Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie spraw dotyczących wyznaniowych osób prawnych (w tym potwierdzanie przyjęcia powiadomień o ich utworzeniu, zniesieniu, połączeniu lub podziale, zmianach dotyczących organu osoby prawnej, nazwy, siedziby, granic oraz wydawanie zaświadczeń o osobowości prawnej i organie wyznaniowych osób prawnych) celem zapewnienia bezpieczeństwa obrotu prawnego z udziałem tych osób prawnych.
  • Prowadzenie spraw dotyczących finansowania zadań realizowanych przez gminy w zakresie utrzymania grobów i cmentarzy wojennych (w tym m.in. przygotowywanie porozumień, odbiór techniczny remontów) celem zapewnienia właściwej opieki nad poszczególnymi obiektami.
  • Przeprowadzanie kontroli w gminach celem oceny prawidłowej realizacji zadań powierzonych im w drodze porozumień w zakresie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, w tym wykorzystania przez te jednostki dotacji udzielonych im z budżetu Wojewody Śląskiego.
  • Prowadzenie i aktualizowanie wojewódzkiej ewidencji grobów i cmentarzy wojennych celem zapewnienia aktualnych danych oraz ochrony formalno-prawnej tych obiektów.
  • Prowadzenie postępowań wyjaśniających w celu zgromadzenia informacji i opracowywania projektów pism procesowych w sprawach regulacyjnych kościołów i związków wyznaniowych oraz przekazania ich właściwym komisjom celem zapewnienia stanowiska Wojewody Śląskiego w toczących się postępowaniach przed komisjami regulacyjnymi.
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przejścia z mocy prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa na rzecz wyznaniowych osób prawnych celem regulacji stanów prawnych własności nieruchomości wyznaniowych osób prawnych.
  • Przeprowadzanie lustracji grobów i cmentarzy wojennych na terenie województwa śląskiego celem ustalenia stanu technicznego obiektów oraz zaplanowania potrzeb finansowych w zakresie ich remontów i bieżącego utrzymania.
  • Współpracowanie z Biurem Informacji i Poszukiwań Polskiego Czerwonego Krzyża, gminami, Instytutem Pamięci Narodowej, Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego i parafiami w sprawie ewidencji pochowanych na cmentarzach wojennych celem poszukiwania miejsc pochówku ofiar wojen, ustalania imiennych miejsc pochówku oraz dopisywania nowo ustalonych danych do ewidencji.


Warunki pracy

Praca w terenie (dot. zad. nr 3 i 7) oraz w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych (dot. zad. nr 7) wiąże się z lustracjami stanu utrzymania obiektów grobownictwa wojennego. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz (w związku z udziałem w rozprawach przed Komisją regulacyjną, przeprowadzaniem lustracji grobów wojennych i miejsc pamięci, udziałem w odbiorach prac remontowych tych obiektów, jak również udziałem w uroczystościach rocznicowych i patriotycznych) - dot. zad. nr 5 i 7. Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach (dot. zad. nr 3). Zagrożenie korupcją. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie). Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokojach biurowych na II piętrze budynku. Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń). Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu). Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną(e – mail). Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert. Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: (032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796. Planowany termin zatrudnienia: najwcześniej od 26.01.2018 r.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: o grobach i cmentarzach wojennych, o Polskim Czerwonym Krzyżu;
  • znajomość ustaw: o stosunku Państwa do Kościoła Polskokatolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do Kościoła Zielonoświątkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego, o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Reformowanego w Rzeczypospolitej Polskiej, o gwarancjach wolności sumienia i wyznania;
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów;
  • komunikacja;
  • współpraca.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość ustawy o finansach publicznych;
  • znajomość międzynarodowego prawa humanitarnego zawartego w Konwencjach Genewskich oraz Podstawowych Zasadach Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża;
  • znajomość ustaw: o gospodarce nieruchomościami, o księgach wieczystych i hipotece;
  • znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej;
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej;
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach;
  • umiejętność obsługi komputera (Word i Excel) na poziomie średniozaawansowanym;
  • orientacja na klienta;
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych;
  • myślenie analityczne.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-12-28
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/12/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi