Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie postępowań w II instancji w związku z odwołaniami lub zażaleniami osób fizycznych i prawnych od decyzji lub na postanowienia wydane w I instancji przez starostów celem przygotowywania projektów aktów administracyjnych (decyzje i postanowienia).
  • Bezpośrednia oraz telefoniczna obsługa klienta zewnętrznego (stron prowadzonych postępowań) w celu udzielenia informacji na temat przebiegu prowadzonego postępowania oraz udostępnienia akt sprawy.
  • Prowadzenie postępowań nadzwyczajnych (z urzędu lub na wniosek) w celu przygotowania projektów decyzji, w tym także decyzji stwierdzających nieważność decyzji ostatecznych.
  • Przygotowanie pisemnych odpowiedzi na skargi na wydane przez Wojewodę Śląskiego rozstrzygnięcia, kierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach (WSA) w celu przedstawienia stanowiska Wojewody Śląskiego w danej sprawie.
  • Przekazywanie dokumentacji i przygotowywanie pisemnego stanowiska w związku z odwołaniami od decyzji Wojewody Śląskiego, wydanymi w I instancji, kierowanymi do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie (GINB) celem ustosunkowania się do ich treści.
  • Przygotowanie projektów pism celem udzielenia informacji i wyjaśnień osobom fizycznym i prawnym, a także organom administracji zespolonej oraz administracji architektoniczno – budowlanej I instancji w sprawach z zakresu administracji architektoniczno – budowlanej.
  • Opracowanie sprawozdań, informacji, materiałów i opinii w zakresie zadań realizowanych w Oddziale w celu przekazania ich w ramach współpracy do komórek organizacyjnych Wydziału oraz Urzędu.


Warunki pracy

Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na IV piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca w terenie (oględziny, wizje lokalne) związana z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi. Zagrożenie korupcją. Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz – dotyczy udziału w rozprawach administracyjnych. Kontakt ze stronami postępowań, starostwami, Głównym Urzędem Nadzoru Budowlanego.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: (032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: maj 2018 r.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe na kierunku: architektura lub budownictwo lub prawo lub administracja

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok doświadczenia zawodowego
doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z realizacją inwestycji budowlanych, w tym przygotowaniem dokumentacji formalnej i projektowej lub 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: Prawo budowlane, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Prawo ochrony środowiska, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Prawo wodne, Prawo geodezyjne i kartograficzne, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o własności lokali, o spółdzielniach mieszkaniowych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość Kodeksu cywilnego (Księga II. Własność i inne prawa rzeczowe, przepisy dot. odpowiedzialności cywilnej)
  • znajomość: ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej
  • znajomość zarządzenia PRM ws. wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • rzetelność, terminowość, zorientowanie na osiąganie celów, nastawienie na rozwój, umiejętność negocjowania, skuteczna komunikacja, umiejętności analityczne, umiejętność współpracy w zespole, samodzielność, inicjatywa
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet biurowy Microsoft Office) na poziomie średniozaawansowanym
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: w przypadku wykształcenia wyższego na kierunku: architektura lub budownictwo - studia podyplomowe z zakresu administracji publicznej lub w przypadku wykształcenia wyższego na kierunku: prawo lub administracja - studia podyplomowe z zakresu budownictwa
  • w przypadku wykształcenia wyższego na kierunku: architektura lub budownictwo - uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
  • znajomość orzecznictwa sądowo-administracyjnego z zakresu spraw dot. architektury i budownictwa
  • znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie wojewódzkim
  • umiejętność sporządzania decyzji administracyjnych i formułowania uzasadnień do nich


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania uprawnień budowlanych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-03-26
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/03/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi