Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
ul. Batorego 5
02-591 Warszawa


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Realizacja zadań z zakresu nadzoru Ministra nad właściwym wykonywaniem zadań przez organizatorów SŁR (podmioty zewnętrzne).
  • Zapewnianie prawidłowego funkcjonowania Sieci Łączności Rządowej i poprawne świadczenie usług telekomunikacyjnych w ramach SŁR w oparciu o architekturę IP, w tym telefonię VoIP.
  • Monitorowanie funkcjonowania SŁR pod względem dostępności usług dla użytkowników i wystąpienia potencjalnych zagrożeń teleinformatycznych we współpracy z organizatorami SŁR, tj. SŁR-Jawny i SŁR-Niejawny (KGP i ABW).
  • Współdziałanie z organizatorami SŁR-J i SŁR-N (podmioty zewnętrzne) w zakresie utrzymania i eksploatacji tych systemów, w tym udzielanie bieżącego merytorycznego wsparcia użytkownikom i organizatorom systemu.
  • Analizowanie wniosków użytkowników SŁR w zakresie spełnienia wymogów formalnych, w tym występowanie do organizatorów SŁR-J i SŁR-N o sprawdzenie możliwości technicznych realizacji wniosków.
  • Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji bezpieczeństwa dla SŁR oraz wykonywanie zadań z zakresu nadzoru nad infrastrukturą krytyczną oraz nad systemami teleinformatycznymi będącymi częścią Stanowisk Kierowania Bezpieczeństwem Narodowym - w zakresie SŁR.
  • Uczestniczenie w wizjach lokalnych w obiektach użytkowników SŁR w celu określenia warunków technicznych dla świadczenia usług telekomunikacyjnych SŁR, a także podejmowanie działań w celu zapewnienia dostępu do pomieszczeń, w których znajdują się urządzenia wchodzące w skład infrastruktury technicznej SŁR.
  • Analizowanie obowiązujących procedur oraz bieżących potrzeb dotyczących niezawodnego funkcjonowania SŁR i na tej podstawie opracowywanie kierunków rozwoju i modernizacji SŁR.


Warunki pracy

Praca wykonywana jest w siedzibie MSWiA w budynku przy ul. Pawińskiego 17/21 w Warszawie. Budynek jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku brak jest podjazdu umożliwiającego dostęp osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy umożliwiające poruszanie się, jak również łazienka na parterze dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Praca wykonywana jest w pokoju biurowym na II piętrze.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane z poruszaniem się po terenie MSWiA oraz poza nim. Charakter zadań wymaga od pracownika mobilności związanej z pracą w terenie, wyjazdami służbowymi.
Praca związana jest również z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury), wystąpieniami publicznymi, częstymi kontaktami z użytkownikami SŁR (np. ABW, KGP, BBN, KPRP, KPRM).
Wykonywane zadania są związane z ryzykiem korupcyjnym.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zaprasza do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
Planowane techniki i metody naboru:
 test wiedzy,
 rozmowa kwalifikacyjna.
Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
Po zakończeniu naboru oferty osób nieujętych w protokole naboru zostaną zniszczone.
Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl, http://bip.mswia.gov.pl oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym
w siedzibie Urzędu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 22 601 - 39 – 38.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe w zakresie informatyki lub telekomunikacji

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
powyżej 3 lat w obszarze konfigurowania urządzeń i architektury opartej o IP, w tym VoIP

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Doświadczenie zawodowe powyżej 1 roku w obszarze monitorowania platformy sprzętowej
  • Przeszkolenie w zakresie dostępu do informacji niejawnych,
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ściśle tajne, NATO Secret i UE lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1167 – t.j.),
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Wiedza z zakresu zarządzania sieciami IT, w tym opracowywania planów modernizacji infrastruktury telekomunikacyjnej
  • Znajomość zagadnień dotyczących telekomunikacji i łączności w zakresie telefonii VoIP oraz innych technik cyfrowych, w tym połączeń pomiędzy ruchem międzycentralowym w ramach Sieci Łączności Rządowej
  • Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność negocjowania, kreatywność
  • Umiejętność organizacji pracy, współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Ukończone studia podyplomowe w zakresie telefonii VoIP
  • Ukończone szkolenie dla administratorów sieci teleinformatycznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Znajomość zagadnień z zakresu usług związanych z dostępem do wideokonferencji


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie świadectw pracy lub zaświadczeń lub referencji lub zakresów obowiązków lub opisów stanowiska pracy lub innych dokumentów, które potwierdzają wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe (rodzaj
  • Kopia dokumentu potwierdzającego przeszkolenie w zakresie dostępu do informacji niejawnych,
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ściśle tajne, NATO Secret i UE lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1167 – t.j.),
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dokumentu potwierdzającego ukończone szkolenie dla administratorów sieci teleinformatycznych.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-01-26
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/01/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi