Opis stanowiska pracy
Śląski Urząd Wojewódzki w KatowicachDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzkiŚląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach potwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego lub potwierdzenia utraty obywatelstwa polskiego celem opracowania projektów decyzji w tym zakresie.
- Przyjmowanie, rejestrowanie i weryfikowanie wniosków o nadanie obywatelstwa polskiego, a także o wyrażenie zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego, w celu przekazania prawidłowo wypełnionego i skompletowanego wniosku do MSWiA.
- Obsługa klientów Urzędu celem przyjmowania składanych przez nich wniosków i oświadczeń oraz udzielania im pełnej informacji na temat obowiązujących przepisów i procedur w zakresie spraw związanych z obywatelstwem polskim.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o uznanie cudzoziemca za obywatela polskiego celem opracowania projektów decyzji w tym zakresie.
- Przygotowywanie projektów zaświadczeń w celu potwierdzenia posiadania osobowości prawnej przez jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych oraz o organie uprawnionym do reprezentowania tej osoby prawnej.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w celu wydania decyzji w pierwszej instancji w sprawie stwierdzenia przejścia z mocy prawa na własność osób prawnych, kościołów i związków wyznaniowych nieruchomości Skarbu Państwa.
- Ustalanie sytuacji prawnej nieruchomości, co do których zostały zgłoszone roszczenia majątkowe wyznaniowych osób prawnych oraz przygotowywanie niezbędnej dokumentacji celem dostarczenia materiałów Komisji Regulacyjnej prowadzącej postępowania w tym zakresie.
Warunki pracyKontakty zewnętrzne z klientami Urzędu oraz ich pełnomocnikami w celu udzielania informacji z zakresu przepisów o obywatelstwie polskim a także w zakresie spraw określonych w ustawach wyznaniowych oraz informowania o etapie prowadzonego postępowania i sposobie rozpatrzenia sprawy. Kontakty z Urzędami administracji publicznej (USC, ewidencja ludności) w celu ustalenia i sprawdzenia poprawności danych osobowych oraz uzyskania z zasobów odpisów aktów stanu cywilnego. Pełnienie dyżurów w wydłużony dzień pracy Urzędu. Zagrożenie korupcją. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na parterze budynku przy ul. Piastowskiej 40. Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Budynek bez barier architektonicznych wyposażony w odpowiednio dostosowane toalety. Wejście do budynku od ul. Mieszka I wyposażone w podjazd.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną
(e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów:
(032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: październik/listopad 2017
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość Konstytucji RP
- znajomość ustawy o obywatelstwie polskim oraz przepisów wykonawczych do niej
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, Kodeksu cywilnego
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej
- znajomość zarządzenia PRM ws. wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych
- rzetelność
- terminowość
- zorientowanie na osiąganie celów
- nastawienie na rozwój
- skuteczna komunikacja
- pozytywne podejście do klienta
- umiejętności analityczne
- samodzielność
- inicjatywa
- umiejętność współpracy
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość: przepisów ustawy o obywatelstwie polskim umieszczonych w traktatach pokojowych i umowach międzynarodowych zawartych po zakończeniu I wojny światowej, przepisów o obywatelstwie polskim oraz umów międzynarodowych w sprawach obywatelstwa obowiązujących w latach 1920 – 2002, przepisów o powszechnym obowiązku wojskowym obowiązujących w latach 1920-1950, regulacji prawnych związanych z repatriacją obywateli polskich z terenów przyłączonych do ZSRR w okresie powojennym
- znajomość ustaw o stosunku Państwa do kościołów i związków wyznaniowych na terenie RP
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2017-09-25
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu