Dziękujemy za korzystanie z infoPraca. Data wydruku 14/12/2018.

inspektor wojewódzki

Katowice, śląskie

BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów - Służba Cywilna

Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40-032 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg, wniosków i interwencji w celu przeciwdziałania zaniedbaniom, naruszaniu praworządności, interesów skarżących, przewlekłemu i biurokratycznemu prowadzeniu spraw oraz ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy, a także zapobiegania nadużyciom, ochrony własności i lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  • Przeprowadzanie kontroli wewnętrznych w celu ustalenia stanu faktycznego oraz oceny działalności komórek organizacyjnych Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach (ŚUW), a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości ustalania ich zakresu, przyczyn i skutków oraz osób za nie odpowiedzialnych, a także sformułowania zaleceń zmierzających do usunięcia nieprawidłowości.
  • Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie pism posłów, senatorów oraz adresowanych do Wojewody Śląskiego petycji w celu powiadomienia posłów lub senatorów oraz podmiotów wnoszących petycje o stanie rozpatrywania spraw i działaniach podjętych w sprawach, w których interweniowali.
  • Opracowywanie kwartalnych i rocznych analiz oraz zestawień rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków, petycji, interwencji posłów i senatorów w ŚUW, jednostkach wojewódzkiej administracji zespolonej (JAZ) oraz gminnych jednostkach organizacyjnych województwa śląskiego w celu dokonania oceny załatwiania skarg i wniosków oraz przekazania wytycznych do planu kontroli.
  • Udział w przyjmowaniu petentów przez kierownika Oddziału Kontroli Wewnętrznej i Skarg oraz Kierownictwo Wydziału Kontroli celem sporządzenia protokołu i nadania sprawie właściwego biegu.


Warunki pracy

Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na parterze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Nietypowe godziny pracy związane z pełnionymi dyżurami. Zagrożenie korupcją.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wzory oświadczeń oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych wymaganych przy składaniu dokumentów aplikacyjnych znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW”. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu). Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail). Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata w naborze. W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone. Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: (032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: październik/listopad 2018 r.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowisku związanym z przeprowadzaniem kontroli lub/i przeprowadzaniem audytu wewnętrznego lub/i prowadzeniem spraw finansowo-księgowych lub/i rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków lub dwuletnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowisku urzędniczym

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość Konstytucji RP;
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego i rozporządzenia RM ws. organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków;
  • znajomość ustaw: o petycjach, o kontroli w administracji rządowej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa;
  • znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach;
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów;
  • komunikacja;
  • współpraca.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność obsługi komputera na poziomie średniozaawansowanym (MS Office);
  • umiejętność obsługi narzędzi informatycznych (programów: LEX, Legalis, Lex Polonica) – na poziomie średniozaawansowanym;
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej;
  • znajomość ustawy o finansach publicznych;
  • znajomość Kodeksu cywilnego, Kodeksu karnego, Kodeksu spółek handlowych;
  • orientacja na klienta;
  • podejmowanie decyzji i odpowiedzialność;
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych;
  • myślenie analityczne.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. rozpatrywania skarg, wniosków i petycji oraz prowadzenia kontroli wewnętrznej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-09-21
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów

    Informacje dodatkowe

    Ostatnia aktualizacja:
    16/09/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna
    do góry