Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Finansów w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw analiz i naliczania wynagrodzeń w Wydziale Naliczania Płac, Biuro Dyrektora Generalnego

00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Optymalizuje procesy płacowe, przygotowuje wymagania biznesowe w zakresie automatyzacji i robotyzacji procesów.
  • Sporządza zestawienia i analizy z zakresu wynagrodzeń, w celu udzielenia odpowiedzi na interpelacje poselskie, wnioski o dostęp do informacji publicznej oraz zapytania dziennikarzy.
  • Nalicza i sporządza listy płac wynagrodzeń, uposażeń, zasiłków z ubezpieczenia społecznego oraz należnych świadczeń dla pracowników i funkcjonariuszy takich jak: nagrody, premie, nagrody jubileuszowe, odprawy, ekwiwalenty za urlop, dodatkowe wynagrodzenie roczne, z uwzględnieniem potrąceń ustawowych i dobrowolnych pracownika. Sporządza listy płac z tytułu umów cywilno-prawnych oraz wynagrodzeń dla członków powołanych komisji.
  • Nalicza wynagrodzenia i uposażenia oraz sporządza comiesięczne zestawienia wypłaconych kwot z uwzględnieniem stopnia zaangażowania w projekt, w rozbiciu na paragrafy dla poszczególnych projektów unijnych oraz rezerw celowych, w celu zapewnienia prawidłowości rozliczeń księgowych oraz refundacji kosztów z funduszy unijnych. Sporządza i weryfikuje wnioski płatnicze z zakresu naliczania wynagrodzeń i uposażeń.
  • Nalicza comiesięczne zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zrealizowanych wypłat. Sporządza roczne informacje o dochodach osiąganych w danym roku przez pracowników MF oraz przez osoby obce wykonujące umowy zlecenia, o dzieło i członków powołanych komisji. Sporządza roczną deklarację o podatku dochodowym do urzędu skarbowego oraz przekazuje ją do właściwych urzędów skarbowych i osób zainteresowanych.
  • Od zrealizowanych wypłat nalicza składki na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i na Fundusz Pracy. Sporządza zbiorczą deklarację Ministerstwa w zakresie składek ZUS i Funduszu Pracy na bazie systemu „PŁATNIK” oraz prowadzi bieżące rozliczenia z ZUS.
  • Sporządza zaświadczenia o wysokości zarobków pracowników i funkcjonariuszy do celów emerytalno-rentowych, bankowych, sądowych i spraw socjalnych. Przygotowuje na bieżąco informacje o podstawie naliczania składek ZUS i o odprowadzonych składkach, w celu udzielenia informacji właściwym organom i instytucjom.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).


CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.


Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.


Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.


Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen


Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.


Pracę możesz rozpocząć od 1 lub 15 dnia miesiąca.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w komórce płacowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów z zakresu naliczania i rozliczania wynagrodzeń w oparciu o ustawy: o systemie ubezpieczeń społecznych, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o służbie cywilnej, o Krajowej Administracji Skarbowej, Kodeksu pracy oraz przepisów wykonawczych
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość programów informatycznych KOMA eHR i EZD


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-05-17
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy - 2021/138/BDG

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    07/05/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi