Opis stanowiska pracy


Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw księgowości i sprawozdawczości w Zespole do spraw Budżetu i Finansów

00-922 Warszawa ul. Wawelska 52/54

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządza zapotrzebowania na środki dla GDOŚ i RDOŚ oraz opracowuje i aktualizuje roczny harmonogram realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa, wykonuje przelewy środków dla jednostek podległych;
  • Prowadzi bieżący nadzór nad gospodarką finansową dysponentów budżetu państwa drugiego i trzeciego stopnia, w tym w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
  • Przyjmuje sprawozdania i dokonuje oceny sprawozdań jednostkowych, wyjaśnia rozbieżności wynikające ze sprawozdań, uzgadnia z dysponentem części dane objęte sprawozdawczością, analizuje efektywność wykonania zadań mierzoną miernikami.
  • Analizuje projekty planów finansowych przedstawionych przez jednostki podległe, przygotowuje do zatwierdzenia przez kierownictwo GDOŚ propozycje podziału limitu wydatków budżetowych oraz opracowuje wstępne założenia do projektu budżetu i planu zadań rzeczowych;
  • Ewidencjonuje pomocniczo w systemie księgowym zmiany w budżecie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, w tym wynikające z decyzji dysponenta części i właściwego ds. finansów publicznych oraz dokumentów i aktów prawnych mających wpływ w trakcie roku budżetowego na wysokość limitu wydatków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska;
  • Wykonuje różnorodne zestawienia, przy wykorzystaniu danych z systemu informatycznego Quorum F-K i AZF, systemu bakowości elektronicznej oraz sytemu TREZOR;
  • Opracowuje do zatwierdzenia łączne sprawozdanie finansowe, w oparciu o wcześniej zatwierdzone roczne sprawozdania finansowe jednostek podległych według zasad i wzorców opracowanych przez Ministra Finansów;
  • Zastępuje Głównego księgowego dysponenta II stopnia podczas nieobecności w pracy.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych.


Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Brak odpowiednio przystosowanych łazienek.


W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.

  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.

  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

  • W przypadku aplikowania w formie papierowej oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen.

  • Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.

  • Za kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy uważa się dokumenty wyraźnie wskazujące na wykonywanie zadań w wymaganym obszarze (np. jeżeli na świadectwie pracy widnieje stanowisko specjalisty, należy dołączyć do niego kopię zakresu wykonywanych obowiązków/zadań/czynności na zajmowanym stanowisku, wystawiony przez pracodawcę).

  • Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę wpływu bądź osobistego dostarczenia oferty do urzędu

  • Prosimy o podawanie aktualnego nr telefonu oraz adresu e-mail.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe kierunkowe: ekonomia, finanse, rachunkowość lub wyższe z uzupełnieniem w zakresie ekonomii

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w zakresie finansów publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • bardzo dobra znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy o rachunkowości
  • bardzo dobra znajomość rozporządzeń wykonawczych do ustawy o finansach publicznych
  • umiejętność przygotowywania budżetu i sporządzania sprawozdań budżetowych
  • umiejętność analizy i syntezy
  • komunikatywność
  • umiejętność organizacji pracy własnej
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność obsługi komputera: MS Office (w szczególności arkusz kalkulacyjny Excel), poczta elektroniczna.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość sytemu Ministerstwa Finansów Trezor oraz systemu bankowości elektronicznej
  • znajomość programu finansowo księgowego Quorum – modułów F-K i AZF


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2022-06-01
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania on-line.

    Dokumenty można także dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie lub wysłać na adres:
    Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
    ul. Wawelska 52/54
    00-922 Warszawa
    z dopiskiem:
    główny specjalista ZBF-29/2022

    Oświadczenia w wersji papierowej prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/gdos/wzory-oswiadczen

    Link do aplikowania online:
    https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=922f46f0e0ce4d6fbe176ce05f8e16cc

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/05/2022
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi