Opis stanowiska pracy

Our Client is part of an international group with more than 32.000 employees serving customers in more than 160 countries. The Group is a global leader in nutrition who unlocks the power of nature to envision, create and combined ingredients and flavours for food and beverages, supplements, animal feed, and more.

In Poland Our Client is active on the feed market since 2001 as a manufacturer of high quality acidifiers and preservatives, biostimulators, flavouring and taste-enhancing additives for cattle, poultry and pigs. To sell and promote (mainly) its monogastrics portfolio in Poland, (and neighbouring countries), Our Client is currently looking for an enthusiast monogastrics expert with experience in the feed additives market.

 

Role

Grow and manage the sales of the company’s portfolio in the assigned area.

  • Manage and monitor all commercial activities related to the company’s poultry and swine portfolio in Poland (and later also for neighbouring countries), in close cooperation with the team.
  • Build partnership relations with key customers (feed and premix manufacturers).
  • Create and sustain relations with new customers.
  • Propose and implement a sales plan and a product development strategy to gain market share and increase profitability of the company.
  • Analyse the feed market, recognize trends and respond on opportunities.
  • Create and maintain constructive relations with the organisations, associations and ministries of the respective field.
  • Stay up to date with the quality and sale regulations of the feed sector.
  • The Area Sales Manager closely cooperates with, and reports to the Area Sales Director (EMEA).

 

Profile

An enthusiast poultry or swine specialist with broad knowledge of feed additives.

Job requirements

  • University degree in Zootechnics or Feed Technology.
  • Minimum 3 years of experience on a sales position in the feed sector (poultry or swine).
  • Good English knowledge.
  • Prepared to frequent travel, both domestically and internationally.

 

Competences

  • Ability to work proactive and in a self-directed manner.
  • Team player, shares knowledge, capability to implement changes.
  • Good problem solving skills.
  • Flexible and service minded.

 

Place of employment

Home office and frequent travelling. The HQ of the company is located in central Poland.

 

Offer

Our Client offers working within a high values company culture, an attractive working atmosphere and close support within a dynamic and driven team. There is space for personal initiative and a high level of autonomy. The company offers a challenging position in a growing international organization, a market competitive remuneration package (including laptop, smartphone and company car). The company will provide you all tools to become a reliable partner for your clients and to further develop its business in the assigned area, and opportunities for personal development.

 

Respond

Our Client has outsourced the Recruitment and Selection for the Area Sales Manager exclusively to CeresRecruitment Polska.

You can send your application via the website www.ceresrecruitment.pl.

For further information, please contact Koen Lecluyse on (+48 696) 307 999.

More information regarding Our Client can be found on our website.

 

CeresRecruitment to firma specjalizująca się w rekrutacji i selekcji kandydatów na stanowiska w branży rolno-spożywczej, ukierunkowana na inżynierów i magistrów. CeresRecruitment posiada biura w Holandii, Niemczech, Belgii i Polsce. Obszary rynku firmy to: Technologia i Przetwórstwo Żywności, Przemysł Spożywczy, Rolnictwo, Ogrodnictwo, Warzywnictwo, Sadownictwo, Sprzedaż detaliczna i hurtowa, Żywienie i Hodowla Zwierząt, Zootechnika i Weterynaria, Chemia Rolna (środki ochrony roślin - nawozy - nasiona), Rolnictwo i Produkcja Ekologiczna, FMCG, Doradztwo Techniczne i Handlowe. Ceres specjalizuje się w wyszukiwaniu pracowników na stanowiska: Dyrektor Generalny, Dyrektor Wykonawyczy, Dyrektor Finansowy, Dyrektor Operacyjny, Kierownik Sprzedaży i Marketingu, Kierownik HR (HRM), Kierownik Produkcji, Kierownik Projektu, Specjalista ds. Zapewnienia / Kontroli Jakości (QA / QESH), Specjalista ds. Logistyki (Łańcucha Dostaw), Specjalista ds. Zakupów i Zamówień, Trader, Handlowiec, Kupiec, Doradca Żywieniowy / Specjalista ds. Żywienia, Agronom, Technolog Żywności / Produkcji Pasz, Inżynier Procesu, Specjalista ds. Badań i Rozwoju (R&D).

Prezentacja firmy

Ceres to międzynarodowa agencja specjalizująca się w rekrutacji, ... Rozwiń

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
19/01/2021
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Od 3 do 5 lat
Min. wykształcenie:
Wyższe licencjackie
Branża / kategoria:
Praca Rolnictwo, Praca Sprzedaż - Account Management, Praca Sprzedaż - Przedstawiciele handlowi, Praca Obsługa klienta, Praca Doradztwo / Konsulting

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi