Opis stanowiska pracy


Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy

ul. Wawelska 52/54
00-922 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • nadzorowanie prowadzenia rachunkowości GDOŚ jako dysponenta II stopnia w zakresie sporządzania, przyjmowania, organizowania obiegu, archiwizowania i kontrolowania dokumentów w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu operacji finansowych i gospodarczych
  • przygotowywanie przy współpracy z podległymi mu dysponentami III stopnia projektu planu finansowego dysponenta II stopnia przedstawianie planu dysponentowi głównemu części budżetu a nastepnie wykonywanie budżetu dysponenta II stopnia w celu zapewnienia zgodności z ustawą budżetową, decyzjami Ministra Finansów, Ministra Inwestycji i Rozwoju, Ministra Środowiska i Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
  • sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową GDOŚ jako dysponenta budżetu państwa II stopnia oraz podległych jednostek - GDOŚ i 16 Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska jako dysponentów III stopnia. Nadzorowanie i kontrolowanie przebiegu wykonania zadań określonych w planach finansowych podległych dysponentów oraz przestrzegania przez nich zasad gospodarki finansowej w tym gospodarowania mieniem Skarbu Państwa, przestrzegania realizacji procedur kontroli finansowej w toku wykonywania budżetu i dyscypliny finansów publicznych w celu zapewnienia właściwej realizacji zadań.
  • nadzorowanie prawidłowego i terminowego sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych oraz dokonywanie ich analizy w celu zapewnienia informacji na temat wykorzystania planowanych środków, występujących zobowiązań oraz przekazywania ich do dysponenta głównego
  • akceptowanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych GDOŚ jako dysponenta II stopnia w celu wykonania obowiązków ustawowych wynikających z ustawy o finansach publicznych i ustawy o statystyce
  • kierowanie pracami komórki księgowej w celu zapewnienia sprawnej obsługi finansowo-księgowej GDOŚ, jako dysponenta II stopnia w tym przydzielanie zadań pracownikom
  • opiniowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki w celu zapewnienia zgodnego z prawem prowadzenia rachunkowości i obsługi finansowo-księgowej GDOŚ jako dysponenta II stopnia
  • organizowanie przepływu informacji w zakresie realizacji zadań oraz dochodów i wydatków przez podlegle jednostki dokonywanie ich kwartalnych ocen oraz przekazywanie ich wraz z niezbędnymi wnioskami dysponentowi głównemu części budżetu celem zapewnienia informacji na temat prawidłowego wykonania budżetu


Warunki pracy

Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy i łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Realizacja zadań wiąże się z częstym reprezentowaniem Urzędu na zewnątrz.

W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Oświadczenia prosimy składać zgodnie ze wzorem zamieszczonym na stronie internetowej: http://bip.gdos.gov.pl (Praca/Wzory oświadczeń). Wszystkie oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.

Za datę złożenia dokumentów uznaje się datę stempla pocztowego lub termin złożenia w kancelarii GDOŚ (pokój 472).

Planowane techniki i metody naboru:

Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert,

Etap II – pisemny sprawdzian wiedzy i umiejętności (w przypadku, gdy mniej niż 10 kandydatów spełni wymogi formalne, możliwe jest odstąpienie od przeprowadzenia tego etapu),

Etap III - rozmowa kwalifikacyjna.

W przypadku przeprowadzenia Etapu II minimum kwalifikującym do udziału w III etapie naboru jest uzyskanie przez kandydata co najmniej 60% możliwych do zdobycia w sprawdzianie pisemnym punktów (lub z poszczególnych jego części tematycznych) oraz jednocześnie uzyskanie jednego z sześciu najlepszych wyników.

Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska zaprasza do udziału w naborze osoby niepełnosprawne.

Prosimy o podawanie nr telefonu oraz adresu e-mail, gdyż informacja o zakwalifikowaniu się do kolejnych etapów rekrutacji zostanie przekazana kandydatom spełniającym wymogi formalne telefonicznie lub drogą elektroniczną. Prosimy o sprawdzanie skrzynki e-mail.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 36 92 117.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie :średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna lub
wykształcenie wyższe: ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w komórkach finansowych w jednostkach sektora finansów publicznych ( w przypadku wykształcenia wyższego)
6 lat w komórkach finansowych w jednostkach sektora finansów publicznych (w przypadku wykształcenie średniego)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o finansach publicznych
  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o rachunkowości
  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych
  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o podatkach
  • bardzo dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o ubezpieczeniach społecznych
  • bardzo dobra znajomość przepisów wykonawczych do ustawy o finansach publicznych
  • umiejętność sprawnego organizowania pracy własnej i zespołu oraz skutecznego komunikowania się
  • umiejętność dokonywania analizy i syntezy
  • dobra umiejętność obsługi komputera w zakresie MsOffice, poczty elektronicznej
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość programu księgowego Ouorum F-K i AZF
  • znajomość systemu bankowości elektronicznej NBP VideoTel
  • znajomość systemu Ministerstwa Finansów Trezor
  • przeszkolenie w zakresie obsługi finansowo-księgowej
  • przeszkolenie w zakresie finansowej obsługi projektów współfinansowanych ze środków UE


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • zaświadczenia/certyfikaty potwierdzające przeszkolenie w zakresie finansowej obsługi projektów współfinansowanych ze środków UE
  • zaświadczenia/certyfikaty potwierdzające przeszkolenie w zakresie obsługi finansowo-księgowej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-06-25
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/06/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi