Opis stanowiska pracy


Ministerstwo Sportu i Turystyki w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

starszy specjalista

Ministerstwo Sportu i Turystyki
ul. Senatorska 14
00-082 Warszawa

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Samodzielne przygotowywanie interpretacji prawnych w celu zapewnienia prawidłowej obsługi prawnej Ministra Sportu i Turystyki oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki, w szczególności w zakresie właściwości Wydziału Nadzoru Właścicielskiego.
  • Samodzielne przygotowywanie lub opiniowanie przygotowanych przez departamenty pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa projekty umów cywilnoprawnych, porozumień lub innych dokumentów, w celu zapewnienia obsługi prawnej Ministra oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki, w szczególności w zakresie właściwości Wydziału Nadzoru Właścicielskiego.
  • Opiniowanie dokumentów przedstawianych przez spółki nadzorowane przez Ministra Sportu i Turystyki wynikające z umów zawartych ze spółkami albo związane z wykonywaniem przez spółki zadań statutowych, w celu zapewnienia realizacji przez spółki obowiązków nałożonych na nie, oraz ich zgodności z postanowieniami umów albo statutów, z wyłączeniem spraw związanych z realizacją planów finansowych.
  • Zapewnianie obsługi członków rad nadzorczych spółek celowych, wskazanych przez Ministra Sportu i Turystyki, oraz zgromadzenia wspólników albo walnego zgromadzenia, w celu zapewnienia prawidłowej działalności organów statutowych spółek celowych.
  • Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w celu wydania rozstrzygnięcia w sprawach z zakresu właściwości Wydziału Nadzoru Właścicielskiego lub w celu sprawdzenia prawidłowości ich przygotowania.
  • Opiniowanie projektów aktów prawnych w celu zapewnienia ich zgodności pod względem formalno-prawnym.
  • Przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie oraz oświadczenia senatorskie w zakresie właściwości Wydziału Nadzoru Właścicielskiego w celu przekazania odpowiedzi.
  • Współpraca przy sporządzaniu okresowych dokumentów sprawozdawczych dla kierownictwa resortu, w celu przedstawienia kierownictwu istotnych informacji w zakresie właściwości Wydziału Nadzoru Właścicielskiego.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca samodzielna, wykonywana na terenie Ministerstwa i w godzinach pracy Ministerstwa. Realizacja obowiązków służbowych w zakresie wsparcia prawnego departamentów/biur wymaga systematycznej współpracy ze wszystkimi pracownikami oraz komórkami organizacyjnymi Ministerstwa. W związku z tym, w zależności od potrzeb, praca będzie wymagać okresowego przemieszczania się na terenie całego Ministerstwa.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, spełniającym wymagania dla pomieszczeń stałej pracy. W zakresie obowiązków służbowych pracownika występuje obsługa stanowiska komputerowego, faksu, skanera i innych urządzeń biurowych. Praca na tym stanowisku w zdecydowanej części jest pracą przy monitorze z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych.

Warunki architektoniczno-budowlane i techniczne budynków: jeden z dwóch budynków użytkowanych przez Ministerstwo posiada windę osobową do transportu pionowego, natomiast drugi – nie posiada. Oba budynki nie posiadają podjazdów dla osób niepełnosprawnych a na wyposażeniu znajdują się dwa urządzenia umożliwiające transport wózków inwalidzkich po schodach. Pomieszczenia higieniczno-sanitarne są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Niektóre pomieszczenia pracy wyposażone są w instalację klimatyzacyjną. Pozostałe w wentylację grawitacyjną i naturalną.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Urząd nasz jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
W ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, nr telefonu.
Wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznie podpisane. Formularze oświadczeń zamieszczone są na stronie BIP Ministerstwa Sportu i Turystyki w zakładce „Nabór do Służby Cywilnej”.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Oferty niekompletne i dostarczone po terminie (decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu) nie będą rozpatrywane.
W ciągu 3 miesięcy od dnia publikacji informacji o wyniku naboru w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów osoba, która złożyła ofertę może odebrać swoje dokumenty.
W naborze będą stosowane w szczególności następujące techniki i metody naboru: weryfikacja formalna ofert, test wiedzy merytorycznej, rozmowa kwalifikacyjna.
Kandydatki/Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, o czym będą powiadomieni drogą telefoniczną lub e-mailem. Kandydatki/Kandydaci niezakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną o tym poinformowani w ten sam sposób.
Do składania dokumentów zachęcamy osoby niepełnosprawne, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 24 47 326.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: wyższe prawnicze

doświadczenie zawodowe/staż pracy

2 lata i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w pracy w komórce prawnej, w zakresie stosowania lub tworzenia prawa albo w zakresie nadzoru właścicielskiego,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Biegła znajomość przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa w zakresie kodeksu cywilnego.
  • Biegła znajomość przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa w zakresie kodeksu spółek handlowych.
  • Biegła znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
  • Biegła znajomość ustawy – Przepisy wprowadzające ustawę o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
  • Biegła znajomość przepisów prawa, poglądów doktryny oraz aktualnego orzecznictwa w zakresie kodeksu postępowania administracyjnego.
  • Biegła znajomość ustawy o finansach publicznych.
  • Biegła znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej.
  • Biegła znajomość ustawy o przygotowaniu finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.
  • Biegła znajomość ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami.
  • Znajomość programów informacji prawnej.
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji.
  • Umiejętność podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
  • Umiejętność argumentowania w mowie i w piśmie.
  • Kreatywność.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Kursy lub szkolenia z zakresu prawa spółek.
  • Posiadanie tytułu zawodowego radcy prawnego.
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopie dokumentów potwierdzających ukończenie kursów lub szkoleń z zakresu prawa spółek.
  • Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie tytułu zawodowego radcy prawnego.
  • Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-05-04
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    01/05/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi