Devire to międzynarodowa firma specjalizująca się w usługach rekrutacji, outsourcingu i employer brandingu.
Od ponad 30 lat reprezentujemy wiodących pracodawców na rynku europejskim, prowadząc kompleksowe projekty poszukiwań menedżerów i wyspecjalizowanej kadry, wdrażając najnowsze rozwiązania z obszaru usług IT oraz wspierając w budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru.
Nasze biura zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach oraz Monachium, Frankfurcie, Pradze i Hradec Kralove.
Od ponad 30 lat reprezentujemy wiodących pracodawców na rynku europejskim, prowadząc kompleksowe projekty poszukiwań menedżerów i wyspecjalizowanej kadry, wdrażając najnowsze rozwiązania z obszaru usług IT oraz wspierając w budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru.
Nasze biura zlokalizowane są w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach oraz Monachium, Frankfurcie, Pradze i Hradec Kralove.
Technical Support Engineer
Lokalizacja: KatowiceFor our Client – an international company.
Summary:
The Technical Support assists our customers, sales people and channel partners in Poland via phone, email or in person. This position requires both technical aptitude and good interpersonal skills
Responsibilities:
- Support of sales in technical questions
- Development and judgement of application solutions in the field of industrial sensors
- Products consulting and project planning for pre & post sales
- Technical support of product configuration/programming
- Technical support of product installation troubleshooting and during commissioning
- Ownership of all post sale product issues
- Assistance at national and local trade shows as required
- Training for technical competency regarding product and application
- Application/Industry training
- On-site support
- Services for customer trainings/consulting/commissioning
Profile:
- Degree in Electrical Engineering, Computer Engineering, Computer Science or related engineering degree with appropriate experience
- Previous experience with PLC integration
- Previous experience with automation and/or automation related sensors
- Experience in the field of safety, sensors and fieldbus protocols
- Ability to organize and prioritize tasks between multiple on-going projects
- Customer orientated and ability to adapt/respond to different types of personalities/situations
- Excellent verbal and written communication skills
- Proficiency in MS Office Suite programs
- Willingness to travel
- Very good English language skills