Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Projektowanie systemów bazodanowych, służących do gromadzenia i opracowywania danych o zdrowiu i ochronie zdrowia na terenie województwa śląskiego w celu pozyskiwania materiałów wyjściowych niezbędnych do wielokierunkowych analiz na ww. temat w skali województwa z podziałem na wyodrębnione jednostki terytorialne do celów statystycznych zgodnie z Nomenklaturą Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NTS).
  • Weryfikowanie i analizowanie otrzymanych w trakcie realizacji badań statystycznych danych ze sprawozdań statystycznych MZ-14 w celu pozyskania pełnych, wiarygodnych i rzetelnych danych w zakresie sytuacji epidemiologicznej odnośnie leczonych w poradniach skórno-wenerologicznych w województwie śląskim.
  • Weryfikowanie i analizowanie otrzymanych w trakcie realizacji badań statystycznych, danych ze sprawozdań MZ-30 w celu pozyskania pełnych, wiarygodnych i rzetelnych informacji nt. funkcjonowania stacjonarnej psychiatrycznej opieki zdrowotnej w województwie śląskim.
  • Administrowanie na poziomie wojewódzkim Informatycznym Systemem Statystyki Medycznej (SSM) w celu poprawy funkcjonalności systemu i zapewnienia jego sprawnego działania.
  • Opracowywanie analiz wskaźnikowych, tabel oraz materiałów do graficznej prezentacji danych z analizowanych materiałów statystycznych w wybranych obszarach ochrony zdrowia w celu pełnego zobrazowania zmian, tendencji, zależności i nasileń w funkcjonowaniu tych obszarów w skali województwa śląskiego z podziałem na jednostki terytorialne do celów statystycznych (poziom 2 i 4) na tle kraju i województw.
  • Analizowanie zmian w zakresie struktury podmiotów leczniczych na podstawie danych z Rejestru Podmiotów Leczniczych i przyporządkowywanie im zakresu obowiązków sprawozdawczych według kryterium przedmiotowego w celu opracowania operatu do badań statystycznych statystyki publicznej w zakresie zdrowia i ochrony zdrowia.
  • Opracowywanie, zamieszczanie oraz aktualizowanie danych i informacji dotyczących działalności Wydziału Zdrowia (ZD) w celu zapewnienia dostępu klientom i pracownikom Urzędu do informacji nt. działań Wydziału (aplikacja InCMS).


Warunki pracy

Praca administracyjno - biurowa. Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
Okresowo może wystąpić monotonia pracy, związana z koniecznością przetwarzania i opracowywania bardzo dużej liczby danych i informacji w ściśle określonym – krótkim czasie.
Na stanowisku pracy nie występują warunki szkodliwe i niebezpieczne. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa itd.) - w okresie realizacji badań statystycznych. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokojach biurowych na V piętrze budynku. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: (032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: marzec/kwiecień 2018 r.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe na kierunku zdrowie publiczne lub zarządzanie jednostkami ochrony zdrowia lub wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych ze zbieraniem, opracowywaniem danych statystycznych lub/i dot. statystyki medycznej lub/i zarządzaniem jednostkami ochrony zdrowia; w przypadku posiadania wykształcenia wyższego na kierunku zdrowie publiczne lub zarządzanie jednostkami ochrony zdrowia, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: o statystyce publicznej, o działalności leczniczej, o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne;
  • znajomość rozporządzenia RM: ws. programu badań statystycznych statystyki publicznej (bieżącego i zeszłorocznego);
  • znajomość rozporządzenia PRM ws. określenia wzorów formularzy sprawozdawczych i ankiet statystycznych do badań statystycznych ustalonych w programach badań statystycznych na dany rok, rozporządzeń MZ ws. rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania, ws. systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowych zasad ich nadawania, ws. Planu Informatyzacji Państwa, ws. wprowadzenia Nomenklatury Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NTS);
  • znajomość organizacji ochrony zdrowia (w tym w szczególności: rodzajów podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych, źródeł finansowania świadczeń zdrowotnych itp.);
  • znajomość metod statystyczno-epidemiologicznych (np. mierników dot. stanu zdrowia populacji, badań przesiewowych itp.);
  • znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
  • znajomość zarządzenia PRM ws. wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej;
  • znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach;
  • rzetelność;
  • terminowość;
  • nastawienie na rozwój;
  • zorientowanie na osiąganie celów;
  • umiejętności analityczne;
  • umiejętność współpracy;
  • samodzielność;
  • inicjatywa;
  • skuteczna komunikacja;
  • podejmowanie decyzji;
  • odpowiedzialność;
  • umiejętność obsługi komputera (Excel, Word, Power Point, Access) na poziomie zaawansowanym.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie z zakresu SQL, MS Access;
  • kreatywność;
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych;
  • umiejętność zarządzania zasobami;
  • umiejętność obsługi komputera (aplikacji SSM, SSS,RPWDL) na poziomie zaawansowanym.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • dokumenty potwierdzające przeszkolenie z zakresu SQL, MS Access

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-02-27
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/02/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi