Rodzaj pracy: Pełny etat
Rodzaj umowy: Na okres próbny
Ilość wakatów: 1
Minimalne doświadczenie: Od 5 do 10 lat
Wykształcenie: Wyższe magisterskie
Branża: Praca Finanse
IN TEMPORIS POLSKA Sp. z o.o., dzięki ponad dziesięcioletniemu doświadczeniu (należąc do Grupy IN TEMPORIS EUROPE SRL z siedzibą we Francji), doradza i zarządza projektami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Zapewniamy naszym Klientom partnerską współpracę opartą na jasnych zasadach. Doświadczony i wyspecjalizowany zespół, cechuje przyjazne i profesjonalne podejście do pracowników. In Temporis Polska Sp. z o.o. figuruje w Rejestrze Agencji Zatrudnienia pod numerem rejestracyjnym 1954.
Aktualnie dla naszego Klienta, reprezentującego branżę logistyczną, poszukujemy Kandydata na stanowisko:
Dyrektor ds. Finansowych
Cel stanowiska
Dyrektor Finansowy zarządza finansami przedsiębiorstwa oraz bierze aktywny udział w ustalaniu i realizacji polityki finansowej firmy. Wspiera kluczowe decyzje Zarządu poprzez dostarczanie informacji na temat aktualnej kondycji finansowej przedsiębiorstwa, możliwości zwiększenia efektywności finansowej, planowanych działaniach i prognozach. Tworzy bieżącą oraz długoterminową strategię finansową firmy. Analizuje podejmowane działania pod kątem zwiększenia rentowności i płynności finansowej w celu podejmowania ekspansji rynkowej.
Zakres obowiązków:
- Nadzór i koordynacja przygotowania budżetu finansowego; kontrola i analiza realizacji zadań budżetowych (analiza odchyleń).
- kontrolowanie rzeczywistych wyników ekonomicznych firmy i porównywanie ich z wytyczonymi celami i założeniami,
- Kontrola kosztów działalności wszystkich struktur przedsiębiorstwa względem budżetu: kredyty, należności, płynność etc. i zapewnia optymalizację kosztową funkcjonowania firmy.
- Ocena ryzyka finansowego inwestycji, transakcji, lokat itp., rekomendowanie inwestycji
- i kontrola stopnia zwrotu zaangażowanego kapitału.
- Koordynacja i nadzór system księgowości i sprawozdawczości finansowej.
- Opracowanie, analiza i realizacja krótko-, średnio- i długoterminowych strategii i planów finansowych firm.,
- Projektowanie i wdrażanie procedur kontroli zarządczej (planowanie, sprawozdawczość, rozliczanie z osiąganych wyników).
- Dostosowanie planu kont do potrzeb rachunkowości zarządczej.
- Nadzór płynności finansowej firmy.
- Nadzorowanie zgodności procedur finansowych z przepisami prawnymi i podatkowymi.
- Nadzór kontaktów i wymiany dokumentów z urzędem podatkowym i statystycznym.
- Nadzorowanie sporządzania sprawozdań finansowych dla Zarządu firmy i kadry kierowniczej, oraz dla akcjonariuszy i jednostek zewnętrznych.
- Nadzorowanie systemu zbierania i przepływu danych finansowych w firmie.
- Przygotowanie rocznego raportu finansowego firmy, oceny sytuacji finansowej i pozycji na rynku.
- Nadzorowanie i dbanie o kontakty z zewnętrznymi instytucjami finansowymi, negocjowanie warunków lokat i kredytów, zatwierdzanie płatności.
- Nadzorowanie i kontrola pracy działu finansowo-księgowego,
- Nadzorowanie działań finansowych firmy - dokonywanie płatności, windykacja należności, tworzenie lokat etc.
- Nadzoruje wewnętrznych kontroli i rozliczeń z pracownikami firmy.
- Składa comiesięczny raport z realizacji budżetu i wymaganych zmian dotyczących poszczególnych działów oraz budżetu dla całej firmy,
- Wspieranie zarządzania poszczególnymi działami firmy poprzez wpływ na decyzje dotyczące ich działania w firmie, planowanie zakupów surowców, administrację personelem, podejmowane działania marketingowe, planowanie produkcji etc.,
- Nadzorowanie prawidłowości rozliczeń podatkowych.
- Współpraca z firmami zewnętrznymi – audytorami.
- Zarządzanie podległym zespołem, delegowanie odpowiedzialności za wykonanie poszczególnych zadań na odpowiednich podwładnych, koordynowanie i ocena ich pracy.
- Reprezentowanie firmy w kontaktach z bankami, instytucjami administracji publicznej, audytorami, Klientami firmy, itp.
Wymagania na stanowisku:
- Minimum 5 letniego doświadczenia w pracy na podobnym stanowisku; doświadczenie w pracy w spółce akcyjnej mile widziane.
- Wykształcenie wyższe ekonomiczne – finanse, rachunkowość.
- Gruntowna wiedza z zakresu nowoczesnych metod zarządzania finansami przedsiębiorstwa.
- Praktyczna wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów klasy ERP.
- Bardzo dobra znajomość regulacji prawnych, księgowych i podatkowych.
- Bardzo dobra znajomość nowoczesnych aplikacji księgowo-finansowych.
- Bardzo dobra orientacja w trendach na rynku finansowym, znajomość usług i produktów finansowych oferowanych przez banki, funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych i innych instytucji finansowych.
Umiejętności:
- Wysoka motywacja do pracy na rzecz firmy.
- Umiejętność zarządzania zespołami ludzkimi, motywowania personelu.
- Operatywność, przedsiębiorczość, inicjatywa.
- Zdolności negocjacyjne i organizacyjne.
- Umiejętność podejmowania decyzji i ich racjonalnego uzasadniania.
- Rzeczowość, umiejętność jasnego formułowania wniosków i wyrażania poglądów.
- Umiejętność rozwiązywania złożonych problemów.
- Zdolności analityczne, umiejętność wnikliwej oceny faktów.
- Odpowiedzialność, sumienność.
- Zdolność do podejmowania decyzji i budowania zaufania w stosunkach z przełożonymi
- i współpracownikami
- Systematyczność i konsekwencja w działaniu.
- Odporność na stres.
- Zapobiegliwość, umiejętność przewidywania trudności.
- Kreatywność, pomysłowość.
- Elastyczność i zdolność adaptacji.
Klient oferuje:
- Pracę w dynamicznie rozwijającej się firmie,
- Możliwość podejmowania ambitnych wyzwań zawodowych,
- Możliwość udziału i wkładu w rozwój organizacji na rynku polskim i międzynarodowym.
- Konkurencyjne warunki wynagrodzenia.