Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista w Wydziale Polityki Przestrzennej
w Departamencie Planowania Przestrzennego 00-507 Warszawa Plac Trzech Krzyży 3/5
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - zarządza projektem „Zainspiruj naszą przestrzeń – programy szkoleniowe i publikacje dla planistów – etap I.” – (określa ogólną koncepcję projektu, analizuje uwarunkowania, otoczenia biznesowego, doprecyzowuje zakres projektu, podział na etapy, wyznacza cele cząstkowe oraz określa kryteria oceny wyników prac projektowych, wybiera podwykonawców, dostawców i ekspertów)
- bierze udział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań w zakresie właściwości komórki organizacyjnej (sporządza opis przedmiotu zamówienia, opiniuje dokumentację, bada i ocenia oferty, nadzoruje wykonanie umowy, przeprowadza odbiór przedmiotu umowy)
- prowadzi obsługę procesu legislacyjnego w obszarze planowania i zagospodarowania przestrzennego (opracowuje i opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych, uzgadniania i konsultuje projekty z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami, reprezentuje Ministra w pracach nad projektami aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych)
- monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc.
- przygotowuje dokumenty strategiczne (w tym: koncepcje, strategie, polityki, plany)
- udziela informacji na wnioski i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych)
- prowadzi obsługę interpelacji i zapytań poselskich
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz - udział w procesach prawotwórczych, w tym w całym procesie legislacyjnym, obejmującym również prace parlamentarne, co z uwagi na specyfikę pracy Sejmu i Senatu może wiązać się z nietypowymi godzinami pracy,
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe - udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, udział w przeprowadzanych konsultacjach publicznych, udział w grupach związanych z kwestiami środowiskowymi
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- wejście do budynku „A” i „B” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
- brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
- szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
- windy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
- węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich) oraz w budynku „B” (parter)
- praca w pokoju wieloosobowym
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Etat dofinansowywany z programu operacyjnego POWER – zatrudnienie na czas realizacji projektu – przewidywane zatrudnienie do 31.03.2022 r.)
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oświadczenia złóż zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/pracuj-z-nami
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie.
- Złóż dokumenty w języku polskim. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni.
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej, prześlij kopię potwierdzenia uznania dyplomu przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej lub nostryfikacji dyplomu oraz tłumaczenie przysięgłe.
W swoim cv podaj numer telefonu i/lub adres poczty elektronicznej. Jeśli Twoja aplikacja spełni wymagania formalne, o kolejnym etapie naboru powiadomimy Cię telefonicznie lub mailowo.
- Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzamy na podstawie dokumentów wymienionych w części „Dokumenty i oświadczenia niezbędne”.
- Kontaktujemy się z osobami, które spełniają wymagania formalne.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostaną zakwalifikowani z przyczyn formalnych oraz którym nie zaproponujemy zatrudnienia w danym naborze, zostaną zniszczone komisyjnie po zakończeniu rekrutacji.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe w obszarze urbanistyki lub architektury lub planowania i zagospodarowania przestrzennego lub geografii
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w co najmniej jednym z obszarów: urbanistyki/ architektury/ planowania i zagospodarowania przestrzennego/ zarządzania projektami/ realizacji projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- znajomość problematyki planowania i zagospodarowania przestrzennego i polityki przestrzennej
- znajomość przepisów związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym
- znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- znajomość przepisów powiązanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym (Prawo budowlane, ustawa o zasadach prowadzenia polityki rozwoju)
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność
- myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2021-05-13
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii
Biuro Dyrektora Generalnego
Plac Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
z dopiskiem w liście motywacyjnym: DPR_57
Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15
(dokumenty można przynieść lub wysłać).
Aplikacje można również składać przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@mrpit.gov.pl, z dopiskiem w tytule wiadomości DPR_57
Z uwagi na pracę zdalną zachęcamy do składania ofert w formie elektronicznej.