Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw budżetu państwa w Wydziale Finansowania Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Departament Finansowania Sfery Gospodarczej

00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Realizuje prace związane z opracowaniem projektu planu dochodów i wydatków w koordynowanej części budżetowej 33 - Rozwój wsi, a także analizuje realizację dochodów i wydatków budżetu państwa
  • Analizuje wnioski dysponentów części budżetowych dotyczących zmian w wydatkach budżetu państwa oraz przygotowuje projekty decyzji ministra finansów wprowadzających wnioskowane zmiany
  • Opracowuje, w zakresie prowadzonej problematyki, projekty opinii do projektów aktów prawnych oraz do programów i innych dokumentów, a także przygotowuje interpretacje obowiązujących przepisów
  • Wykonuje czynności związane z funkcjonowaniem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: bierze udział w planowaniu kwot dotacji budżetowych na działalność statutową w ramach prac nad projektem budżetu państwa, współpracuje przy dokumentach dotyczących wykonania budżetu, współpracuje przy tworzeniu projektów rocznych planów finansowych oraz przygotowuje projekty opinii ministra finansów do wniosków o wprowadzenie zmian w tych planach oraz przygotowuje projekty stanowisk ministra finansów w kwestiach bieżących, w tym interpretuje przepisy, w celu realizacji przepisu ustawowego
  • Opracowuje okresowe i roczne analizy z realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa w zakresie koordynowanej części budżetowej
  • Przygotowuje projekty odpowiedzi na korespondencję w zakresie koordynowanych części i działów budżetowych otrzymywaną z resortów, od wojewodów, posłów i senatorów
  • Planuje wydatki na finansowanie rolnictwa, rozwoju wsi, rynków rolnych i rybołówstwa, a także na programy wieloletnie


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa

  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie

  • Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), np. nietypowe godziny pracy związane z okresowym zwiększeniem natężenia pracy, zwłaszcza w trakcie opracowywania projektu ustawy budżetowej, sporządzania sprawozdań z wykonania budżetu państwa oraz przed upływem ustawowych terminów umożliwiających wydawanie decyzji uruchamiających środki budżetowe z rezerw celowych 

  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, np. reprezentowanie Ministerstwa Finansów na posiedzeniach sejmowych i senackich, podczas konferencji uzgodnieniowych i posiedzeń komisji prawniczych



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Przed wyłonieniem do zatrudnienia wskazani w protokole z naboru kandydaci poproszeni zostaną o przesłanie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych oraz dodatkowych określonych w ogłoszeniu.


CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ
KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.


Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego. 


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze finansów publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość zasad planowania i wykonywania budżetu państwa
  • Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
  • Znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel na poziomie średniozaawansowanym
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość przepisów z zakresu rolnictwa, rozwoju wsi, rynków rolnych lub rybołówstwa
  • Znajomość zasad sporządzania planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych
  • Znajomość obsługi systemu Trezor


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2022-06-06
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2022/134/FG

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/05/2022
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi