Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw międzynarodowych postępowań w sprawach rodzinnych w Wydziale Międzynarodowych Postępowań Rodzinnych w Departamencie Spraw Rodzinnych i Nieletnich


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • ma następujące zadania:
  • Obsługa wniosków przychodzących w sprawach opiekuńczych, w szczególności w zakresie utrzymywania stałego kontaktu z sądami polskimi, przekazywanie wniosków celem nadania dalszego biegu, dopilnowanie ich terminowej realizacji, a także współpraca z organami centralnymi innych państw w sprawach opiekuńczych;
  • Udzielanie informacji i pomocy placówkom konsularnym w ww. sprawach;
  • Podejmowanie czynności związanych z przekazywaniem wniosków sądów polskich oraz organów zagranicznych w celu uzyskiwania i wymiany informacji niezbędnych dla prowadzenia postępowania lub wydania orzeczenia w zakresie odpowiedzialności rodzicielskiej w stosunkach transgranicznych oraz podejmowanie działań w zakresie zainicjowania postępowań przez sądy w przypadku zagrożenia dobra dziecka;
  • Monitorowanie postępowań w sprawach o nakazanie powrotu dziecka lub wykonywanie kontaktów prowadzonych przez sądy polskie oraz organy państw obcych;
  • Udział w pracach grup roboczych UE dotyczących problematyki prawa rodzinnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii wykonywania władzy rodzicielskiej w stosunkach transgranicznych;
  • Sporządzanie analiz i statystyk dotyczących obrotu prawnego z zagranicą w zakresie obejmującym stanowisko;
  • Obsługa skarg i wniosków dotyczących międzynarodowych spraw rodzinnych, w tym również pism przychodzących na adres poczty elektronicznej: Polandchildabduction@ms.gov.pl;
  • Wykonywanie tłumaczeń (ustnych i pisemnych) z języka polskiego na język angielski oraz z języka angielskiego na język polski, a także wsparcie Wydziału w zakresie dokonywania ewentualnych tłumaczeń w trakcie spotkań z podmiotami zagranicznymi.


Warunki pracy

- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,


- praca pod presją czasu,


- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,


- zagrożenie korupcją,


- kontakt  z klientem zewnętrznym,


- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.


 



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

List motywacyjny i oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.


Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.


 


Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne, zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie.


Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.


 


Oferty niespełniające wymagań formalnych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.


 


Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.ms.gov.pl


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obsłudze prawnej obywateli w organach administracji publicznej lub instytucjach UE; lub w organach wymiaru sprawiedliwości lub administracji publicznej związanej ze współpracą międzynarodową; lub w jednostkach sektora finansów publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów prawa międzynarodowego i europejskiego w zakresie postępowań rodzinnych
  • bardzo dobra znajomość polskiego prawa rodzinnego i postępowania cywilnego
  • znajomość języka angielskiego (C1)
  • zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, umiejętność negocjowania, komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość innego języka roboczego UE (B2) lub znajomość innego języka roboczego ONZ (B2)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego)
  • Kopie dokumentu określonego w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 218, poz. 1695), potwierdzające znajomość języka angielskiego na poziomie C1. W przypadku składania dyplomu ukończenia Krajowej Szkoły Administracji Publicznej należy złożyć dodatkowo zaświadczenie potwierdzające znajomość języka angielskiego wydane przez KSAP, jeśli z treści dyplomu ukończenia KSAP nie wynika, że absolwent Szkoły posiada znajomość tego języka. Kandydatki/kandydaci, którzy nie złożą dokumentów potwierdzających znajomość języka na wymaganym poziomie, zostaną poddani procedurze sprawdzającej
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań dodatkowych (fakultatywnie)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-04-19
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Sprawiedliwości
    Biuro Dyrektora Generalnego
    Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
    Al. Ujazdowskie 11
    00-950 Warszawa
    Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
    Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    03/04/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi