Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

Warszawa ul. Nowy Świat 6/12

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzenie analiz na potrzeby przygotowania dokumentów strategicznych/ programów/planów/polityk w zakresie planowania w gospodarce wodnej zgodnie z wymaganiami Ramowej Dyrektywy Wodnej, w tym: formułowanie założeń oraz analizowanie i proponowanie zmian w już realizowanych badaniach, identyfikowanie problemów, zagrożeń, uwarunkowań, etc., zamawianie ekspertyz, aktualizowanie danych, zestawianie, wizualizacja danych (np.: tabele, wykresy, mapy, kartogramy, etc.), analizowanie zgromadzonych danych, wnioskowanie, analizowanie zasad i praktyki gromadzenia i przetwarzania danych, formułowanie i konsultowanie raportu/rekomendacji/informacji
  • badanie zgodności strategii i programów w obszarze planowania w gospodarce wodnej zgodnie z Ramową Dyrektywą Wodną, w tym: weryfikowanie merytorycznego zakresu dokumentów, weryfikowanie zgodności systemu wdrażania dokumentów, weryfikowanie zgodności z systemem prawnym, analizowanie wdrażania programów pod kątem realizacji strategii, formułowanie propozycji i zaleceń zmian
  • sprawozdawczość z realizacji strategii/programów lub działań/projektów krajowych w zakresie planowania w gospodarce wodnej zgodnie z Ramową Dyrektywą Wodną, w tym: opracowywanie/aktualizowanie systemu sprawozdawczości (np. wytycznych, wzorów, instrukcji), analizowanie i weryfikowanie otrzymanych sprawozdań, sporządzanie sprawozdań z realizacji strategii/programu/planu, analizowanie uwag Komisji Europejskiej do sprawozdań z realizacji programu lub działań i projektów krajowych, organizowanie i uczestnictwo w grupach/zespołach dotyczących sprawozdawczości lub wdrażania strategii/programu/planu, analizowanie i wprowadzanie danych dotyczących programu do systemu informatycznego Komisji Europejskiej, prowadzenie procesu przyjęcia sprawozdania/raportu
  • realizacja obowiązków informacyjnych Ministra, w tym obsługa interpelacji i zapytań poselskich, odpowiedzi na wystąpienia (dezyderaty, opinie) komisji sejmowych i senackich, oraz innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej w zakresie planowania w gospodarce wodnej, w tym: gromadzenie materiałów, prowadzenie konsultacji, przygotowywanie odpowiedzi
  • nadzór nad organami/jednostkami podległymi i nadzorowanymi/fundacjami/ inspekcjami w zakresie planowania w gospodarce wodnej, w tym: nadzór nad realizacją projektów prowadzonych przez jednostki podległe, opiniowanie dokumentów (m.in. statuty, regulaminy, plany, sprawozdania, wnioski o dotacje, wnioski o kredyty i pożyczki, wyniki prowadzonych kontroli), monitorowanie/ocena działalności/kompetencji (w tym gromadzenie i przetwarzanie informacji)
  • działania podejmowane na poziomie krajowym w ramach procesu decyzyjnego, wynikającego z członkostwa Polski w UE w zakresie planowania w gospodarce wodnej zgodnie z wymaganiami Ramowej Dyrektywy Wodnej, w tym: opracowywanie materiałów dla członków Kierownictwa MGMiŻŚ na posiedzenia organów krajowych, związane z członkostwem Polski w Unii Europejskiej, udział w krajowych spotkaniach i posiedzeniach, związanych z członkostwem w Unii Europejskiej, monitorowanie i analizowanie zobowiązań wynikających z procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej, analiza dokumentów krajowych, w tym aktów normatywnych, pod katem ich wpływu na obszar działania Ministerstwa, opiniowanie, uzgadnianie dokumentów, materiałów i stanowisk, związanych z procesem decyzyjnym UE i współpracą międzynarodową, koordynowanie opracowywania stanowisk RP do aktów legislacyjnych UE
  • prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego w obszarze planowania w gospodarce wodnej, w tym: opiniowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, przygotowywanie lub opiniowanie projektów stanowisk Rady Ministrów do pozarządowych projektów aktów normatywnych, opracowywanie lub opiniowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych przez Ministerstwo, przygotowanie i przekazanie projektu aktu normatywnego i projektowanego dokumentu rządowego do opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej resortu i Rządowego Centrum Legislacji, przygotowanie raportu z konsultacji


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

– krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe
– reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy

– wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności.
Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i/lub adresu poczty elektronicznej.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data wpływu).
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani o kolejnych etapach naboru.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można uzyskać pod nr tel. 583 88 49


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe z zakresu ochrony środowiska lub geografii lub inżynierii środowiska lub gospodarki wodnej lub kształtowania środowiska

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze związanym z gospodarką wodną lub ochroną środowiska

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Wiedza z zakresu aktualnego stanu wdrażania przepisów europejskich w dziedzinie gospodarki wodnej
  • Wiedza w zakresie problematyki oceny inwestycji hydrotechnicznych pod kątem wpływu na stan/potencjał jednolitych części wód
  • Wiedza z zakresu strategicznych ocen oddziaływania na środowisko
  • Podstawowa wiedza z zakresu prawa zamówień publicznych
  • Podstawowa wiedza z zakresu instytucji i procesu decyzyjnego w UE
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Organizacja pracy i orientacja na osiągnięcie celów
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Rzetelność
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub informacja o poziomie znajomości języka na poziomie B2
    • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z gospodarką wodną lub ochroną środowiska
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-05-08
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    29/04/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi