Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi w Wydziale Rodziny i Polityki Społecznej

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadzanie kontroli wykonywanych przez podmioty uprawnione zadań z zakresu pomocy społecznej, na podstawie zawartej z Wojewodą Śląskim umowy, w celu oceny efektywności, rzetelności, jakości oraz stanu ich realizacji a także prawidłowości wykorzystania dotacji.
  • Przygotowywanie i przeprowadzanie, przy uwzględnieniu zasady pomocniczości, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności, konkursów ofert dla podmiotów wykonujących zadania z zakresu pomocy społecznej (określone przez Wojewodę Śląskiego lub wynikające z programów resortowych i rządowych) w celu ich finansowego wsparcia.
  • Sporządzanie analiz, sprawozdań, zestawień i opracowań z zakresu wykonywanych działań obejmujących system pomocy społecznej, w szczególności z wykorzystania środków finansowych i merytorycznej realizacji dofinansowanych przez Wojewodę Śląskiego zadań, w celu dostarczenia (m.in. pracownikom Oddziału, Wydziału i Urzędu oraz organom centralnym) informacji o aktualnym stanie faktycznym.
  • Prowadzenie rejestrów Wojewody Śląskiego dotyczących miejsc udzielania tymczasowego schronienia oraz jednostek specjalistycznego poradnictwa celem publicznego udostępniania na bieżąco aktualizowanych informacji w tym zakresie.
  • Przygotowywanie aneksów modyfikujących sposób wykonywania zadań z zakresu pomocy społecznej, przez podmioty uprawnione na podstawie zawartej z Wojewodą Śląskim umowy w celu efektywnej i optymalnej realizacji dofinansowanych zadań.
  • Doradzanie podmiotom uprawnionym odnośnie sposobu realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej w oparciu o umowę zawartą z Wojewodą Śląskim w celu właściwego wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na ich realizację.
  • Uczestniczenie w działaniach związanych z przeciwdziałaniem zjawisku bezdomności w celu identyfikacji problematycznych obszarów oraz merytorycznego wsparcia podmiotów udzielających pomocy w tym zakresie.
  • Przygotowywanie opinii, rekomendacji i stanowisk w sprawie honorowych patronatów Wojewody Śląskiego na wnioski organizacji pozarządowych i innych instytucji działających w obszarze pomocy społecznej w celu budowania pozytywnego wizerunku Wojewody Śląskiego i efektywnej współpracy z sektorem niepublicznym.


Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
• stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę
• dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
• dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka”
• nagrody okresowe uzależnione od osiąganych wyników pracy
• elastyczny czas pracy
• perspektywę rozwoju zawodowego
• udział w szkoleniach/kursach, dofinansowanie do studiów i nauki języków obcych
• pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej
• możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego a także Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
• dofinansowanie do zakupu okularów
• budynek Wydziału PS znajduje się w bliskim sąsiedztwie przystanków autobusowych, linii tramwajowej oraz dworca kolejowego a także w niewielkiej odległości od autostrady A-4 oraz drogi krajowej E-75.
Stanowisko pracy w siedzibie Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej (pomieszczenia biurowe na II piętrze). Budynek przy ul. Powstańców 41 a – bez barier architektonicznych, wyposażony w windę osobową, drzwi odpowiedniej szerokości, umożliwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich, odpowiednio dostosowane toalety. Wejście do budynku wyposażone w podjazd. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca zarówno stacjonarna w biurze jak i w terenie, związana z działalnością kontrolną, prowadzoną w podmiotach niepublicznych na terenie województwa śląskiego. Dodatkowo wyjazdy służbowe na obszarze województwa wiążą się z uczestnictwem w spotkaniach, naradach i konferencjach w ramach merytorycznego wsparcia podmiotów, udzielających pomocy w zakresie przeciwdziałania bezdomności, których siedziby mogą posiadać bariery architektoniczne. Konieczność bieżącego, samodzielnego korzystania ze środków komunikacji publicznej, celem dojazdu do kontrolowanych jednostek. Zagrożenie korupcją.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: http://bip.katowice.uw.gov.pl/praca_w_urzedzie/Wzrory_oswiadczen.html
W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być podpisane własnoręcznie przez kandydatów/kandydatki i przesłane w formie skanów. Kandydaci/kandydatki dopuszczeni/dopuszczone do udziału w naborze są zobowiązani/zobowiązane dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu). W przypadku wysłania dokumentów przez ePUAP lub drogą mailową decyduje data wpływu do urzędu.
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatów/kandydatek do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatom/kandydatkom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych przez kandydata/kandydatkę. Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każdy kandydat/każda kandydatka może pozyskać drogą telefoniczną.
Oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki
w naborze. W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: 32 20-77-246 lub 32 20-77-796.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego
w pomocy społecznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • szczególne uprawnienia: ukończona specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej
  • znajomość ustawy o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi do niej
  • znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dział I oraz Dział II - rozdziały 1, 2 oraz 2a)
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • komunikacja
  • współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • myślenie analityczne
  • orientacja na klienta


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie szczególnych uprawnień tj. ukończenie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej
  • CV i list motywacyjny

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-11-23
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/11/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi