Importer sprzętu AGD zatrudni główną księgową.
Miejsce pracy: Janki k/Warszawy
Opis stanowiska:
- Wspieranie kluczowych decyzji dotyczących działalności firmy, organizacja, koordynowanie, monitorowanie i nadzór nad wszystkimi księgowymi aspektami działalności firmy, dbanie o zgodne z polityką firmy prowadzenie dokumentacji księgowej.
- Prowadzenie pełnej księgowości firmy, dokonywanie rozliczeń księgowo-podatkowych oraz przygotowywanie deklaracji podatkowych VAT i CIT.
- Obsługa systemu kadrowego (w tym obliczanie wynagrodzeń, rozliczanie czasu pracy, ewidencja urlopów wypoczynkowych, zwolnień lekarskich).
- Kontrola i nadzór nad procedurami finansowymi zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Rozliczanie różnic kursowych.
- Monitorowanie zmian w prawie podatkowo-finansowym.
- Kontrola i rozliczanie kosztów związanych z wykonywaniem pracy takich jak delegacje oraz tzw. fundusze reprezentacyjne.
- Nadzór wpływów finansowych pod kątem terminów płatności klientów- koordynacja działań przypominających klientom o uregulowaniu zaległych płatności i windykacji.
- Kontrola dokumentacji transakcji finansowych np. spłaty długów i wierzytelności, przepływy gotówkowe, transfery środków do rezerwy itp.
- Kontrola kosztów działalności firmy.
- Sporządzanie rachunku zysków i strat.
- Nadzór nad raportami miesięcznymi.
- Wspieranie decyzji dotyczących m.in. ustalania marży i cen usług poprzez dostarczanie informacji obejmujących np. wpływy ze sprzedaży, koszty stałe i zmienne oraz trendy w ich kształtowaniu się, prognozy sprzedaży.
- Tworzenie bilansu rocznego i współpraca z audytorem zewnętrznym w trakcie corocznej kontroli.
- Sporządzanie sprawozdań finansowych firmy oraz innych niestandardowych raportów na życzenie zarządu.
- Komunikacja z innymi działami, zwłaszcza z kierownictwem działu sprzedaży w celu zasygnalizowania problemów finansowych i sugerowania sposobu ich rozwiązania.
Wymagania:
- Minimum 5 lat doświadczenia na podobnym stanowisku w firmie handlowej.
- Wykształcenie ekonomiczne (preferowane kierunki: finanse, ekonomia i rachunkowość).
- Znajomość aktualnych przepisów ZUS, norm MSR, prawa podatkowego i bankowego.
- Dobra znajomość obsługi MS Office.
- Rozwinięte umiejętności organizacyjne, dokładność i rzetelność.
- Inicjatywa i aktywność w działaniu.
- Znajomość języka angielskiego, zagadnień handlu zagranicznego, zasad współpracy z marketami oraz programu WF-MAG będzie dodatkowym atutem.
- Umiejętność interpretowania danych raportów finansowych.
- Posiadanie certyfikatu Ministra Finansów na usługowe prowadzenie Ksiąg Rachunkowych lub Uprawnień Doradcy Podatkowego - będzie dodatkowym atutem.
- praktyczna wiedza z zakresu zarządzania finansami.
- Dobra znajomość aplikacji finansowo – księgowych.
- Znajomość międzynarodowych standardów raportowania.
- Wysoko rozwinięte umiejętności analitycznego myślenia.
- Umiejętność zrozumiałego przedstawiania danych finansowych, jasnego formułowania wniosków.
- Zdolność rozwiązywania problemów.
- Dobry poziom komunikacji interpersonalnej.
- Odporność na stres.
Oferujemy:
- Pracę w pełnym wymiarze.
- Stabilne warunki zatrudnienia, pracę w zgranym zespole i współudział w budowaniu nowoczesnej firmy.
- Wynagrodzenie odpowiednie do kompetencji i wyników pracy.
Osoby zainteresowane niniejszą ofertą prosimy o przesłanie CV wraz ze zdjęciem. Uprzejmie informujemy, że zastrzegamy sobie prawo do skontaktowania się wyłącznie z wybranymi kandydatami.