Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzenie analiz w obszarze działalności badawczo-rozwojowej, rozwoju innowacji w firmach, trendów technologicznych, polityki innowacyjności (np. na potrzeby przygotowania i realizacji programów wsparcia i projektów), w tym: zbieranie, przetwarzanie, zestawianie, wizualizacja i analizowanie danych, wnioskowanie oparte na danych i faktach, formułowanie odpowiednich zaleceń /rekomendacji dotyczących polityki, konsultowanie raportu/ rekomendacji.
  • Przygotowywanie dokumentów strategicznych (w tym: koncepcje, strategie, polityki, plany) w obszarze B+R+I, w tym: wyznaczanie celów oraz tworzenie koncepcji/ założeń dokumentu strategicznego, formułowanie zapisów dokumentu strategicznego, analizowanie projektu dokumentu strategicznego, określanie zasad i trybu monitorowania dokumentu strategicznego, dobór instrumentów wsparcia, negocjowanie z Komisją Europejską, partnerami społecznymi i innymi podmiotami zewnętrznymi
  • Planowanie, przygotowywanie i realizowanie badania, w tym: opracowywanie koncepcji badania, przygotowywanie Szczegółowego Opisu Zadania, przygotowywanie metodologii badania, formułowanie wniosków i rekomendacji, przeprowadzanie konsultacji, bieżąca współpraca z wykonawcą badania, sporządzanie / weryfikowanie raportu końcowego z badania
  • Przygotowywanie i aktualizowanie programów w zakresie polityki technologicznej i innowacyjnej, w tym: wyznaczanie celów programu, formułowanie zapisu programu oraz propozycji zmian w programie, dobór instrumentów wsparcia, organizowanie prac grupy roboczej, przeprowadzanie konsultacji i uzgodnień
  • Monitorowanie wdrażania strategii i programów, w tym: tworzenie systemu wskaźników, monitorowanie za ich pomocą realizacji postępu rzeczowego, organizowanie i uczestnictwo w odpowiednich grupach/ zespołach, tworzenie baz danych i narzędzi wspierających proces monitorowania, sporządzanie/ weryfikowanie analiz materiałów i opracowań związanych z bieżącym monitoringiem
  • Zarządzanie projektami pozakonkursowymi realizowanymi w zakresie monitoringu krajowych inteligentnych specjalizacji oraz testowania programów pilotażowych wspierających innowacyjność, w tym: wyznaczanie celów cząstkowych oraz określanie kryteriów oceny wyników prac projektowych, podział na etapy, kontrolowanie realizacji zadań pod kątem jakości, zgodności z zakresem i zaplanowanym czasem realizacji, dobór podwykonawców, dostawców i ekspertów, identyfikowanie pojawiających się problemów i ryzyk w projekcie i proponowanie działań korygujących
  • Prowadzenie międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej Ministerstwa, w tym: inicjowanie, przygotowywanie i realizowanie projektów współpracy międzynarodowej, wymiana informacji i współpraca z instytucjami, organizacjami i ekspertami krajowymi i zagranicznymi, opracowywanie / opiniowanie/ uzgadnianie dokumentów, materiałów i stanowisk dotyczących współpracy międzynarodowej, udział w spotkaniach i posiedzeniach (np. grup, komitetów).


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
• wystąpienia publiczne, częste reprezentowanie urzędu
• wyjazdy służbowe krajowe i zagraniczne – kilka razy w miesiącu
• organizacja/prowadzenie spotkań/ ustalanie warunków umów

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych tylko na jednym/na innym piętrze
• winda dostosowana do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• wejście do obiektu od strony Placu Trzech Krzyży nie przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wejście do tego budynku odbywa się przez wejście od ul. Wspólnej
• ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych
• praca w pokoju wieloosobowym
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Uwagi dotyczące wymaganych dokumentów i oświadczeń:
– oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie: https://mpit.bip.gov.pl/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej/zasady-naboru-do-sluzby-cywilnej.html
– oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie
– dokumentem potwierdzającym wykształcenie jest kopia dyplomu lub zaświadczenie z uczelni
– w przypadku ukończenia studiów wyższych lub uzyskania tytułu zawodowego na uczelni zagranicznej, prosimy o dołączenie do aplikacji kopii potwierdzenia uznania dyplomu przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub nostryfikacji dyplomu
– w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego

Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.

Informujemy, że skontaktujemy się drogą elektroniczną lub telefonicznie z osobami, które spełniają wymagania formalne.

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: http: //www.mpit.gov.pl/ w zakładce Ministerstwo lub uzyskać pod nr tel.(0-22) 262 95 29.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe magisterskie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w pracy o charakterze badawczym i analitycznym (w stosowaniu metod i technik ilościowych i jakościowych w pracy analitycznej)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość podstawowych zagadnień z mikro- i makroekonomii oraz podstawowa wiedza o polskiej gospodarce
  • znajomość zagadnień z zakresu ekonomii innowacji, w tym właściwej terminologii w tym obszarze
  • wiedza i umiejętności z zakresu statystyki, umożliwiające korzystanie z baz danych, operowanie na dużych zbiorach danych
  • znajomość języka angielskiego na poziomie C1
  • dobra znajomość pakietu MS Office (Word, Excel i PowerPoint)
  • myślenie analityczne, w tym umiejętność szybkiego wyszukiwania informacji z różnych źródeł i dokonywania ich trafnej selekcji
  • kreatywność, współpraca, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • komunikacja, w tym formułowanie wypowiedzi pisemnych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność obsługi programu statystycznego (np. R, Gretl, Statistica, SAS), potwierdzona ukończonym szkoleniem lub certyfikatem


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • kopie dokumentów potwierdzające ukończenie szkoleń z zakresu obsługi programów statystycznych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-09-24
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    03/09/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi