Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw budżetu części 37-Sprawiedliwość w zakresie wydatków budżetowych w Wydziale Budżetu w Departamencie Budżetu i Efektywności Finansowej

Ministerstwo Sprawiedliwości
Al. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sporządza łączne sprawozdania budżetowe w zakresie wydatków w części 37 – Sprawiedliwość na podstawie sprawozdań jednostkowych nadzorowanych jednostek, które kontroluje pod względem formalno-rachunkowym, a w uzasadnionych przypadkach pod względem merytorycznym i wnioskuje o usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
  • Sporządza łączne sprawozdanie finansowe części 37 – Sprawiedliwość na podstawie sprawozdań jednostkowych podległych jednostek budżetowych oraz instytucji gospodarki budżetowej, które kontroluje pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym i przekazuje koordynatorowi budżetu.
  • Sporządza łączne sprawozdania o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji w części 15 – Sądy powszechne i części 37 – Sprawiedliwość na podstawie sprawozdań jednostkowych nadzorowanych jednostek budżetowych, instytucji gospodarki budżetowej, państwowych funduszy celowych oraz jednostki posiadającej osobowość prawną, publicznej uczelni zawodowej służb państwowych i państwowej instytucji kultury, które kontroluje pod względem formalno-rachunkowym a w uzasadnionych przypadkach pod względem merytorycznym i wnioskuje o usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
  • Sprawdza i przekazuje do Ministerstwa Finansów projekty i plany finansowe instytucji gospodarki budżetowej, państwowych funduszy celowych funkcjonujących w części 37 – Sprawiedliwość, a także sprawdza sprawozdania budżetowe ww. jednostek, które kontroluje pod względem formalno-rachunkowym a w uzasadnionych przypadkach pod względem merytorycznym i wnioskuje o usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
  • Opracowuje i przekazuje podległym instytucjom gospodarki budżetowej i państwowym funduszom celowym funkcjonującym w części 37 – Sprawiedliwość, informacje o przyjętych w projekcie i ustawie budżetowej kwotach.
  • Monitoruje wykonanie budżetu w części 37 – Sprawiedliwość w zakresie wykonania planu wydatków, sygnalizuje zagrożenia w tym obszarze, przedstawia propozycje rozwiązań, opracowuje comiesięczne zestawienia wykonania wydatków budżetowych w części 37 – Sprawiedliwość.
  • Prowadzi ewidencję księgową dysponenta środków budżetu państwa części 37 – Sprawiedliwość w zakresie środków finansowych przekazywanych podległym jednostkom oraz sporządza miesięczne jednostkowe sprawozdania budżetowe na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.
  • Sporządza kwartalne sprawozdania budżetowe Rb-33 z wykonania planu finansowego Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej oraz Rb-40 z wykonania określonego w ustawie budżetowej na dany rok budżetowy planu finansowego ww. Funduszu, na podstawie sprawozdań otrzymywanych od jednostek prowadzących obsługę finansowo-księgową Funduszu.
  • Pełni funkcję administratora Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR i stale współpracuje z Ministerstwem Finansów w zakresie funkcjonalności Systemu TREZOR, sprawdza w Systemie TREZOR prawidłowość wprowadzania sprawozdań budżetowych i finansowych nadzorowanych jednostek, uzgadnia z nimi konieczność dokonywania ewentualnych korekt, zatwierdza wprowadzone dane.


Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
- proponowane wynagrodzenie zasadnicze brutto: do 5283,09 zł (mnożnik kwoty bazowej do wysokości 2,6),
- dodatek za wysługę lat ( powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
- możliwość udziału w szkoleniach,
- możliwość refundacji kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych,
- pakiet socjalny (możliwość ubiegania się o dofinansowanie wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe, możliwość dofinansowania karty sportowej, dopłatę do żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach),
- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie,
- możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- możliwość dofinansowania zakupu okularów korekcyjnych,
- pokój do pracy dla opiekuna z dzieckiem,
- parking dla rowerów.

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- okresowe natężenie pracy,
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Kandydatki/kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne, zostaną powiadomieni o terminie kolejnego etapu naboru mailem lub telefonicznie. Etapy naboru: test wiedzy, sprawdzian umiejętności, rozmowa kwalifikacyjna.

Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

List motywacyjny oraz oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.
Kandydatki/kandydaci, którzy złożą dokumenty elektronicznie i spełnią wymagania formalne, będą zobligowani do dostarczenia oryginałów oświadczeń i listu motywacyjnego w kolejnym etapie rekrutacji.

Oferty niespełniające wymagań formalnych i oferty kandydatów niewyłonionych zostaną zniszczone komisyjnie w terminie 14 dni od zakończenia naboru.

Zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z załącznikiem nr 2 do Zarządzenia Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości nr 51/2015 z dnia 30 kwietnia 2015 r., określającym zasady naboru oraz warunki zakwalifikowania do kolejnych etapów naboru, a także skorzystania z formularza aplikacyjnego oraz oświadczeń w zakładce „oferty pracy” na stronie www.ms.gov.pl

Do udziału w naborze zachęcamy osoby niepełnosprawne.

Informacje dodatkowe pod nr. tel. (22) 52 12 743, (22) 52 12 707.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub wyższe inne (bankowość i finanse) lub wyższe (księgowość),

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze księgowości/rachunkowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do ustawy oraz znajomość ustawy o rachunkowości,
  • umiejętność obsługi komputera – pakiet MS Office (w szczególności dobra znajomość arkusza kalkulacyjnego),
  • doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, myślenie analityczne, otwartość na zmiany, pozytywne podejście do klienta, radzenie sobie z presją, umiejętność współpracy, zorientowanie na osiąganie celów,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • przeszkolenie w zakresie pracy w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR,
  • przeszkolenie w zakresie procedur projektowania i wykonywania budżetu państwa.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów jednoznacznie potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, opisy stanowisk, zakresy czynności, zaświadczenia i inne, potwierdzające wymagany w ogłoszeniu okres i obszar doświadczenia zawodowego),
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • dokumenty potwierdzające spełnianie wymagań dodatkowych (fakultatywnie).

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-09-25
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Sprawiedliwości
    Biuro Dyrektora Generalnego
    Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
    Al. Ujazdowskie 11
    00-950 Warszawa
    Z podaniem na kopercie numeru ogłoszenia
    Aplikacje można składać także przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacja@ms.gov.pl
    (w tytule maila należy wpisać numer ogłoszenia).

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/09/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi