Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista do spraw zapobiegania, wykrywania i korygowania nieprawidłowości i nadużyć w Wydziale Nieprawidłowości w Departamencie Programów Infrastrukturalnych

ul. Wspólna 2/4

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Informowanie, potwierdzanie i usuwanie nieprawidłowości, w tym: raportowanie o nieprawidłowościach (PO IiŚ 2014-2020), udzielanie wyjaśnień oraz przygotowywanie propozycji rozwiązań pojawiających się problemów, weryfikowanie informacji o nieprawidłowościach, współpraca z organami zewnętrznymi (m.in. OLAF, Prokuratura, UOKiK, ABW, CBA), udzielanie wyjaśnień w zakresie korygowania wydatków
  • Poświadczanie wydatków w PO IiŚ 2014-2020, w tym: analizowanie i uwzględnianie wyników kontroli, audytów, innych informacji w procesie poświadczania wydatków, weryfikacja poświadczeń i deklaracji wydatków przekazywanych przez IP pod kątem stwierdzonych nieprawidłowości i podejrzeń nadużyć finansowych, przygotowywanie rocznego rozliczenia dla PO IiŚ 2014-2020 – w zakresie stwierdzanych nieprawidłowości i nadużyć finansowych
  • Rozpatrywanie skarg, wniosków, innych sygnałów obywatelskich oraz wydawanie opinii, w tym: analizowanie składanych skarg, wniosków, innych sygnałów obywatelskich i zbieranie dodatkowych wyjaśnień/ dokumentów, udzielanie odpowiedzi na złożone skargi, wnioski, inne sygnały obywatelskie, przekazywanie do rozpatrzenia według właściwości, wydawanie opinii w sprawie
  • Prowadzenie kontroli, w tym: kontroli systemowych w IP lub IW POIiŚ oraz kontroli projektów m.in. w obszarze nieprawidłowości i przeciwdziałania oszustwom, przygotowywanie kontroli, sporządzanie informacji pokontrolnych, rozpatrywanie zastrzeżeń, sporządzanie zaleceń pokontrolnych, propozycji działań naprawczych, monitorowanie wdrożenia zaleceń pokontrolnych, prowadzenie kontroli krzyżowych
  • Prowadzenie analizy ryzyka nadużyć finansowych, analiz na potrzeby usprawnienia funkcjonowania systemu wdrażania, w tym: zaprojektowanie odpowiednich działań w celu wczesnej identyfikacji i skutecznego przeciwdziałania oszustwom i nadużyciom finansowym, analizowanie zgromadzonych danych, a następnie podejmowanie decyzji dot. kwalifikowania zgłoszonych przypadków, identyfikowanie problemów, zagrożeń, gromadzenie danych/ zamawianie ekspertyz, zestawianie, wizualizacja danych, formułowanie raportu/ rekomendacji/ informacji
  • Zamykanie pomocy, w tym: weryfikowanie usunięcia nieprawidłowości w projektach realizowanych w ramach zamykanego programu, przygotowywanie zestawień w zakresie wykrytych nieprawidłowości, zwróconych bądź pozostających do zwrotu środków, udzielanie wyjaśnień i odpowiedzi dotyczących dokumentacji zamknięcia, weryfikowanie wyjaśnień przedstawianych przez beneficjentów
  • Przygotowywanie i aktualizowanie dokumentów dotyczących realizacji programu, w tym weryfikacja dokumentów (m.in. porozumień, wytycznych, procedur wewnętrznych, instrukcji wykonawczych) dotyczących POIiŚ 14-20, w zakresie identyfikowania i usuwania nieprawidłowości


Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
• proponowane wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 4 792,35 zł brutto, ustalone wg mnożnika 2,5
• dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
• umowę na czas zastępstwa
• trzynaste wynagrodzenie, bogaty pakiet szkoleń, staże eksperckie, refundacje nauki języka i studiów podyplomowych
• pakiet socjalny: platforma Benefit, dofinansowanie wypoczynku, możliwość dofinansowania kart sportowych (FitProfit), sala ćwiczeń w budynku Ministerstwa, rowerownia
• możliwość wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie w preferencyjnej cenie
• ruchomy system czasu pracy: rozpoczęcie pracy w godz. 7.00-9.00

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
• permanentna obsługa klientów zewnętrznych lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
• krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
• zagrożenie korupcją
• praca przy komputerze

opis dostępności budynku dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na stronie znajduje się na stronie ministerstwa
https://www.gov.pl/web/inwestycje-rozwoj/praca-w-ministerstwie-miir


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Dodatkowe informacje, dotyczące ogłoszenia do pracy w Ministerstwie, można znaleźć na stronie: https://www.gov.pl/web/inwestycje-rozwoj/praca-w-ministerstwie-miir lub uzyskać w zakresie merytorycznym pod nr tel. (22) 273 77 60, zaś w zakresie dotyczącym rekrutacji pod nr tel. (22) 273 88 81.
Metody/techniki, które będą stosowane podczas naboru: weryfikacja formalna ofert, sprawdzian wiedzy/umiejętności/rozmowa kwalifikacyjna.

Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.
Przed wysłaniem aplikacji prosimy o upewnienie się, że spełnienie wymagań formalnych jednoznacznie wynika z przesłanych dokumentów.
Do udziału w naborze, zachęcamy również osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w ogłoszeniu oraz po uwzględnieniu informacji dotyczących oferowanych warunków pracy.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozpatrywane z równą uwagą.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w pracy w obszarze wdrażania programów finansowanych ze środków funduszy europejskich

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość krajowych aktów prawnych związanych z wdrażaniem krajowych programów operacyjnych
  • znajomość unijnych aktów prawnych związanych z wdrażaniem Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności
  • znajomość zasad prowadzenia kontroli w ramach funduszy UE
  • znajomość prawa zamówień publicznych, finansów publicznych
  • znajomość zasad przeciwdziałania i korygowania nieprawidłowości, w tym nadużyć finansowych, w ramach PO IiŚ
  • umiejętność zaawansowanej obsługi pakietu MS Office: Word, Excel
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, rzetelność, myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Dokumenty należy przygotować w języku polskim. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski.
    • CV
    • kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie – w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni polskiej prosimy o przesłanie kopii dokumentu potwierdzającego wykształcenie – w przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii pisemnej informacji o zagranicznym dyplomie, wydanej przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej,
    • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, gdy znajdą się w gronie pięciu najlepszych kandydatów
    • najpóźniej w dniu rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci muszą dostarczyć wszystkie wymagane prawem oświadczenia, w tym własnoręcznie podpisane: oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. Aktualny wzór oświadczeń jest dostępny pod adresem: https://www.gov.pl/web/inwestycje-rozwoj/praca-w-ministerstwie-miir
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-07-30
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    https://miir.hrsys.pl/praca/miir/DPI-108

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    16/07/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi