Opis stanowiska pracy
Ministerstwo Klimatu w WarszawieDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny specjalista do spraw legislacji w Wydziale Legislacji w Departamencie PrawnymMinisterstwo Klimatu
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- koordynowanie lub wspomaganie prowadzenia rządowego procesu legislacyjnego projektów założeń projektów ustaw, projektów stanowisk Rządu do projektów ustaw i projektów aktów normatywnych w zakresie właściwości Ministra, w tym współuczestniczenie w przygotowaniu i redagowaniu projektów aktów normatywnych inicjowanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Klimatu
- udział w pracach nad projektami załozeń projektów ustaw lub projektów aktów normatywnych w ramach zespołów projektowych powoływanych w Ministerstwie Klimatu
- opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów założeń projektów ustaw lub projektów aktów normatywnych opracowywanych przez komórki organizacyjne Ministerstwa Klimatu
- współpraca w zakresie procesu legislacji z Sejmem, Senatem Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Kancelarią Prezydenta
- koordynowanie współpracy z Rządowym Centrum Legislacji i Radą Legislacyjną przy Prezesie Radzie Ministrów w zakresie uzgadniania projektów aktów normatywnych i projektów założeń projektów ustaw
- wykonywanie zastępstwa Ministra Klimatu przed Trybunałem Konstytucyjnym
Warunki pracy• warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:
- zagrożenie korupcją
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- stres związany z pracą pod presją czasu
• miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca na II piętrze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
- praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
- w trakcie wyjazdów służbowych lub w ramach reprezentowania urzędu w innych instytucjach warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Etapy naboru, czyli jak wygląda proces selekcji
1. weryfikacja formalna
2. rozmowa kwalifikacyjna z pytaniami merytorycznymi, sprawdzianem znajomości języka angielskiego i elementami wywiadu behawioralnego
Weryfikację wymagań formalnych przeprowadzimy na podstawie dokumentów wymienionych w części „Niezbędne dokumenty i oświadczenia, czyli co powinna zawierać Twoja aplikacja”. Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia (akceptujemy jedynie oświadczenia zgodne ze wzorem).
Kandydatów, którzy spełnią wymagania formalne i zakwalifikują się do dalszych etapów naboru, poinformujemy o terminie kolejnego etapu. W przypadku złożenia aplikacji poprzez formularz aplikacyjny, przed przystąpieniem do kolejnych etapów naboru, konieczne będzie własnoręczne podpisanie oświadczeń w siedzibie Ministerstwa.
Dokumenty wymienione w części „Dodatkowe dokumenty i oświadczenia, czyli co warto dołączyć do aplikacji” nie są obowiązkowe, ale są jedyną podstawą potwierdzenia spełniania wymagań dodatkowych.
Więcej informacji na temat procedury naboru do Ministerstwa Klimatu znajdziesz na stronie: https://www.gov.pl/web/klimat/praca
Co oferujemy naszym pracownikom
• umowa o pracę
• dodatek stażowy od 5% do 20%
• dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
• system nagród finansowych (nagrody kwartalne, specjalne i roczne)
• ruchomy czas pracy (rozpoczęcie pracy między 7.00 a 9.00)
• indywidualny program rozwoju zawodowego (m.in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
• pakiet świadczeń socjalnych
• możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach ubezpieczenia na życie oraz pakietu medycznego
• zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów
• praca zgodnie z systemem ekozarządzania i audytu (EMAS)
• dogodna lokalizacja
• stojaki na rowery, blisko położona stacja Veturilo, prysznice i szafki dla rowerzystów
Informacje dodatkowe
• UWAGA: Poszczególne etapy naboru mogą być przeprowadzone w formie zdalnej (online).
• Zapraszamy do udziału w naborze również osoby niepełnosprawne (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy).
• Prosimy o podanie w aplikacji adresu e-mail oraz numeru telefonu w celu zapewnienia sprawnej komunikacji w procesie naboru.
• Jesteśmy pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
• Jako członek Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji promujemy dobre praktyki w rekrutacji oraz tworzymy standardy w tym zakresie. Ważna jest dla nas dbałość o relacje z kandydatami i ich doświadczenia w procesie rekrutacji (Candidate Experience).
• Osoby zainteresowane otrzymywaniem informacji na e-maila o aktualnie prowadzonych naborach do Ministerstwa Klimatu zapraszamy do zapisania się do newslettera: https://ankiety.mos.gov.pl/762824/lang-pl
• Bliższe informacje możesz uzyskać pod nr tel. (0-22) 36 92 207, 36 92 438, 36 92 426
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne:- ukończenie aplikacji legislacyjnej i co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (legislacją) lub co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku aplikacji legislacyjnej)
- znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym (C1)
- wiedza w zakresie procedury administracyjnej oraz prawa materialnego administracyjnego i cywilnego
- znajomość Konstytucji RP
- znajomość ustawy o Radzie Ministrów
- znajomość ustawy o działach administracji rządowej
- znajomość Regulaminu Pracy Rady Ministrów
- znajomość Regulaminu Sejmu RP
- znajomość Regulaminu Senatu RP
- znajomość aktów prawa krajowego w zakresie właściwości Ministra Klimatu
- znajomość prawa unijnego w zakresie właściwości Ministra Klimatu
- znajomość procesu legislacyjnego i zasad techniki prawodawczej
- znajomość porządku prawnego i instytucjonalnego Unii Europejskiej
- myślenie analityczne
- komunikacja
- radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- kreatywność
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- znajomość języka francuskiego lub niemieckiego na poziomie komunikatywnym (B1)
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe prawnicze
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia wyższego zgodnie z ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym oraz tłumaczenia przysięgłego dyplomu
- Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie aplikacji legislacyjnej i co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych (legislacją) lub co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w pracy związanej opracowywaniem aktów prawnych (w przypadku braku aplikacji legislacyjnej) (dokumenty zawierające informacje jednoznacznie potwierdzające pełen wymagany okres zatrudnienia, obszar i rodzaj wykonywanych zadań, np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, referencje lub oświadczenie o spełnianiu tego wymogu - wzór treści wymaganego oświadczenia jest zamieszczony na stronie: https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/)
- W przypadku dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe sporządzonych w języku obcym prosimy o załączenie tłumaczenia na język polski
- Wzory wszystkich oświadczeń znajdziesz na stronie internetowej https://bip.mos.gov.pl/praca/wzory-oswiadczen/
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających znajomość języka francuskiego lub niemieckiego na poziomie komunikatywnym (B1)Dokumenty należy złożyć do: 2020-06-16
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Klimatu
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa
w zamkniętej kopercie oznaczonej numerem referencyjnym: DPgłsp11/2020
Aplikacje złożone po terminie nie są rozpatrywane.
Zachęcamy do składania aplikacji w formie elektronicznej:
https://bip.mos.gov.pl/aplikuj/DPglsp11_2020