Opis stanowiska pracy
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw administracyjno-prawnych w Wydziale Kontroli i Nadzoru Departamentu Bezpieczeństwa NarodowegoZakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- rozpatruje petycje, skargi i wnioski dotyczące działalności służb specjalnych, w tym przygotowuje projekty zawiadomień o sposobie załatwienia sprawy, w celu realizacji funkcji nadzorczych Ministra – Członka Rady Ministrów – Koordynatora Służb Specjalnych w stosunku do służb specjalnych
- przygotowuje projekty decyzji i postanowień w postępowaniu odwoławczym w przedmiocie odmowy wydania lub cofnięcia poświadczeń bezpieczeństwa i świadectw bezpieczeństwa przemysłowego oraz umorzenia postępowania sprawdzającego, w celu realizacji zadań wynikających z uprawnień Prezesa Rady Ministrów jako organu odwoławczego w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych
- występuje przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi z pełnomocnictwa Prezesa Rady Ministrów, w celu reprezentowania organu odwoławczego w postępowaniach w przedmiocie poświadczeń bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oraz świadectw bezpieczeństwa przemysłowego
- prowadzi czynności kontrolne z ramienia Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego w zakresie prawidłowości postępowań sprawdzających prowadzonych przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, w celu realizacji funkcji nadzorczych Ministra – Członka Rady Ministrów – Koordynatora Służb Specjalnych w stosunku do służb specjalnych
- gromadzi i przechowuje dokumentację postępowań odwoławczych od decyzji w przedmiocie poświadczeń bezpieczeństwa oraz świadectw bezpieczeństwa przemysłowego, z zachowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych
- wykonuje inne zadania zlecone przez Ministra – Członka Rady Ministrów – Koordynatora Służb Specjalnych, Dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa Narodowego, jego Zastępcę oraz Naczelnika Wydziału Kontroli i Nadzoru, w zakresie przez nich określonym, będącym we właściwości stanowiska pracy
Warunki pracyPracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie.
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy Al. Szucha 14. Budynek przy Al. Szucha 14 nie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:- powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze stosowania procedur administracyjnych
- poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”, „Cosmic Top Secret”, „Très Secret UE/EU Top Secret" lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- wiedza z zakresu przepisów ustaw pragmatycznych dotyczących służb specjalnych: o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu, o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego, o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego i ustawy o ochronie informacji niejawnych, zagadnień związanych z bezpieczeństwem narodowym oraz zasadami funkcjonowania administracji publicznej
- kompetencje miękkie: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, komunikacja, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze sporządzania decyzji i postanowień administracyjnych, w tym regulowanych ustawą o ochronie informacji niejawnych
- przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- wiedza z zakresu przepisów ustaw: o Policji, o Straży Granicznej, o Służbie Ochrony Państwa, o Żandarmerii Wojskowej, o Służbie Więziennej oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopia świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów, które potwierdzają wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe (rodzaj i długość)
- Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "ściśle tajne", „Cosmic Top Secret”, „Très Secret UE/EU Top Secret" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
- Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopia świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów, które potwierdzają wymagane dodatkowe doświadczenie zawodowe (rodzaj i długość)Kopia dokumentu potwierdzającego udział w szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnychKopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboruDokumenty należy złożyć do: 2021-02-01
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 W-wa z dopiskiem: BIP:73177, BKRZ.ZRZK.2100.2.2.3.2021 pok. 234.
Dokumenty można składać – Dziennik Podawczy, al. Szucha 14, Warszawa (pn.-pt., 8.15-16.15).
Polecamy aplikowanie przez ePUAP lub na adres rekrutacja@kprm.gov.pl.
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane.