Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw postępowań administracyjnych w I i II instancji w sprawie odszkodowań za nieruchomości oraz przeprowadzania kontroli w starostwach i miastach na prawach powiatu w Wydziale Infrastruktury

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w I i II instancji w trybie tzw. specustaw w celu przygotowania projektu decyzji ws. odszkodowań za nieruchomości przejęte z mocy prawa lub ograniczone w sposobie korzystania.
  • Sprawdzanie i weryfikowanie pod względem formalno-prawnym i rachunkowym sporządzonych przez rzeczoznawców majątkowych operatów szacunkowych stanowiących podstawę ustalenia odszkodowań celem ich oceny pod kątem przydatności dowodowej.
  • Przeprowadzanie w starostwach i miastach na prawach powiatu kontroli celem zweryfikowania poprawności realizowanych przez starostów/prezydentów zadań dotyczących odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie tzw. specustaw celem przygotowania projektu decyzji w sprawie stwierdzenia ustanowienia lub wygaśnięcia prawa trwałego zarządu na nieruchomościach przeznaczonych pod inwestycje publiczne.
  • Przygotowywanie dokumentów celem przekazania ich do Archiwum Zakładowego i Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych.
  • Uczestniczenie w pracach komisji przetargowych celem dokonania wyboru biegłego rzeczoznawcy majątkowego świadczącego usługę szacowania nieruchomości i odbiór sporządzonych operatów szacunkowych.
  • Prowadzenie czynności o charakterze cywilno-prawnym celem uzgodnienia z właścicielami przejmowanych nieruchomości wysokości odszkodowania, przygotowywania dokumentacji dot. wykupu nieruchomości na Skarb Państwa oraz wypowiedzenia umów najmu, dzierżawy lub użyczenia.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych celem opracowania projektów decyzji o oddaniu gruntu w użytkowanie wieczyste i naliczeniu z tego tytułu opłaty rocznej.


Warunki pracy

Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na IV piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Zagrożenie korupcją. Praca w terenie związana z ustalaniem stanu faktycznego nieruchomości (oględziny nieruchomości). Przeglądanie ksiąg wieczystych w sądach rejonowych lub dokumentów w archiwach państwowych. Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach. Kontakty z inwestorami celem pozyskania informacji o stanie nieruchomości objętych inwestycją oraz osobach, którym przysługiwały do nieruchomości prawa rzeczowe. Współpraca z organami samorządu terytorialnego w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń) oraz w linku pod ogłoszeniem.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu). Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata w naborze.
W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert. Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: 32 20-77-246 lub 32 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: kwiecień 2019 r.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościami lub wyższe oraz studia podyplomowe na kierunku administracja lub/i wycena nieruchomości lub/i gospodarka nieruchomościami

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub 1 rok na stanowiskach związanych z gospodarką nieruchomościami


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego (część ogólna oraz własność i inne prawa rzeczowe)
  • znajomość rozporządzenia RM w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego
  • znajomość ustaw: o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, o transporcie kolejowym, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego, o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu, o gospodarce nieruchomościami, Prawo zamówień publicznych, o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego, o drogach publicznych, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość ustaw: o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, Prawo geodezyjne i kartograficzne, o księgach wieczystych i hipotece, Prawo wodne, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, orientacja na klienta


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. postępowań administracyjnych w I i II instancji w sprawie odszkodowań za nieruchomości oraz przeprowadzania kontroli w starostwach i miastach na prawach powiatu

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-03-25
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Śląski Urząd Wojewódzki
    Biuro Obsługi Klienta
    ul. Jagiellońska 25, pokój 161, parter
    40 - 032 Katowice z dopiskiem "Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. postępowań administracyjnych w I i II instancji w sprawie odszkodowań za nieruchomości oraz przeprowadzania kontroli w starostwach i miastach na prawach powiatu - umowa na zastępstwo "

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    11/03/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi