Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Finansów w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw budżetu państwa w Wydziale Finansowania Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Departament Finansowania Sfery Gospodarczej 00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Realizuje prace związane z opracowaniem projektu planu dochodów i wydatków w koordynowanej części budżetowej 33 - Rozwój wsi, a także analizuje realizację dochodów i wydatków budżetu państwa
- Analizuje wnioski dysponentów części budżetowych dotyczących zmian w wydatkach budżetu państwa oraz przygotowuje projekty decyzji ministra finansów wprowadzających wnioskowane zmiany
- Opracowuje, w zakresie prowadzonej problematyki, projekty opinii do projektów aktów prawnych oraz do programów i innych dokumentów, a także przygotowuje interpretacje obowiązujących przepisów
- Wykonuje czynności związane z funkcjonowaniem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: bierze udział w planowaniu kwot dotacji budżetowych na działalność statutową w ramach prac nad projektem budżetu państwa, współpracuje przy dokumentach dotyczących wykonania budżetu, współpracuje przy tworzeniu projektów rocznych planów finansowych oraz przygotowuje projekty opinii ministra finansów do wniosków o wprowadzenie zmian w tych planach oraz przygotowuje projekty stanowisk ministra finansów w kwestiach bieżących, w tym interpretuje przepisy, w celu realizacji przepisu ustawowego
- Opracowuje okresowe i roczne analizy z realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa w zakresie koordynowanej części budżetowej
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na korespondencję w zakresie koordynowanych części i działów budżetowych otrzymywaną z resortów, od wojewodów, posłów i senatorów
- Planuje wydatki na finansowanie rolnictwa, rozwoju wsi, rynków rolnych i rybołówstwa, a także na programy wieloletnie
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), np. nietypowe godziny pracy związane z okresowym zwiększeniem natężenia pracy, zwłaszcza w trakcie opracowywania projektu ustawy budżetowej, sporządzania sprawozdań z wykonania budżetu państwa oraz przed upływem ustawowych terminów umożliwiających wydawanie decyzji uruchamiających środki budżetowe z rezerw celowych
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, np. reprezentowanie Ministerstwa Finansów na posiedzeniach sejmowych i senackich, podczas konferencji uzgodnieniowych i posiedzeń komisji prawniczych
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.
CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ
KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe magisterskie
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze finansów publicznych
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość zasad planowania i wykonywania budżetu państwa
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
- Znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel na poziomie średniozaawansowanym
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność współpracy w zespole
- Umiejętność analizowania informacji
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Znajomość przepisów z zakresu rolnictwa, rozwoju wsi, rynków rolnych lub rybołówstwa
- Znajomość zasad sporządzania planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych
- Znajomość obsługi systemu Trezor
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2022-06-06
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2022/134/FG