Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Infrastruktury w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

ul. Chałubińskiego 4/6,
00-928 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przyjmowanie, analiza i rozpatrywanie skarg, wniosków, petycji i inne sygnałów obywatelskich wpływających do MI poprzez m.in. wyszukiwanie informacji i ew. przepisów prawnych, niezbędnych do właściwej oceny sprawy, kwalifikowanie i kierowanie spraw do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych MI, organów administracji rządowej i samorządowej oraz innych instytucji, przygotowywanie projektów odpowiedzi w sprawie skarg na działania dyrektorów komórek organizacyjnych MI, po uprzednim zgromadzeniu informacji i wyjaśnień udzielonych przez komórki organizacyjne
  • Prowadzenie ewidencji skarg, wniosków i petycji otrzymanych i przekazanych do realizacji komórkom organizacyjnym MI oraz innym jednostkom i instytucjom
  • Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem i opiniowaniem projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych oraz związanych z tworzeniem i opiniowaniem projektów aktów wewnętrznych, w zakresie: a) analizy skuteczności obowiązujących rozwiązań prawnych oraz prowadzonych działań, a także przygotowywania propozycji rozwiązań systemowych, b) koordynowania i udziału w opracowywaniu i opiniowaniu aktów normatywnych, strategii, programów i innych dokumentów rządowych, opracowywania aktów wewnętrznych, dotyczących zagadnień związanych z kontrolami, będącymi we właściwości Departamentu, rozpatrywaniem skarg i wniosków i kontrolami zewnętrznymi oraz koordynowanie opiniowania projektów aktów wewnętrznych, c) analizowania i opracowywania wewnętrznych procedur postępowania w zakresie spraw będących we właściwości Departamentu
  • Obsługa infolinii działającej w ramach projektu „Informacja dla Obywatela”
  • Przyjmowanie zgłoszeń interesantów dotyczących przyjęć przez członków Kierownictwa w sprawach skarg i wniosków, przekazywanie informacji o zgłoszeniach do właściwego członka Kierownictwa oraz zawiadamianie interesantów i dyrektora właściwej komórki organizacyjnej Ministerstwa o wyznaczonym terminie spotkania lub podejmowanie działań zgodnych z zaleceniami właściwego członka Kierownictwa
  • Udział w kontrolach planowych i doraźnych komórek organizacyjnych Ministerstwa, organów i jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra, podmiotów, które otrzymały środki budżetowe z części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister, kontrolach projektów realizowanych z udziałem środków budżetu państwa, w trybie określonym przepisami prawa, zgodnie ze standardami kontroli, jako kierownik lub członek zespołu kontrolerów


Warunki pracy

Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
• węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
• wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach „A”, „B” i „C” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
• winda w budynku „A”, „B” i „C” dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
• brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna
z sal konferencyjnych

Pracownikom oferujemy:
• dogodną lokalizację i ruchomy system czasu pracy: rozpoczynanie pracy w godz. 7.30-9.00.
• dodatkowe wynagrodzenie tzw. „trzynastka”, bogaty pakiet szkoleń, refundację nauki języka i studiów podyplomowych,
• pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku i kart sportowych, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach,
• możliwość wykupienia w preferencyjnej cenie ubezpieczenia zdrowotnego, polisy na życie i zniżkowej legitymacji PKP

Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
• praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze zachęcamy osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Aplikacje można również przesyłać mailowo na adres: rekrutacja@mi.gov.pl (wymagane w ogłoszeniu oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez osoby aplikujące i przesłane w formie skanu).
Dokumenty załączane przez kandydatów do oferty, wystawione w języku obcym, winny być przetłumaczone na język polski.
Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej http://mib.bip.gov.pl w zakładce Praca. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane. Osoby zakwalifikowane będą informowane telefonicznie lub e-mailem o terminie kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego.
Po zakończeniu naboru oferty złożone przez kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni oraz sprawdziany wiedzy
i umiejętności przeprowadzone w ramach naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 630-18-24.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość przepisów z zakresu postępowania administracyjnego, rozporządzenia w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków oraz ustawy o petycjach a także umiejętność ich stosowania
  • Znajomość przepisów określających status prawny ministerstwa
  • Znajomość zakresu działania ministerstwa oraz organów i jednostek podległych lub nadzorowanych
  • Znajomość zagadnień dotyczących funkcjonowania administracji publicznej
  • Znajomość kpa
  • Znajomość zagadnień i przepisów dotyczących funkcjonowania kontroli w administracji rządowej
  • Umiejętności analityczne
  • Umiejętność organizacji pracy własnej i zorientowanie na osiąganie
  • Skuteczna komunikacja
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
    • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowe w zakresie doświadczenia zawodowego – np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-07-01
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    21/06/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi