność organizacji pracy
- umiejętność komunikacji pisemnej
- umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkoweDokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2018-08-03
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu