Opis stanowiska pracy


Główny Urząd Miar w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista

ul. Elektoralna 2
00-950 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wystawia faktury VAT, decyzje oraz oblicza i odprowadza dochody GUM do Ministerstwa Finansów;
  • Prowadzi rejestr sprzedaży VAT, sporządza comiesięczne deklaracje dla podatku od towarów i usług oraz informacje podsumowujące o dokonanych wewnątrzwspólnotowych dostawach / nabyciach towarów, sporządza przelewy podatku do urzędu skarbowego, przesyła JPK ;
  • Na bieżąco kontroluje wyciągi bankowe dotyczące wpływów z tytułu dochodów budżetowych oraz kontroluje pod względem formalno-rachunkowym wraz z dekretowaniem wszystkie dowody księgowe na właściwe rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej;
  • Księguje dowody księgowe na konta syntetyczne i analityczne;
  • Uzgadnia zapisy na kontach syntetycznych i analitycznych;
  • Codziennie rozlicza wpłaty dokonane przez kontrahentów Urzędu i kontaktuje się z nimi ;
  • Wystawia i ewidencjonuje noty odsetkowe;
  • Bierze udział w doskonaleniu procedur oraz przedstawia propozycje modyfikacji już istniejących, opiniuje projekty ustaw, rozporządzeń.


Warunki pracy

Praca przy komputerze, administracyjno-biurowa. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. Na stanowisku nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia. W budynku znajduje się winda, są także łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie
na podstawie dokumentów wymienionych w części "wymagane dokumenty i oświadczenia". W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Przekazanie dokumentów wymienionych w części "kopie innych dokumentów
i oświadczenia" nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
Przypominamy o obowiązku składania dokumentów w języku polskim.
Zachęcamy do składania ofert osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Kandydaci zakwalifikowani zostaną poinformowani telefonicznie lub drogą mailową o terminie kolejnego etapu rekrutacji;
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć tłumaczenie tych dokumentów, sporządzone lub poświadczone przez tłumacza przysięgłego;
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 581 9061 w godz. 8.00-16.00;
Wzór wymaganych oświadczeń dostępny na stronie www.gum.gov.pl;

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe profilowane z dziedziny nauk ekonomicznych

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata doświadczenia zawodowego
w pracy w obszarze księgowości sektora finansów publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość zasad księgowości budżetowej i budżetu zadaniowego;
  • Znajomość przepisów o VAT;
  • Znajomość ustaw o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Kpa i Ordynacji podatkowej;
  • Umiejętność obsługi komputera pakietu Microsoft Office szczególnie Excel oraz programu finansowo-księgowego.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Ukończone kursy z zakresu księgowosci budżetowej;
  • Umiejętność obsługi programu QNT.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie kursów księgowosci budżetowej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-06-09
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    26/05/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi