Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Departamencie Jednostek Nadzorowanych i Podległych w Wydziale Nadzoru nad Instytutami Badawczymi i Centrami Badawczo-Rozwojowymi

Warszawa, pl. Trzech Krzyży 3/5

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Nadzór nad jednostkami podległymi i nadzorowanymi • zatwierdzanie/przyjmowanie dokumentów (m.in. statuty, regulaminy, plany, plany naprawcze, sprawozdania) • opiniowanie dokumentów (m.in. statuty, regulaminy, plany, plany naprawcze, sprawozdania, wnioski o dotacje, wnioski o kredyty i pożyczki) • udział w procesie powoływania kierownictwa jednostek (m.in. dyrektorzy, zastępcy dyrektorów, rady naukowe) • udział w pracach komisji/ rad/ zespołów funkcjonujących w ramach jednostek i organów podległych i nadzorowanych • rozpatrywanie i opiniowanie wniosków oraz przygotowywanie stanowiska Ministra w sprawach dotyczących działalności jednostek i organów podległych i nadzorowanych • wybór biegłych rewidentów do badania sprawozdań finansowych • monitorowanie/ ocena działalności/ kompetencji (w tym gromadzenie i przetwarzanie informacji) • opracowywanie zbiorczych informacji dotyczących działalności • udział w procesie tworzenia/ łączenia/ podziału/ reorganizacji/ przekształcenia/ likwidacji
  • Realizowanie uprawnień akcjonariusza/ udziałowca w spółkach prawa handlowego oraz przedsiębiorstwach państwowych • opracowywanie zbiorczych informacji dotyczących działalności podmiotów • opiniowanie wniosków i przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć związanych z prowadzoną działalnością (w tym m.in.: przekształcenia własnościowe, zbycie aktywów trwałych, tworzenie nowych podmiotów)
  • Udział w obsłudze procesu legislacyjnego • opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo • opracowywanie wkładu do projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części • uzgadnianie i konsultowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych z właściwymi komórkami Ministerstwa, organami i instytucjami • opiniowanie projektów aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych i pozaadministracyjnych • prowadzenie czynności w postępowaniu administracyjnym w zakresie wydawania decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach centrów badawczo-rozwojowych )
  • Rozpatrywanie skarg/ zażaleń/ wniosków/ odwołań/ innych sygnałów obywatelskich oraz wydawanie opinii • analizowanie składanych skarg/ zażaleń/ wniosków/ odwołań/ innych sygnałów obywatelskich i zbieranie dodatkowych wyjaśnień/ dokumentów • udzielanie odpowiedzi na złożone skargi/ zażalenia/ wnioski/ odwołania/ inne sygnały obywatelskie • przekazywanie do rozpatrzenia według właściwości
  • Monitorowanie stanu prawnego i orzecznictwa oraz standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, etc. • analizowanie planowanych zmian prawnych • analizowanie aktualnego stanu prawnego, orzecznictwa i poglądów doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii
  • Prowadzenie obsługi interpelacji i zapytań poselskich • przygotowanie odpowiedzi na interpelację poselską w zakresie tematyki instytutów badawczych i centrów badawczo-rozwojowych


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• permanentna obsługa klienta –kontakty osobiste, mailowe, telefoniczne

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych tylko na jednym/na innym piętrze
• winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• wejście do obiektu od strony Placu Trzech Krzyży nie przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wejście do tego budynku odbywa się przez wejście od
ul. Wspólnej
• ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• praca w pokoju wieloosobowym
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.

Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
– oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://mpit.bip.gov.pl/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej.html
– oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie
– dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni
– w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu
– w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego

Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: http://www.mpit.gov.pl/ w zakładce Ministerstwo lub uzyskać pod nr tel. 22 262 95 78.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w nadzorze nad przedsiębiorstwami lub właścicielskim/w zakresie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • – znajomość ustawy o: instytutach badawczych, ustawy o niektórych formach wspierania działalności innowacyjne, Kodeks postępowania administracyjnego
  • – znajomość ustawy o: rachunkowości i ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych oraz Krajowe i Międzynarodowe Standardy Rachunkowości, Ustawy o zarządzaniu mieniem państwowych i KSH, Ustawy o finansach publicznych
  • – organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, rzetelność, myślenie analityczne,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • – oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-12-14
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Aplikacje można składać przez ePUAP lub wysłać na adres mailowy: rekrutacjampit@mpit.gov.pl
    Dokumenty można też przynieść lub wysłać na adres:
    Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
    Biuro Dyrektora Generalnego
    pl. Trzech Krzyży 3/5
    00-507 Warszawa
    z dopiskiem w liście motywacyjnym oraz w tytule maila: DNP_88
    Kancelaria czynna w godz. 8.15-16.15

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    27/11/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi