#

Ekspert merytoryczny ds. weryfikacji kompetencji społecznych

Instytut Badań Edukacyjnych

Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska pracy

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą interdyscyplinarne badania naukowe oraz projekty wdrożeniowe dotyczące funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce, a także powiązań edukacji z rynkiem pracy. Instytut uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych i wdrożeniowych, przygotowuje raporty, sporządza ekspertyzy oraz pełni funkcje doradcze. Zatrudnia ponad 130 osób zajmujących się edukacją i rynkiem pracy, w tym uczeniem się przez całe życie – głównie socjologów, psychologów, pedagogów, ekonomistów, politologów – z których większość to wybitni specjaliści w swoich dziedzinach. Posiadają oni bogate doświadczenie zawodowe, obejmujące prace badawcze oraz wdrożeniowe, współpracę z partnerami społecznymi, w tym biznesem, a także pracę dydaktyczną, pracę w administracji publicznej, marketingowych organizacjach badania rynku i opinii oraz organizacjach pozarządowych.
Obecnie, z uwagi na rozwój ambitnych projektów unijnych o zasięgu ogólnopolskim poszukiwane są osoby do projektu systemowego:
„Włączanie kwalifikacji innowacyjnych i potrzebnych społecznie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz ograniczenie barier w rozwoju ZSK przez wspieranie interesariuszy systemu na poziomie krajowym i regionalnym”

na stanowisko:
Ekspert merytoryczny ds. weryfikacji kompetencji społecznych
NR REF.: ZSK2/Z4/EMWK/12/0401/P
Miejsce pracy: Warszawa
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiadała za opracowanie koncepcji innowacyjnego narzędzia do diagnozowania i weryfikacji wybranych kompetencji społecznych. Informacje nt. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) można znaleźć na stronie: www kwalifikacje gov pl
Główne obowiązki
• Przeprowadzenie procedury zmówienia publicznego na narzędzie do weryfikacji wybranych kompetencji we współpracy z zespołem zamówień publicznych.
• Współpraca z wykonawcą narzędzia do weryfikacji kompetencji społecznych, nadzór nad prowadzonymi badaniami oraz analiza i ocena produktów zrealizowanych przez wykonawcę zgodnie z planem projektu.
• Przeprowadzenie desk research i opracowanie założeń i koncepcji multimedialnego, interaktywnego vademecum walidacji oraz dokumentacji związanej z realizacją takiego zamówienia publicznego.
• Wyszukiwanie najnowszych informacji dotyczących polityk publicznych, projektów, praktyk i badań z zakresu walidacji efektów uczenia się w Polsce i za granicą w celu określania głównych kierunków rozwiązań i schematów działania w procesie walidacji.
• Współpraca z zespołami w ramach projektu ZSK oraz wsparcie merytoryczne członków zespołów, w szczególności w zakresie walidacji efektów uczenia się w Polsce i za granicą.
• Prowadzenie prac koncepcyjnych obejmujących opracowywanie rozwiązań z zakresu walidacji efektów uczenia się, w tym narzędzi walidacji, rekomendacji, podręczników i instruktaży.
• Udział w krajowych i międzynarodowych konferencjach, seminariach oraz spotkaniach z interesariuszami, dotyczących różnych aspektów funkcjonowania systemu kwalifikacji,
w szczególności walidacji efektów uczenia się.

Wymagania

• Minimum 4 lata doświadczenia zawodowego w realizacji projektów badawczych i/lub wdrożeniowych w obszarze edukacji, zarządzania zasobami ludzkimi lub rynku pracy.
• Umiejętności analityczne potwierdzone 3-letnim doświadczeniem w pracy analityczno-badawczej (tworzenie koncepcji badań i narzędzi badawczych, analiza danych jakościowych lub ilościowych formułowanie wniosków i rekomendacji).
• Ekspercka wiedza z min. 3 spośród 4 następujących obszarów:
1.polityka na rzecz uczenia się przez całe życie, aktualne trendy w tym zakresie oraz mechanizmy jej wspierania, w szczególności mechanizmy wdrażane w ramach Unii Europejskiej;
2. walidacja uczenia się pozaformalnego i nieformalnego (pożądane: w rozumieniu ustawy o ZSK), a w szczególności weryfikacja kompetencji społecznych oraz kluczowe dokumenty wydane przez organy Unii Europejskiej i podlegające im instytucje;
3.zapewnianie jakości procesu weryfikacji kompetencji społecznych lub nadawania kwalifikacji (pożądane: w rozumieniu ustawy o ZSK);
4.stosowanie języka efektów uczenia się, np. w celu opisywania kwalifikacji rynkowych w rozumieniu zgodnym z ustawą o ZSK.
• Bardzo dobra organizacja pracy własnej i umiejętność współpracy, orientacja zadaniowa i elastyczność.
• Doświadczenie w redagowaniu i edycji tekstów (ekspertyzy, raporty, materiały informacyjne).
• Język angielski – C1 (konieczność prowadzenia desk research z uwzględnieniem materiałów anglojęzycznych zawierających specjalistyczne słownictwo).
• Wykształcenie wyższe (preferowane wykształcenie w zakresie nauk społecznych, humanistycznych lub ekonomicznych).
• Pożądane doświadczenia związane z weryfikacją kompetencji społecznych.
• Pożądane doświadczenie w pracy koncepcyjnej nad interaktywnymi narzędziami on-line.
• Znajomość zasad Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz Ustawy o ZSK.

Prezentacja firmy

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) jest placówką badawczą prowadzącą inte... Rozwiń

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
25/01/2018
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Od 3 do 5 lat
Min. wykształcenie:
Wyższe magisterskie
Branża / kategoria:
Praca Administracja Publiczna, Praca Administracja biurowa, Praca Analityka, Praca Doradztwo / Konsulting, Praca Tłumaczenia / Wydawnictwa / Redakcja

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi