Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Statystyczny w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Finansowo-Księgowym w Departamencie Administracyjno-Budżetowym

Główny Urząd Statystyczny
al. Niepodległości 208
00-925 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Księgowanie operacji gospodarczych oraz analizowanie prawidłowości i realności zapisów księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wytycznymi Instytucji Zarządzającej w celu dostarczenia rzetelnych i bieżących informacji finansowych.
  • Sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz przygotowywanie analiz ekonomicznych w powiązaniu z planem rzeczowo-finansowym w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania środków finansowych. Przygotowywanie zmian w planie wydatków budżetowych urzędu w celu wydatkowania środków zgodnie z klasyfikacją budżetową.
  • Prowadzenie ewidencji i analiz zaangażowania planu wydatków budżetowych na podstawie zawartych umów, dowodów księgowych oraz wydanych decyzji skutkujących wydatkowaniem środków publicznych w celu dostarczenia aktualnej informacji o poziomie obciążenia (wykorzystania) planu finansowego.
  • Monitorowanie stanu należności i zobowiązań urzędu w celu zapewnienia prawidłowej gospodarki finansowej poprzez terminowe egzekwowanie zapłaty należności i regulowania zobowiązań.
  • Przygotowywanie opinii dotyczących zapewnienia finansowania planowanych do realizacji zadań w celu weryfikacji ich zgodności z obowiązującym planem finansowym.
  • Przygotowywanie potwierdzeń finansowania postępowań o udzielenie zamówień publicznych w celu sprawowania kontroli nad zaangażowaniem planu wydatków finansowych i umożliwieniem przeprowadzenia postępowań o zmówienie publiczne.


Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa.
Praca przy komputerze.
Budynek Głównego Urzędu Statystycznego jest w znacznym zakresie dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku GUS brak progów utrudniających wjazd wózkiem, schody w holu głównym są wyposażone w ruchome platformy do transportu wózka, wewnątrz budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych. Windy wyposażone są w informację głosową oraz oznakowanie dla osób niewidomych, natomiast nie są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich w zakresie usytuowania poręczy i tablicy przyzywowej. W budynku znajduje się 5 toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wynagrodzenie brutto 4 470 zł + dodatek stażowy.

W związku z trudną sytuacją związaną z epidemią, dokumenty można składać wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacja@stat.gov.pl. Do przesłanych dokumentów należy załączyć skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń. Oryginały oświadczeń należy dostarczyć najpóźniej przed zatrudnieniem.

Imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Kandydatki/kandydaci spełniający wymagania formalne o kolejnych etapach naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub e-mailem.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i razem z ofertami rozpatrzonymi negatywnie zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru. Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://bip.stat.gov.pl/ogloszenia/wolne-stanowiska-pracy/glowny-urzad-statystyczny/.

Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym informujemy, że aplikacje kompletne to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego, z wyjątkiem certyfikatów potwierdzających znajomość języka obcego wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz.U.Nr 218, poz. 1695).

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 608 33 29, 449 40 42, 608 30 42, 449 40 52 .
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
3 lata, w tym co najmniej rok w obszarze finansów i rachunkowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o rachunkowości i przepisów wykonawczych,
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych i przepisów wykonawczych,
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office)
  • Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Komunikacja interpersonalna
  • Komunikacja pisemna
  • Współpraca
  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie 3 lat doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej roku w obszarze finansów i rachunkowości
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia wyższego ekonomicznego
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie co najmniej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostce sektora finansów publicznych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2020-06-18
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Na adres rekrutacja@stat.gov.pl
    z dopiskiem : oferta nr 66/DB/2020

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/06/2020
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi