Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żywcu

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy w Sekcji Finansów

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żywcu
ul. Objazdowa 2, 34-300 Żywiec

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego PSP nad gospodarką finansową;
  • Planowanie i realizacja budżetu komendy powiatowej PSP;
  • Prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej PSP;
  • Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  • Realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych, będących w dyspozycji komendy powiatowej PSP;
  • Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych;
  • Nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej PSP;
  • Dokonywanie wstępnej kontroli: zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  • Opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz;
  • Opracowywanie i bieżąca aktualizacja projektów przepisów wewnętrznych komendanta powiatowego PSP z zakresu prowadzenia rachunkowości oraz spraw finansowych;
  • Sporządzanie programów działania oraz planów pracy komendy powiatowej PSP, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań, w tym do Głównego Urzędu Statystycznego i jednostek samorządowych;
  • Współdziałanie z organami jednostek samorządu terytorialnego w zakresie realizowanych zadań;
  • Nadzór nad zadaniami realizowanymi przez podległego pracownika;
  • Nadzór nad naliczaniem i rozliczaniem uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej.


Warunki pracy

• praca biurowa w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żywcu; w pomieszczeniach biurowych usytuowanych na I piętrze budynku;
• praca w systemie codziennym (od poniedziałku do piątku) w godzinach 07.30-15.30;
• wyjazdy służbowe krajowe;
• praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych (narzędzia i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, skaner, drukarka, telefon, faks, niszczarka);
• praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
• oświetlenie sztuczne i naturalne;
• praca z bazami danych i programami specjalistycznymi;
• budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, brak windy i podjazdów, toalety nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
1.Wszystkie złożone oświadczenia muszą być opatrzone datą oraz podpisane własnoręcznie i czytelnie przez kandydata.
2.W przypadku składania kopii dokumentów na każdej zapisanej stronie kandydat musi umieścić adnotację: „Potwierdzam zgodność z oryginałem” oraz datę i własnoręczny czytelny podpis.
3.W przypadku składania dyplomu (kopii) potwierdzającego wykształcenie wyższe– dyplom musi być podpisany przez jego posiadacza.
4.Kandydaci proszeni są o podanie adresu e-mail oraz numeru telefonu kontaktowego.
5.Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w postępowaniu kwalifikacyjnym, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
6.Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „Niezbędne dokumenty i oświadczenia”. Przekazanie dokumentów wymienionych w części „Dodatkowe dokumenty” nie jest obowiązkowe. Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
7.Oferty niespełniające kryteriów naboru oraz oferty kandydatów, którzy nie przeszli kolejnych etapów postępowania kwalifikacyjnego, będzie można odebrać w Sekcji Organizacyjno-Kadrowej KP PSP w Żywcu w terminie do 3 miesięcy od dnia publikacji wyniku naboru. Nieodebrane oferty zostaną komisyjnie zniszczone niezwłocznie po upływie tego terminu.
8.Proces naboru będzie przeprowadzany w następujących etapach:
1) wstępna ocena ofert oraz ustalenie listy kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze,
2) test pisemny ze znajomości ustaw: o rachunkowości, o finansach ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych oraz ustawy o PSP i ustawy o ochronie ppoż.,
3) rozmowa kwalifikacyjna,
4) wybór kandydata.
9.Postępowanie kwalifikacyjne wobec kandydatki/kandydata kończy się z chwilą uzyskania przez kandydata negatywnego wyniku z któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego lub w przypadku nieprzystąpienia kandydatki/kandydata do któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego.
10.Przed przystąpieniem do każdego etapu postępowania kandydat zobowiązana(-y) jest do okazania dokumentu potwierdzającego jego tożsamość (ze zdjęciem)
11.Prace związane z przeprowadzeniem naboru wykonuje komisja kwalifikacyjna powołana przez Komendanta Powiatowego PSP w Żywcu.
12.Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia kandydata do służby cywilnej w Państwowej Straży Pożarnej podejmie Komendant Powiatowy PSP w Żywcu.
13.Rekrutację uznaje się za zakończoną w momencie ogłoszenia wyniku naboru na tablicy ogłoszeń KP PSP w Żywcu, opublikowanie na stronie internetowej http://www.zywiec.kppsp.gov.pl/ oraz na stronie internetowej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów https://nabory.kprm.gov.pl/.
14.Zatrudnienie zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
15.Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (33) 863-04-02 lub osobiście w Sekcji Organizacyjno-Kadrowej KP PSP w Żywcu w dni robocze w godz. 8.00 - 15.00.
16. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
17.Proponowane wynagrodzenie zasadnicze oraz dodatek za wysługę lat odpowiedni do zaliczonego okresu pracy to 3900 zł brutto.
Ogłoszenie ze szczegółowym opisem przebiegu naboru, wzory oświadczeń oraz zasady naboru na stronie internetowej http://www.zywiec.kppsp.gov.pl/bip/index.php/ogloszenia

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie Wykształcenie/doświadczenie zawodowe zgodne z określonym w art. 54 ust. 2 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, tj. spełnienie jednego z poniższych warunków:
• ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości lub
• ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości lub
• wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub
• posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
- 3 lata praktyki w księgowości w przypadku kandydatów, którzy ukończyli ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe lub - 6 lat praktyki w księgowości w przypadku kandydatów, którzy ukończyli średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustaw: o rachunkowości i finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o zamówieniach publicznych, o Państwowej Straży Pożarnej, o ochronie przeciwpożarowej, o służbie cywilnej, o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ubezpieczeniu społecznym, o ubezpieczeniu zdrowotnym, kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego;
  • Znajomość przepisów płacowych i rozliczeń związanych z uposażeniem pracowników;
  • Umiejętność posługiwania się narzędziami informatycznymi, obsługi komputera, w tym pakietu MS Office oraz programów finansowo-księgowych;
  • Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność pracy w zespole;
  • Umiejętność nawiązywania kontaktów;
  • Wysoka kultura osobista;
  • Zdolność analitycznego myślenia;
  • Systematyczność, terminowość i dokładność;
  • Umiejętność pracy pod presją czasu i zachowania równowagi w sytuacjach stresogennych;
  • Dyspozycyjność;
  • Znajomość specyfiki finansowania i zasad funkcjonowania PSP oraz korpusu służby cywilnej;
  • Znajomość przepisów prawa w zakresie klasyfikacji dochodów i wydatków w jednostkach budżetowych oraz archiwizacji dokumentów;


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych uprawnień i kwalifikacji (ukończone kursy, szkolenia, prawo jazdy itp.);
  • Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych ;
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru;
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-11-22
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Dokumenty należy składać w sekretariacie (I piętro) Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Żywcu, ul. Objazdowa 2, 34-300 Żywiec w zaklejonej kopercie z adnotacją „Oferta pracy na stanowisko głównego księgowego w KP PSP w Żywcu" lub przesłać drogą pocztową.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    08/11/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi