Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista do spraw analizowania, planowania, monitorowania i programowania działań w sytuacjach kryzysowych w Wydziale Zarządzania Kryzysowego Departamentu Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Stefana Batorego 5
02-591 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań w zakresie właściwości Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, dotyczących zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i ochrony infrastruktury krytycznej, w szczególności dotyczących współpracy z właściwymi podmiotami zarządzania kryzysowego w tym zakresie.
  • Opracowywanie Planu zarządzania kryzysowego Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz prowadzenie, w zakresie właściwości Ministra, spraw związanych z tworzeniem i aktualizowaniem Krajowego Planu Zarządzania Kryzysowego, Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa narodowego i Narodowego Programu Ochrony Infrastruktury Krytycznej, a także organizowanie forum ochrony infrastruktury krytycznej dla systemu ratowniczego.
  • Współuczestnictwo w organizowaniu i prowadzeniu szkoleń, krajowych i międzynarodowych ćwiczeń i treningów, mających na celu zwiększenie potencjału oraz przygotowania struktur odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe.
  • Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, aktualizacją i uruchamianiem procedur z wykazu przedsięwzięć i procedur systemu zarządzania kryzysowego.
  • Realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem Krajowego Systemu Wykrywania Skażeń i Alarmowania, a także realizacja zadań wynikających z art. 87 i art. 96 ustawy dnia 29 listopada 2000 r. – Prawo atomowe, a także prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem, zapobieganiem, reagowaniem i usuwaniem skutków użycia czynnika chemicznego, biologicznego, radiacyjnego i nuklearnego w zakresie działalności służb i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra.
  • Przygotowywanie analiz, opinii, wniosków, propozycji rozwiązań systemowych oraz innych niezbędnych dokumentów na potrzeby Kierownictwa resortu i Zespołu Zarządzania Kryzysowego MSWiA w zakresie zarządzania kryzysowego i ochrony infrastruktury krytycznej oraz obsługa organizacyjna i merytoryczna Zespołu Zarządzania Kryzysowego MSWiA.
  • Opiniowanie wojewódzkich planów wprowadzenia ograniczeń w zakresie obrotu paliwami i zmniejszenia zużycia paliw.
  • Prowadzenie spraw związanych z koordynacją realizacji zadań wynikających ze zobowiązań sojuszniczych, ratyfikowanych umów i konwencji międzynarodowych w zakresie zarządzania kryzysowego.


Warunki pracy

Budynek przy ul. Batorego 5:
Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych. Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się, jak również łazienka na parterze dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
WARUNKI DOTYCZĄCE CHARAKTERU PRACY NA STANOWISKU I SPOSOBU WYKONYWANIA ZADAŃ
Krajowe wyjazdy służbowe, reprezentowanie urzędu na zewnątrz, nietypowe godziny pracy, w tym dyżury.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami

Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”.
Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.

Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.

Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie:
https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami

Planowane techniki i metody naboru:
test wiedzy
rozmowa kwalifikacyjna
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: (22) 60 147 51 lub (22) 60 155 07.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Powyżej 5 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w obszarze bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Znajomość zagadnień z zakresu zarządzania kryzysowego, znajomość ustaw: o zarządzaniu kryzysowym, Prawo atomowe, o ochronie informacji niejawnych, o stanie klęski żywiołowej, o stanie wyjątkowym, o powszechnym obowiązku obrony RP i in.
  • Umiejętność wystąpień publicznych, umiejętność myślenia analitycznego, kreatywność, umiejętność pracy pod presją czasu i stresu
  • Umiejętność komunikacji, współpracy, organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność oraz dążenie do doskonalenia zawodowego
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą tajne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka niemieckiego na poziomie C1
  • Przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego, zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja)
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (powyżej 5 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej oraz powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w obszarze bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego), tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli tajne lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli tajne (zawierającego informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka niemieckiego na poziomie C1
  • Kopie zaświadczeń o przeszkoleniu z zakresu ochrony informacji niejawnych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-12-18
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    14/12/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi