Opis stanowiska pracy
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw księgowości i sprawozdawczości w Zespole do spraw Budżetu i Finansów 00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Sporządza zapotrzebowania na środki dla GDOŚ i RDOŚ oraz opracowuje i aktualizuje roczny harmonogram realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa, wykonuje przelewy środków dla jednostek podległych;
- Prowadzi bieżący nadzór nad gospodarką finansową dysponentów budżetu państwa drugiego i trzeciego stopnia, w tym w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
- Przyjmuje sprawozdania i dokonuje oceny sprawozdań jednostkowych, wyjaśnia rozbieżności wynikające ze sprawozdań, uzgadnia z dysponentem części dane objęte sprawozdawczością, analizuje efektywność wykonania zadań mierzoną miernikami.
- Analizuje projekty planów finansowych przedstawionych przez jednostki podległe, przygotowuje do zatwierdzenia przez kierownictwo GDOŚ propozycje podziału limitu wydatków budżetowych oraz opracowuje wstępne założenia do projektu budżetu i planu zadań rzeczowych;
- Ewidencjonuje pomocniczo w systemie księgowym zmiany w budżecie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, w tym wynikające z decyzji dysponenta części i właściwego ds. finansów publicznych oraz dokumentów i aktów prawnych mających wpływ w trakcie roku budżetowego na wysokość limitu wydatków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska;
- Wykonuje różnorodne zestawienia, przy wykorzystaniu danych z systemu informatycznego Quorum F-K i AZF, systemu bakowości elektronicznej oraz sytemu TREZOR;
- Opracowuje do zatwierdzenia łączne sprawozdanie finansowe, w oparciu o wcześniej zatwierdzone roczne sprawozdania finansowe jednostek podległych według zasad i wzorców opracowanych przez Ministra Finansów;
- Zastępuje Głównego księgowego dysponenta II stopnia podczas nieobecności w pracy.
Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych.
Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brak odpowiednio przystosowanych łazienek.
W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- W przypadku aplikowania w formie papierowej oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen.
- Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.
- Za kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy uważa się dokumenty wyraźnie wskazujące na wykonywanie zadań w wymaganym obszarze (np. jeżeli na świadectwie pracy widnieje stanowisko specjalisty, należy dołączyć do niego kopię zakresu wykonywanych obowiązków/zadań/czynności na zajmowanym stanowisku, wystawiony przez pracodawcę).
- Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Prosimy o podawanie aktualnego nr telefonu oraz adresu e-mail.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe kierunkowe: ekonomia, finanse, rachunkowość lub wyższe z uzupełnieniem w zakresie ekonomii
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie finansów publicznych
pozostałe wymagania niezbędne: - bardzo dobra znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o rachunkowości
- bardzo dobra znajomość rozporządzeń wykonawczych do ustawy o finansach publicznych
- umiejętność przygotowywania budżetu i sporządzania sprawozdań budżetowych
- umiejętność analizy i syntezy
- komunikatywność
- umiejętność organizacji pracy własnej
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność obsługi komputera: MS Office (w szczególności arkusz kalkulacyjny Excel), poczta elektroniczna.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - znajomość sytemu Ministerstwa Finansów Trezor oraz systemu bankowości elektronicznej
- znajomość programu finansowo księgowego Quorum – modułów F-K i AZF
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2022-06-01
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Zachęcamy do aplikowania on-line.
Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
z dopiskiem:
główny specjalista ZBF-29/2022
Oświadczenia w wersji papierowej prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen
Link do aplikowania online:
https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=922f46f0e0ce4d6fbe176ce05f8e16cc