Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 12/11/2019.

Opis stanowiska pracy

The Credit & Collections team is a part of the Accounting Process within EMEA Business Services department. The team facilitates collection of customer payments, ensuring timely collections and correct cash allocations, resolving and escalating disputes, credit checking new customers, and issuing regular reports for respective regions and management.

Responsibilities:

  • Ensuring prompt payment of outstanding items;
  • Following up on all outstanding items, internally and externally, via phone or email;
  • Monitoring of debt status on assigned accounts;
  • Following up on payment promises;
  • Ensuring resolution or follow-up on any client queries;
  • Preparing cash forecast;
  • Issuing reports regarding cash collection (ageing reports, collection reports, etc.);
  • Checking and applying incoming payments daily;
  • Ensuring recovery of missing remittance advices;
  • Preparing bad debts allowances;
  • Assisting with the transitions of new processes into EMEA BS;
  • Working collaboratively with teams responsible for other aspects of the process;
  • Improving existing processes.

Requirements:

  • 1 years’ experience in a similar position is preferred;
  • Verbal and written communication skills in English (min. B2 level);
  • Strong analytical and interpersonal skills;
  • Ability to work independently and as part of a team;
  • Understanding of business finance systems platforms (SAP) is preferred;
  • Ability to prioritize, multi-task, and work under pressure;
  • Sound Excel knowledge.

We offer:

  • Contract of employment (umowa o pracę);
  • Involvement interesting and international projects;
  • International environment, people from all continents work in our office;
  • Trainings from the first day of work;
  • Practical use of foreign languages – we work in 13 different languages;
  • Fresh fruits every Friday;
  • 26 days of holiday regardless of seniority;
  • Private medical health care and life insurance (also for your family);
  • Life and accident insurance within group policy;
  • Multisport card;
  • Opportunity to learn from experienced specialists;
  • Self-development and growth within the organizational structure.

Prezentacja firmy

Diebold Nixdorf jest czołowym producentem bankomatów i systemów obsługi płatności w... Europie i na świecie. Jesteśmy liderem w dziedzinie rozwoju i wdrażania zaawansowanych technologii informatycznych, takich jak technologia biometrycznego uwierzytelniania transakcji "Finger Vein" czy płatnicze technologie zbliżeniowe. Naszymi klientami są banki i instytucje finansowe, duże sieci handlowe, centra logistyczne i rozliczeniowe.

Polska odgrywa ważną rolę w europejskich i światowych strukturach firmy. Poza działającym na rynku od 1990 roku przedstawicielstwem handlowym i działem serwisu firma zlokalizowała w naszym kraju aż cztery międzynarodowe centra świadczące usługi o zasięgu europejskim i globalnym.

Global Customer Care Center – ponad 650 specjalistów, którzy obsługują klientów w kilkunastu krajach na czterech kontynentach. Warszawskie Centrum jest jednym z czterech w światowych strukturach Diebold Nixdorf. Pracujemy w trybie ciągłym - 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Jesteśmy zawsze gotowi nieść wsparcie, znajdować skuteczne rozwiązania i pomocne odpowiedzi. Oprócz biura w Warszawie, posiadamy również Centrum Obsługi Klienta w Szczecinie, dedykowane do usług serwisowych dla klientów niemieckojęzycznych oraz Centrum Obsługi Klienta we Wrocławiu.

EMEA Business Service – ponad 170 osób wspierających oddziały firmy w 21 krajach. Jesteśmy jednym z 4 regionalnych Centrów Administracyjnych firmy.

Global Delivery Center – ponad 100 osób obsługujących klientów na całym świecie - od Chin i Indii po Kanadę i USA. Nasze systemy działają we wszystkich krajach Europy.

Research and Development Center – ponad 70 osób w najmłodszej jednostce Diebold Nixdorf w Polsce. Naszym zadaniem jest rozwój nowych technologii informatycznych służących do obsługi i zapewnienia bezpieczeństwa systemów płatności.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
23/05/2019
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa , Praca BPO / outsourcing , Praca Finanse
do góry