Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zgierzu

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zgierzu
ul. Łąkowa 6/8
95-100 Zgierz


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Obsługa sekretariatu, przyjmowanie petentów, wykonywanie czynności kancelaryjno-biurowych polegających na odbiorze i ewidencjonowaniu korespondencji przychodzącej oraz wychodzącej,
  • organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji oraz prowadzenie dokumentacji z ich przebiegu,
  • realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej,
  • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy i sprawozdawczości w Komendzie Powiatowej,
  • opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w Komendzie Powiatowej,
  • prowadzenie archiwum i spraw związanych z archiwizacją dokumentów oraz ewidencjonowaniem pieczęci i stempli,
  • przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania Komendy Powiatowej,
  • organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych Komendy,
  • realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych,
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej ewidencji czasu służby funkcjonariuszy pełniących służbę w systemie codziennym i pracowników korpusu służby cywilnej, delegacji oraz prowadzenie w zastępstwie spraw kadrowych.


Warunki pracy

• praca biurowo-administracyjna w siedzibie Komendy,
• praca w systemie codziennym w godzinach 7:30- 15:30,
• praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
• narzędzia i materiały pracy – komputer, kserokopiarka, niszczarka, drukarka, skaner i inne biurowo-administracyjne,
• wyjazdy służbowe i szkolenia,
• częste kontakty z podmiotami zewnętrznymi,
• budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych- praca wymaga częstego przemieszczania się pomiędzy piętrami budynku.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Kompletną dokumentację w zamkniętej kopercie należy składać w sekretariacie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zgierzu ul. Łąkowa 6/8 od poniedziałku od piątku w godzinach od 8:00 do 15:00, bądź za pośrednictwem poczty do dnia 29.03.2017r.
Kopertę należy opisać „Oferta pracy w służbie cywilnej – imię i nazwisko”.
Oferty złożone po terminie (tj. po 29.03.2017 r. liczy się data wpływu do sekretariatu Komendy, a nie data stempla pocztowego) lub które nie zawierają kompletu dokumentów bądź nie spełniają wymogów niezbędnych określonych w ogłoszeniu, wyklucza się z dalszej procedury naboru.
Proces naboru składa się z II etapów:
• etap I - weryfikacja dokumentów –04.04.2017 r.
• etap II - rozmowa kwalifikacyjna - 06.04.2017 r.
Lista kandydatów spełniających wymogi formalne i dopuszczonych do rozmowy kwalifikacyjnej zostanie opublikowana na stronie BIP Komendy Powiatowej PSP w Zgierzu
i na tablicy ogłoszeń Komendy w dniu 04.04.2017 r. do godz. 15.00.
Niestawienie się kandydata w wyznaczonym terminie w etapie II oznacza rezygnację
z udziału w postępowaniu.

Szczegółowy opis postępowania rekrutacyjnego na stanowisko strasznego specjalisty
ds. organizacyjno- kadrowych znajduje się w miejscu powszechnie dostępnym
w Komendzie (tablica ogłoszeń) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zgierzu.
Przewidywany termin zatrudnienia: IV.2017 r.
Dokumenty osób, które nie zostały zatrudnione, będzie można odebrać w terminie 30 dni od zakończenia naboru. Po tym terminie zostaną one komisyjnie zniszczone.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel.: 042-714-55-79 w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:30 do 15:30


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe w zakresie administracji publicznej lub prawa pracy

doświadczenie zawodowe/staż pracy

1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej (na stanowisku o podobnym zakresie działań)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Nieposzlakowana opinia.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego.
  • Korzystanie z pełni praw publicznych.
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  • Znajomość Kodeksu Pracy.
  • Znajomość Ustawy o Służbie Cywilnej.
  • Znajomość Ustawy o Państwowej Straży Pożarnej i rozporządzeń wykonawczych, a w szczególności: w sprawie pełnienia służby przez strażaków PSP, w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka PSP.
  • Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych, sprawne posługiwanie się aplikacjami biurowymi tj. edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programem do tworzenia prezentacji multimedialnych.
  • Umiejętność redagowania pism urzędowych.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Wysoka kultura osobista
  • umiejętność dobrej organizacji pracy i przyswajania danych,
  • sumienność, dokładność, rzetelność i terminowość,
  • zdolności logicznego i analitycznego myślenia oraz umiejętność pracy w zespole,
  • prawo jazdy kat. B,
  • znajomość zasad przyjmowania, wysyłania i ewidencjonowania korespondencji,
  • znajomość instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w jednostkach PSP ( Zarządzenie Nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej),
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresogennych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-03-29
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/03/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi