Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Rozwoju i Technologii w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Wydziale Infrastruktury Informacji Przestrzennej w Departamencie Planowania Przestrzennego 00-507 Warszawa pl. Trzech Krzyży 3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - inicjuje i realizuje działania związane z tworzeniem, utrzymywaniem oraz rozwijaniem infrastruktury informacji przestrzennej (IIP) w zakresie tematu danych „zagospodarowanie przestrzenne”, w tym weryfikuje merytorycznie oraz koordynuje tworzenie dokumentów strategicznych w zakresie IIP,
- bierze aktywny udział w projektach, w tym także w zarządzaniu projektami, dotyczących wprowadzanych rozwiązań i narzędzi z zakresu cyfryzacji planowania przestrzennego, obejmujących m.in. standaryzację danych przestrzennych dotyczących aktów planowania przestrzennego,
- bierze udział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań w zakresie właściwości komórki organizacyjnej (uczestniczy w postępowaniach jako członek komisji przetargowych, opracowuje projekt umowy, sporządza opis przedmiotu zamówienia, szacuje wartość zamówienia, opiniuje dokumentację, przeprowadza odbiór przedmiotu umowy, przeprowadza rozeznanie rynku, nadzoruje wykonanie umowy),
- prowadzi obsługę procesu legislacyjnego (opracowuje, opiniuje, uzgadniania i konsultuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych regulujących cyfryzację planowania przestrzennego),
- współprowadzi punkt kontaktowy ds. cyfryzacji aktów planowania przestrzennego (APP), m.in. odpowiada za kontakt z jednostkami samorządu terytorialnego (wsparcie JST w zakresie tworzenia plików GML oraz prowadzenia zbiorów danych APP),
- przygotowuje odpowiedzi na zapytania/pisma związane z obowiązującymi regulacjami w zakresie cyfryzacji APP,
- organizuje oraz prowadzi szkolenia/webinaria/konferencje z zakresu cyfryzacji planowania przestrzennego,
- reprezentuje urząd, biorąc udział w szkoleniach/webinariach/konferencjach organizowanych przez inne jednostki.
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe – związane z udziałem w szkoleniach, warsztatach, konferencjach z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, rozwiązań geoinformatycznych (zarówno jako uczestnik, jak i prowadzący, reprezentujący Ministerstwo),
- reprezentowanie urzędu na zewnątrz - występowanie jako ekspert w zakresie związanym z cyfryzacją planowania przestrzennego (wystąpienia publiczne).
Opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie Ministerstwa: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/warunki-pracy
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/pracuj-z-nami.
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.
- Złóż dokumenty w języku polskim. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prześlij kopię potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu.
- Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzamy na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.
- W swoim cv podaj numer telefonu i/lub adres poczty elektronicznej. Jeśli Twoja aplikacja spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru powiadomimy Cię telefonicznie lub mailowo.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostaną zakwalifikowani z przyczyn formalnych oraz którym nie zaproponujemy zatrudnienia w danym naborze, zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu rekrutacji.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe o profilu: urbanistyka, lub architektura lub architektura krajobrazu, lub gospodarka przestrzenna, lub geografia, lub geodezja, lub geoinformatyka, lub dowolne wyższe i studia podyplomowe w zakresie GIS (Systemy Informacji Geograficznej) oraz planowania przestrzennego.
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w tworzeniu aktów planowania przestrzennego przy wykorzystaniu oprogramowania GIS lub tworzeniu baz danych przestrzennych w środowisku GIS, a także w prowadzeniu analiz przestrzennych z wykorzystaniem danych przestrzennych pochodzących z różnych źródeł.
pozostałe wymagania niezbędne: - biegła znajomość obsługi programu QGIS,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
- znajomość przepisów prawa w obszarze planowania przestrzennego oraz infrastruktury informacji przestrzennej, m.in.: ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, rozporządzenie w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego, ustawa o infrastrukturze informacji przestrzennej, znajomość przepisów prawa w obszarze zamówień publicznych,
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów,
- współpraca, komunikacja,
- rzetelność, myślenie analityczne,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - znajomość UML (Unified Modeling Language) oraz XML (Extensible Markup Language),
- znajomość i umiejętność obsługi Wtyczki APP do programu QGIS,
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2022-08-16
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Biuro Dyrektora Generalnego
Plac Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15
Aplikuj elektronicznie przez ePUAP lub na adres mailowy: rekrutacja@mrit.gov.pl
Aplikacje możesz również przynieść osobiście lub wysłać w formie papierowej w zamkniętej kopercie.
W liście motywacyjnym oraz w tytule wiadomości elektronicznej lub na kopercie napisz sygnaturę naboru DPR_130