Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Finansów w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacji i spraw międzynarodowych w Wydziale Legislacji i Spraw Międzynarodowych, Departament Cen Transferowych i Wycen 00-916 Warszawa ul. Świętokrzyska 12
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Opracowuje projekty aktów prawnych z zakresu cen transferowych, prowadzi prace legislacyjne związane z tematyką cen transferowych i podmiotów powiązanych, w szczególności w zakresie rozwiązywania i unikania sporów w zakresie podwójnego opodatkowania, oraz uczestniczy w uzgodnieniach wewnętrznych i zewnętrznych, pracach sejmowych i senackich
- Analizuje i opiniuje akty prawne, projekty aktów prawnych i innych dokumentów, w tym w szczególności przygotowywanych przez instytucje Unii Europejskiej i OECD
- Opracowuje propozycje rozwiązań problemów prawnych dotyczących cen transferowych w szczególności w zakresie opracowywania wyjaśnień, objaśnień i interpretacji ogólnych
- Współpracuje z Wydziałem Legislacji i Wytycznych w zakresie opracowania wytycznych w zakresie cen transferowych
- Analizuje orzecznictwo sądów administracyjnych, rozstrzygnięcia organów podatkowych i przepisy prawa oraz ich stosowanie w praktyce
- Prowadzi sprawy związane ze współpracą międzynarodową w zakresie cen transferowych, w szczególności bierze udział w pracach grup roboczych OECD oraz komitetów i grup roboczych Komisji Europejskiej. Współpracuje z administracjami podatkowymi innych państw w zakresie cen transferowych. Sprawuje nadzór merytoryczny nad wymianą informacji podatkowych z innymi jurysdykcjami w 2 zakresie zagadnień dotyczących cen transferowych
- Organizuje konsultacje podatkowe i inne formy współpracy ze środowiskiem naukowym, eksperckim oraz przedstawicielami przedsiębiorców w zakresie cen transferowych
- Reprezentuje stanowisko RP w zakresie cen transferowych na forum międzynarodowym, w tym na konferencjach międzynarodowych
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca administracyjno-biurowa
- Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- Zagrożenie korupcją
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
CV ORAZ WSZYSTKIE OŚWIADCZENIA ZŁOŻONE PRZEZ
KANDYDATKI/KANDYDATÓW MUSZĄ BYĆ OPATRZONE WŁASNORĘCZNYM PODPISEM KANDYDATKI/KANDYDATA, A OŚWIADCZENIA DODATKOWO DATĄ ICH SPORZĄDZENIA.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć kopie tłumaczenia tych dokumentów na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu). Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Wzory oświadczeń dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pod adresem: https://www.gov.pl/web/finanse/wzory-oswiadczen
Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub ekonomia lub zarządzanie lub finanse
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze prawa podatkowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym płynne i swobodne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych, w zakresie realizowanych zadań
- Znajomość przepisów prawa podatkowego, w szczególności w obszarze cen transferowych, w tym Wytycznych OECD w sprawie cen transferowych dla przedsiębiorstw wielonarodowych oraz administracji podatkowych
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi, redagowania tekstów
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Znajomość zasad techniki legislacyjnej
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)Dokumenty należy złożyć do: 2021-05-10
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2021/135/DCT