Opis stanowiska pracy
Śląski Urząd Wojewódzki w KatowicachDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzkiŚląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Prowadzenie postępowań administracyjnych w II instancji celem opracowania projektów decyzji w sprawach dotyczących zameldowania na pobyt stały lub czasowy, wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego oraz anulowania czynności materialno-technicznej zameldowania lub wymeldowania.
- Sprawowanie nadzoru nad organami gmin w zakresie obowiązku meldunkowego w celu zapewnienia prawidłowej realizacji przez te organy zadań wynikających z przepisów prawa.
- Rozpatrywanie skarg wniesionych na orzeczenia Wojewody do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, celem sporządzenia projektu odpowiedzi na skargę do WSA i ustosunkowania się do zarzutów zawartych w treści skargi oraz skompletowania całości akt sprawy i przesłania ich wraz z odpowiedzią do WSA.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w II instancji celem opracowania projektów decyzji w sprawach dotyczących odmowy udostępnienia danych osobowych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców.
- Rozpatrywanie zażaleń na niezałatwienie spraw w terminie lub na ich przewlekłe prowadzenie w celu opracowania projektów postanowień.
- Przygotowywanie projektów opinii merytorycznych dotyczących skarg klientów Urzędu w sprawach z zakresu ewidencji ludności celem ustosunkowania się do zarzutów strony oraz przesłania tej opinii do Wydziału Kontroli odpowiedzialnego za przygotowanie ostatecznej odpowiedzi na skargę.
- Analizowanie i weryfikowanie danych statystycznych przekazywanych przez organy gmin z zakresu czynności dotyczących ewidencji ludności w celu opracowania zestawień będących podstawą przyznania dotacji finansowej na zadania zlecone z tego zakresu i przekazania ich stanowisku ds. planowania i realizacji budżetu w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców.
Warunki pracyPraca administracyjno-biurowa. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie. Kontakty zewnętrzne z pracownikami organów gmin (udzielanie informacji i wyjaśnień dot. interpretacji przepisów z obszaru ewidencji ludności, wyjaśnienia związane z prowadzonymi sprawami, weryfikacja danych statystycznych), ze stronami postępowania i ich pełnomocnikami (wgląd w akta sprawy, składanie wyjaśnień do protokołu, udzielanie wyjaśnień co do przebiegu sprawy, informacje dot. przepisów z obszaru ewidencji ludności) oraz z pracownikami MSWiA, sądów, prokuratury, policji (informacja o toczących się sprawach w związku z postępowaniami odwoławczymi, udzielanie wyjaśnień i interpretacji przepisów prawnych regulujących problematykę dot. ewidencji ludności i udostępniania z rejestrów danych jednostkowych). Zagrożenie korupcją: strony postępowania o spornym charakterze domagają się przyspieszenia postępowania lub jego opóźnienia ze względu na oczekiwanie na wyrok sądu Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokojach biurowych na II piętrze budynku. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wzory oświadczeń oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych wymaganych przy składaniu dokumentów aplikacyjnych znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW”. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub –
w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną.
Oferty kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata
w naborze. W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: (032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: wrzesień/ październik 2018 r.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub administracja
doświadczenie zawodowe/staż pracy1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustaw: o ewidencji ludności, o dowodach osobistych, o ochronie danych osobowych
- znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego (tytuł III), Kodeksu cywilnego (część ogólna)
- komunikacja
- współpraca
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych
- znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
- znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
- radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- myślenie analityczne
- orientacja na klienta
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. nadzoru nad działalnością organów gmin w zakresie zadań związanych z ewidencją ludnościDokumenty należy złożyć do: 2018-08-31
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu